Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på turne i Kykladene høst 2012, part 1 (Antiparos m.m)

Started by Tjorven, 23. Nov 12, 21:03:45

Previous topic - Next topic

Anders


Riitta

Fint Tjorven :) Känner igen det där med fjärilar i magen när man börjar närma sig sin älsklingsö :D

Riitta

Tjorven

Ja, den begvega seg som en liten panter den pusen, Anders, litt sky men veldig søt. Minna meg om min avdøde kjære pus  :-*
Tusen takk til alle som henger med og "liker". Setter stor pris på at dere ennå ikke er lei av å være med til Antiparos  ;D ;D ;D  (Det ble ikke så mange bilder derfra i høst, men noen flere kommer etter hvert  ;) )
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Blir aldri lei vet du,Tjorven  :D Henger på så godt jeg kan  :bye:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Solgry

Åh, de reiseskildringene dine, Tjorven, er som solstreif i mørketida!!! :fekting:
Venter på mer......
Lodotter er englenes tøfler.....

Tjorven

Tusen takk Solgry, nå ble jeg helt rørt  :-*

Fortsettelse følger i morgen....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Takk alle sammen  :)  Da kommer litt mer....

Det ble jo noen middager hos Pavlos, og ofte er det både musikk og sang der. Denne gangen hadde Pavlos reklamert med at det skulle komme "a famous popstar from Austria, called Purple" for å underholde. Vi hadde allerede møtt denne berømtheten på Babel en kveld, Han viste seg å være en hyggelig mann, og minte litt om en Gene Simmons-kopi med sitt svartfarga lange hår  :P Vi var spent på hva denne popstjerna hadde å by på  :)  Det viste seg at Purple hadde tromma sammen et helt orkester, med Eddie på gitar, en fløytespiller og Pavlos' sønn Benos på Bouzouki  ;D  Etter hvert steg stemningen, folk kosa seg og sang med på 70 tallssviskene som vi vel alle har diverse minner fra  ;)  Artig kveld, og mannen kunne virkelig synge  ;D

Foto: Sisi




Ei svensk dame på nabobordet til musikantene ble skikkelig revet med  ;)



Nå var ikke Purple fra Østerrike likevel, men fra Belgia (eller der omkring, husker ikke i farta) Men det spiller vel ikke så stor rolle i denne sammenhengen  ;)  En hyggelig kveld ble det uansett.






There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

På dagtid fikk vi testa badetemperaturen, og nøt endelig å kunne ta en dukkert igjen  :-*  DET var lenge siden, og veldig etterlengta. Men - det ble ikke så mange badedager på oss, for det blåste ganske kraftig noen dager, og da frister ikke strandlivet like mye. Litt kjølig kunne det også bli, men hetebølgen satte også inn mens vi var på Anti. Og med heten dukker også myggen opp. Etter at den (som vanlig) fikk smaken på meg i juni, hadde jeg satt igjen et lite arsenal av myggremedier på Marianos for å redusere allergien. Men hva skjer, jo den bryr seg knapt om meg. Herlig!

Istedet gikk den til frontalangrep på Sisi. Jeg har ALDRI sett maken til myggallergi, som gikk spesielt hardt utover beina hennes.  :o  Her hjalp det ikke med mitt reiseapotek, hun måtte til legen. Han satte henne på en antibiotikakur, og med resepter for tabletter, salver og diverse annet var neste stopp apoteket. Det var ikke småtterier hun fikk tildelt, for her måtte det sterk lut til, men dama tok det med fatning, selv om hun måtte slite med både sår, blemmer og opphovna føtter det meste av ferien  :'( 
Jeg følte meg nesten litt skyldbetynga siden jeg slapp så billig unna, men jeg skulle da få mitt jeg også  :'(  Mer om det senere.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Etter besøket hos "doktormannen" var det godt å sette seg ned hos Yannis. Sisi trengte litt trøstemedisin og bestilte en stor Mythos, og jammen kom det en STOR øl på bordet  ;D



Motiv fra hovedgata.



Her er noen flere byglimt, alle tatt av Sisi.
Formiddag og rolig på Cafe Babel.





Nede i havna.





The poet at work. Nigel i hagen på Antiparos hotel.

There are no strangers, only friends we haven't met.


Angidiakos

 :blomst3: :blomst3: :bye: :bye: :bye: :hello:jeg er ikke noe flink til og trykke!Veldig fine bilder fra Antiparos! Har aldri vært der,bare hørt om øya!
Ser at jeg har trykket på masse forskjellige tegn!

Tjorven

Hei Angidiakos. Så koselig at du liker bildene våre  :)  Det ble ikke så mange bilder fra selve Antiparos i denne omgang, men det fins mange fine Antiparosbilder her på forumet. Du får ta deg en tur og besøke denne lille øya en gang, jeg tror ikke du blir skuffet  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...