Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili i september?

Started by Hellasfrelst, 14. Aug 15, 09:47:37

Previous topic - Next topic

Hellasfrelst

Har kikka litt på flere reisemål for begynnelsen av september, og Kardamili et et av dem.
Hvordan er været vanligvis i begynnelsen av september? Blir det oftere skyet der enn ute på øyene?
Ligger de fleste av restaurantene i hovedgata mot trafikken, eller er det noen ved sjøen eller i sidegatene?
Var innom stranda i Kardamili for en del år siden, men hvordan er det nå når det gjelder solsenger og
tavernaer for dagens lunch?
Anniska  apartements ved sjøen har ledig leilighet, noen som har erfaring med det?

i zoi ine tora - livet er nå

kaka

Quote from: Hellasfrelst on 14. Aug 15, 09:47:37
Har kikka litt på flere reisemål for begynnelsen av september, og Kardamili et et av dem.
Hvordan er været vanligvis i begynnelsen av september? Blir det oftere skyet der enn ute på øyene?
Ligger de fleste av restaurantene i hovedgata mot trafikken, eller er det noen ved sjøen eller i sidegatene?
Var innom stranda i Kardamili for en del år siden, men hvordan er det nå når det gjelder solsenger og
tavernaer for dagens lunch?
Anniska  apartements ved sjøen har ledig leilighet, noen som har erfaring med det?




Vanskelig å svare på om det blir oftere skyet enn på øyene, siden jeg ikke er så godt kjent med det. Min erfaring er stort sett godvær på den tiden, men det kan fortsatt være varmt (mtp lengre turer)
Restauranten/tavernaene ligger i liten grad i hovedgata mot trafikken, det er mer kaffebarene. Tavernaene er mer spredt rundt.
Det er flere steder det er mulig å kombinere tavernabesøk med strand med solsenger og parasoller:
På Ritsastranden, lengst borte fra byen , der vakre Elise holder til. Ved Gialos taverna like nedenfor kirken, (finner ikke bilde av strenden her, i farta)
- og nå, siste året, ved Psaros taverna i byen.
Jeg har ingen erfaring med Anniska, men kjenner flere som liker seg godt der.
KariK

Hellasfrelst

Dette ser jo helt herlig ut. Tusen takk for svar og vakre bilder. :) :)
Vi har bodd i Stoupa en gang for flere år siden, men Kardamili har vi bare kjørt gjennom,
og vært på dagtur på stranda. Og det var i juli.
i zoi ine tora - livet er nå

Hellasfrelst

Kardamili i september ble veldig god og varm. De to første dagene hadde vi mellom 35 og 40 grader, knallblå himmel og vindstille. Ler litt når jeg leser mitt spørsmål før vi reiste. Her på Anniska har vi det helt topp på alle måter. Livet er herlig.  ;D ;D
i zoi ine tora - livet er nå

Hellasfrelst

18. Sep 15, 12:51:11 #4 Last Edit: 21. Sep 15, 07:51:54 by Hellasfrelst
Da er vi tilbake etter en fortreffelig ferie i Kardamili. ;D ;D
Vi landa i Kalamata lørdag for snart to uker siden i 37 graders varme og knallblå himmel og vindstille. Det lå en varmebølge over landet som varte til langt uti uka. Et par dager var det litt skyet, men hva gjør vel det når det er godt og varmt og sjøen har en nydelig badetemperatur. Vi prøvde oss på en tur opp til gamle Kardamili og videre oppover derfra en dag. Men det ble i drygen varmt til vandretur, så vi snudde og rusla ned til sjøen og fortsatte badelivet. Så joggeskoene ble ikke brukt flere dager. Men vi gikk jo en god del rundt i området og utover langs stranda for å gjøre oss kjent. Lunchene ble som regel spist på Elies, nydelig sted og nydelig mat. Og sjøen, den holdt vel en 28-29 grader. Så jeg som elsker å svømme hadde gode dager. Jeg var vel mere i sjøen enn på land. ;D
I og med at kveldene var så varme så spiste vi mest på restaurantene nede ved sjøen i håp om å få litt luft i varmen, for det var utrolig vindstille helt frem til fredag. Første kveld skulle vi prøve fiskerestauranten som de sa var ny for året. Og så skjer det som skjer første kveld i hver ferie, at vi er litt uheldige. Vi er så vant til det at vi bare ler av det. ::) Først fikk jeg maten min på bordet, og så skjedde ingenting på leeeeeeeeenge. Da maten til min mann endelig kom så var det feil, men han ba om å få det likevel så vi kunne få spist noe samtidig. Men maten var god.
Ellers hadde vi mange trivelige og gode måltider fordelt på Harilaos, Gialos, Lelas og Maistros.  Vi ble kjent med flere underveis, og Androuvista ble vårt faste treffsted etter middag. Der serverte trivelige Anna, og på bursdagen hennes var det kake og is å få. :happybirthday:
En dag tok vi taxi til Stoupa for å se om om alt var som da vi bodde der for en 8-10 år siden. Og det var det. Og vi ble enige om at Kardamili er utrolig mye mer sjarmerende og ekte enn Stoupa. Kan ikke sammenlignes. Men vi hadde en fin dag der og taxien vi hadde bestilt for retur var der til rett tid. Det var travle tider for taxisjåføren, i og med at det er bare en i Kardamili. Men han sa at det likevel ikke var nok turer til å ansette en til. På natta tok han ikke i mot bestillinger bortsett fra veldig spesielle turer. Han måtte jo få søvn innimellom. :D
Anniska var et supert bosted, rolig og nært sjøen. Romslige leiligheter og godt utstyrt. :D
Ja, uka gikk alt for fort, sånn som det vanligvis gjør når man har det helt topp. Men Kardamili ligger jo der, og vi skal tilbake igjen. Det er sikkert!!
Skal se om jeg kan legge ut noen bilder når jeg får tid.
i zoi ine tora - livet er nå

kaka

Hyggelig med rapport fra Kardamili ferien deres. Synd det med første måltidet, men det hørtes ellers ut som dere koste dere, tross varmen.
Det er fortsatt ganske varmt her, men ikke slik dere hadde det. Svale morgener som innbyr til kortere morgentur er😊
KariK

Hellasfrelst

Synd vi ikke møttes da kaka, du kom kanskje nedover uka etter oss?
Det med middagen første kvelden er bare sånn. Vi ler bare av det.
Og varme liker vi, det blir så nydelige varme kvelder når dagen er varm.
Jeg har lagret masse Kardamili-varme som jeg skal ta frem i sure høst- og vinterkvelder.
Kos deg videre :D :D.
i zoi ine tora - livet er nå

kaka

Godt med et lager for vinteren!
Vi " byttet" nok fly . Jeg kom ned forrige lørdag, - og i morgen kommer en ny  ladning😉
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...