Logg inn med Facebook eller Google!

Frudiddi og Mikki loffer i Kykladene,"vest" Del2 Sifnos

Started by Diddi, 03. Feb 13, 17:54:32

Previous topic - Next topic

Diddi

Ikonet kommer, og plutselig skjer alt på en gang ! Musikken spiller opp, og nå er det fest !









Er jo ganske ufattelig for oss dette  :) Ikonet blir satt på plass, så kommer halve øya i rekke og rad for å kysse det !




Festen skal forgå lenge, her skal være mat og en lengre seremoni, men vi er kalde og litt lei, så tar bussen tilbake til byen for å spise middag. Var en artig ting å oppleve, så helt ulikt her hjemme.



Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Nå måtte jeg bare inn å se på Sifnos-tråden din, frudiddi  :)  Herlige naturbilder som vanlig, (på stier Sisi og jeg ikke vandra langs) og dette var vakkert! Og selvfølgelig ble lengselen stor med Vathy-bildene dine i tillegg  :-*  Artig å være med dere også på festival, vi kom oss aldri til det stedet den ble holdt på. så idyllisk ut der. Gleder meg til fortsettelsen  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Så hyggelig å høre fra deg igjen, Tjorven !! Ja, det var veldig vakkert her ute, men også ellers på Sifnos !! Bildene er litt utydelig, siden jeg brukte et nytt program til å forminske bildene- noe som ikke passer mine filer ser det ut som. Kommer flere fra Sifnos, så håper du henger med  ;D ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

karri

Bildene dine er mer en gode nok for mine øyne. Jeg nyyyyter det jeg ser :)
:juble: :fotograf: :juble:
KARRI

Diddi

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Neste dag hadde vi bestemt oss for å kjøre øya rundt på kryss og tvers ! Som vanlig var vi og spiste frokost hos Kostas kl åtte. Det var dårlig med engelsk-
kunnskapen hans (enda dårligere enn vår !) Vi fortalte han at vi skulle kjøre rundt på øya denne dagen, og viste han på kartet. Da tittet han med store øyne på oss, og spurte "my car"? pekte på seg og "vrei på rattet"  :) :)- Nei, nei vi har leid oss bil  :-* Den mannen var bare, bare snill !! Vi kunne jo aldri ha spurt han om noe slikt, dessuten visste vi han skulle ha gjester om kvelden. Noe han forberedte ute i hagen !!

Kostas gryter :


Inne på cafeen til Kostas:


På vei til frokost:




Bilen vår denne dagen  :)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Vi startet opp, og kjørte nordover på øya. Første stopp ble i nerheten av Artemonas, en liten by utenfor Apollonia hvor vi bodde. Byene går nesten i ett med Ano Petali i mellom ! Ville se på en vindmølle som vi hadde lest om på nettet. Denne kan leies til overnatting, og lå utrolig flott til. En stille het sommerdag her oppe må være en ønskedrøm. Denne dagen blåste det alt for mye, og det var litt småskyet !









Utsikt fra møllen :
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Veien går videre nordover,ca 15 km gjennom små landsbyer og en liten by Troulaki, helt til vi kommer helt ut på tuppen til det lille stedet Heronisos. Her er det noen keramikkverksteder, tavernaer og ellers er det vel mest et nydelig fiskevær. Veien hit er ganske ny, tidligere kom du hit kun med båt !!







Her hadde det ikke vært helt feil å bo noen dager!


Lille kattepus er hjemme, men litt skeptisk  ;D


Å han far er ute etter litt matauke !


Fredelig og idyllisk var det her ute....


Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Vi snur og kjører tilbake en bit, til vi kommer tilbake til Troulaki. Her tar vi av mot Kamares, en "grønn" vei, og tar snart av mot et utsiktspunkt ved Aghios Simeon (tror jeg)...



Dette er nok noe av den heftigste utsikten vi har sett. Kommer ikke så godt fram på bildet, men skal love det var langt, langt ned til Kamares...


Så er det bare å snirkle seg nedover til Kamares for en lunsj  :)






Vi fikk nå også beskjed om at den store akutte hjerteoperasjonen til pappa hadde gått bra så langt, så gikk til en keramiker for å kjøpe en gave. Det ble to røde krus til han, og litt turkise småsaker til oss  ;)









Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

karri

Åh, her var fint. Og godt med gode nyheter hjemmefra :)
KARRI

Diddi

 :o :o :o Her ble det mye tullball med bildene,noen to ganger,hulter til bulter ,men,men...
Lunsj ble det i hvert fall  :P





En annen keramikkbutikk rett ved...


Vi blir i havnebyen i 2-3 timer før vi tar turen opp fjellet igjen. Dette bildet tror jeg er fra Platis Ghialos, en liten "turist"by, kanskje øyas største sådan. Vi bare kjørte en sving innom, og syntes den minte mye om Vathy. Her var butikker, tavernaer, keramikkverksteder,pensjonater osv. Sist og ikke minst, en kjempelang flott sandstrand  :)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

Her blir jeg nesten helt målløs.
Så mye kos og flott!
KariK

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...