Logg inn med Facebook eller Google!

Frudiddi og Mikki loffer i Kykladene,"vest"Del 1 Folegandros.

Started by Diddi, 07. Nov 12, 19:36:05

Previous topic - Next topic

Diddi

Føler det er på tide med en liten reiseskildring,mest i bilder, fra turen vår til Folegandros,Sifnos,Kimolos og Milos. Når den blir ferdig,sier historien intet om  :P
18.mai 01.30 reiste vi i hvert fall hjemmefra,en liten terrier også med navnet,Mikki-sendte oss verdens ulykkeligste øyne  :'( ...men,men. 06.10 tok SAS flyet av fra Gardermoen,for så å lande i København/Kastrup.
En litt trist flyplass,men vi fikk oss da litt kaffe og noe å bite i. 09.00 var vi på nytt i lufta,og kl 13 landet vi trygt i Athen. Her fant vi lett fram,fikk sjekket inn bagasje-hadde så tenkt oss ut i solen en tur,
MEN ute stri-regna det ,og 15 grader celsius ! Tiden gikk allikevel fort,og 16.20 satt vi igjen klar til avgang. Denne gangen i et bitte lite propellfly på vei til Milos. Turen gikk bra,men maken til turbulens vi fikk når vi kjørte inn i et uforglemmelig "skylandskap" var til å kjenne og føle på !!
Vi ankom den bitte lille flyplassen rett utenfor Adamas,og sprang rett bort til første og beste taxi (REGNET).
Spurte sjåføren om et tips for overnatting,og slik havnet vi på ANEZINA,hos mamma Marina. 30euro pr natt for et helt OK rom.
Uten paraply tok vi oss ut i regnet,og havnet i åpningen av et nytt supermarked.Her var det fest for alle,med "buffe"  og smaksprøver i et telt utenfor. Magen ble fort full,så det endte med at vi handlet litt vin,ost og div annet,og sprang hjem i dobbeltsenga,og fortsatte festmåltidet der !
Neste morgen,med klokka på ring til kl 06.00,våknet vi til et baderom uten en dråpe vann.Da var det bare å ringe stakkars mamma Marina :o I løpet av 20 minutter var det varmt vann i dusjen  ;D ;D Hun hadde sine kontakter i nabolaget!! Ute var det nesten blå himmel og solen dukket opp. Vi trasket inn til sentrum for ta oss litt frokost,og kjøpe billetter til Folegandros. Rotet litt i papirene mine,og ringte en romutleier jeg hadde lest om på nettet et sted. Jo da,han hadde rom med utsikt  :winking:

Pensjonat Anezina :


Noen bilder fra havnen i Adamas:






Lettet og glade ankom vi speedbåten 09.40  :D Her går det unna.... Vel framme i havnebyen Karavostassis på Folegandros,tok vi bussen opp til Choraen,og der ventet en blid Nicos på oss.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Riitta

Här gick det undan :) På dom öarna har jag aldrig varit, så det skall bli trevligt och få uppleva lite nya vyer :)

Riitta

karri

KARRI

Diddi

Studioet  vi skulle bo på lå helt nederst i byen,med utrolig utsikt over nordre delen av øya,og navnet var så klart Seaview. Byen var imidlertid speilvendt av hva jeg hadde forestilt meg,men var en idyllisk liten perle !
Etter å ha handlet alt hva hjertet begjærte i det vesle supermarkedet,begynte det igjen å regne som himmelen var åpen. Vi hadde jo ikke reist til Hellas for å sitte inne å se på regnet,så når det letnet litt,kledde vi oss godt for å ta en vandring over fjellet,ned til  Kartego beach-Livadi beach-Karavostassis og opp igjen til Chora. Pussig nok avtok regnet oppover i lia,mens vi så det regnet hardt nede i Chora




Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

KariK

Ole

Ai, ai, dette har jeg venta på! Håper dere fikk litt bedre vær etterhvert, men det gjorde dere vel når dere tross alt var i Hellas.

Diddi

Når vi kom opp til det lille kapellet Deftera Parousia,kom det noen dråper,og vi gikk inn og tente et lys for en i familien som ble alvorlig syk i det vi reiste (og det gikk veldig bra med han!!).




Døren inn til kapellet:


Her er den gamle...








Vel ute igjen,har været på nytt snudd...


...og vi trasker avgårde...









Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Blir mange bilder over fjellet for de som gidder å henge på,var så utrolig vakkert....











Her var det noen nysgjerrige små hjemme på gården !!


"Losen" alltid foran,og jeg lunkende bak...
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Takker så mye for alle kommentarer,og "liker".Ja,Ole været kom seg sakte men sikkert,og det passet oss utmerket siden vi liker denne vandringen.Regnet var det nå slutt på !!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

Å ja! Slike turer gidder jeg absolutt å henge med på  :)
Det var virkelig vakkert, ja!
KariK

Diddi

Fint det kaka! Da forsetter vi mot Kartego  ;D










Opp den siste kneika,så var herligheten foran oss, wow-for en utsikt !! langt der nede under føttene våre ligger verdens vakreste strand,så var det "bare" å ta seg ned...det var INGEN spøk  ::) Den lille øya heter Makri Kartego.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...