Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på turne i Kykladene høst 2012, part 1 (Antiparos m.m)

Started by Tjorven, 23. Nov 12, 21:03:45

Previous topic - Next topic

Tjorven

Den 25. august la Sisi og jeg ut på vår andre Hellastur sammen. Høsten før dro vi til Dodekanes, så i år ville jeg vise henne Kykladene   :-*  Vi hadde også denne gangen en hel måned til rådighet, og nå ville vi prøve oss som skikkelige øyloffere vi også  ;D  Jeg bare MÅTTE ta henne med til mitt kjære Antiparos, (surprise surprise) etter å tuta ørene hennes fulle av beretninger derfra, men hovedvekten av ferien la vi til Sifnos og Milos som var nye og spennende øyer for oss begge. Vi hadde bestemt oss for 10 dager på hver av øyene, og åtte dager på Anti. I motsetning til de fleste andre loffere, var reiseruta vår temmelig spikra med bosteder bestilt på forhånd. Vi syns det er greit å vite hvor og hvordan vi skal bo, og slippe å lete etter bosteder der vi kommer  :)  Innenriksfly fra og til Athen var også på plass.

Da var det bare å komme seg opp i otta og ta flybussen til Værnes. Deilig å kunne reise hjemmefra og være framme på bestemmelsesstedet samme dag  ;D  Turen gikk først til Athen via et kjapt flybytte i Kjøbenhavn, og allerede kl 12.30 sto vi på gresk jord  :-*
;D :-*  Innenriks til Paros var fullbooka da vi bestilte, men no problem, det var plass på Olympic til Naxos istedet. Vi hadde god tid i Athen til siste flyetappe kl. 14 (trodde vi) så det ble både mat, røyk og taxfreehandling først. Det var før vi plutselig kom på at vi hadde glemt å stille klokka en time fram  :o :o 

Vi hadde forstatt tid til å rekke flyet mente vi, så da ble det knallspurt gjennom sikkerhetskontrollen og bort til gaten. Den var tom!  :-\  Klokka var fremdeles noen minutter på to, og heldigvis sto det ei dame ved innsjekkingsdisken. Vi forklarte miseren med klokka, og spurte om det fortsatt var muligheter for å komme oss ombord  :-[   Bussen ut til flyet var gått fikk vi opplyst, så hun tok noen telefoner mens vi venta i endeløs spenning  :P  Hun røpa seg ikke med en mine, og vi var omtrent åndeløse på det tidspunktet, og klokka tikka og gikk...

Jeg kasta meg nærmest over henne da hun la på røret, for i motsetning til oss viste ikke hun et snev av stress. "Det kommer en bil og henter dere" forkynte hun, enkelt og greit. PUH!!!
Like etter svingte en bil opp foran utgangen, og en smilende pent kledd mann kom ut og tok imot oss. Dermed susa vi avgårde bort til flyet, som bare sto der og venta på to idiotiske turister som ikke kunne klokka. Sånn følte vi oss iallfall, da vi med alles blikk retta mot oss ålte oss innover midtgangen og fant plassene våre helt bakerst  :-[   
Deretter kunne flyet endelig ta av. Noen minutter forsinka, men med to enormt letta og sjeleglade damer ombord  ;D  ;D

Fortsettelse og bilder følger....
:-[ :-[ ;D ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.


karri

HA HA HA!!! Det får jo bare ikke begynt bedre enn dette  ;D :-* ;D
Jeg har venta på denne turen deres, Tjorven. Og den som venter på noe godt... osv! Jeg kan nesten ikke vente med fortsettelsen!
GLEDER MEG!!
:juble: :hoppende: :blomst3: :duskedame: :blomst3: :hoppende: :juble:
KARRI

Diddi

Aj,aj......kan kjenne på den følelsen der ja  :help: Blir spennende dette,Tjorven !
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Kristian

Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Så koselig å høre at du gleder deg til mer, karri  :)   Det ble en skikkelig pangstart på turen, for å si det sånn  ;D 
Og visst var vi heldige, kaka, vi hadde mer flaks enn vi kunne drømt om  ;)  All honør til denne dama som trylla fram både bil og sjåfør og fikk varsla de på flyet om at vi kom  :P  Tror ikke det gikk helt opp for oss før vi var i lufta  ???  Bagasjen vår var jo allerede ombord, og vi hadde ikke akkurat noen plan B heller.

Og sannelig forfulgte flaksen oss videre fra Naxos også! Vi landa i rute ca 14.45, og belaga oss på 17.30- ferja til Paros. Det skulle gå ei ferje kl 15.10 også, men nå var det nok stress for ei stund! Vi planla en "landingspause" på en taverna i havna istedet for å kave oss avgårde fortest mulig. Likevel gikk det kjapt å få henta koffertene på den lille flyplassen, og taxiene sto klare. Plutselig var vi ved billettkontoret i havna, og etter å ha løfta ut bagasjen vår peker sjåføren ut mot kaia og sier at der ligger Parosferja. DA sjekka vi tiden, 15.00 blank, og dermed ble det fart på oss igjen  :P  Inn og kjøpe billetter og så småsprang vi det lille stykke bort til båten, og før vi visste ordet av det satt vi på dekk på Aqua Spirit, gitt  8) 8)  Det ble et kort besøk på Naxos  ;D  Neste stopp var Parikia på Paros, og der ble det både mat og drikke før siste etappe.

Deilig å se turkis sjø under oss. Nå lander vi snart på Naxos  :)


Ikke store flyplassen på disse øyene. (Den mannen på bildet kjenner jeg ikke, han snudde seg akkurat da jeg tok bildet)





Jeg rakk ikke å ta bilde av ferja vi reiste med, men her er noen glimt fra dekk.







There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Han var i alle fall godt kledd, han mannen! Herlig start på ferien....aldri kjedelig å bli med deg på tur, Tjorven! Gleder meg til fortsettelsen!

Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: Ole on 24. Nov 12, 00:20:22
Han var i alle fall godt kledd, han mannen! Herlig start på ferien....aldri kjedelig å bli med deg på tur, Tjorven! Gleder meg til fortsettelsen!


Takker, Ole  :)  Ja, kan ikke skjønne annet enn at det må ha vært hett i det antrekket der! Men han ser litt overraska ut, kanskje han hadde tulla seg på feil fly??  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

En time sener var vi i Parikia, der vi hadde en liten time på oss før båten til Antiparos gikk. Jeg huska en koselig taverna Ole tipsa om, som ligger med utsikt til ferjekaia. (Husker ikke navnet i farta, men du kjenner deg kanskje igjen her, Ole?) Da var det godt å sette seg ned med en kald Mythos og kjenne litt på Hellasfølelsen  :-*  Vi rakk også en saftig og god gyros før vi entra Antiparos Express.

Det smakte! Foto: Sisi
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

KARRI


Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...