Logg inn med Facebook eller Google!

Ca tre timer i Rafina.

Started by marjana, 21. Aug 15, 21:10:15

Previous topic - Next topic

marjana

Det blir ca tre timer fra ca kl 14 til 17.30 å vente i Rafina i september på vei til Andros. Jeg regner med at det er mulig å sette fra seg bagasjen på et av billettkontorene der jeg kjøper fergebillett, og så gå litt rundt i Rafina. Jeg har sett på de fleste innleggene her i forumet om Rafina, men hvordan er det til venstre for havna hvis man har sjøen foran seg? Er det noen små badebukter der? Noe interessant å se?

Hvor bør man sette seg ned og spise et godt måltid mens man venter? Ser på Tripadvisor at en restaurant helt på enden av havna som heter Galini er blitt ratet høyt. Noen andre spisesteder som er ok å sitte lenge og se på livet mens man venter på båten?

Noen andre gode tips om hva man bør se og gjøre i Rafina på dagtid? Jeg kommer dit på en søndag, så butikkene er nok sikkert stengt.
Glika i zoi

bengalow

Till vänster är det ett bostadsområde. Stranden ligger precis bakom AVRA Hotell, alltså till höger. Restauranter finns det gott om på torget, precis bakom dig, och nere i hamnen. Inga problem...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

marjana

Takk for innspill, Bengalow. Er det hyggelig å gå rundt i boområdet til venstre da? Jeg er ikke så veldig interessert i å være på den store stranden til høyre for Hotel Avra på en søndag, sikkert mye folk der da. Men finnes det noen små badebukter til venstre for havna? Frappe/Camilla skrev i et innlegg for lenge siden at det var noen klippebad til venstre for havna, men jeg vet ikke hvor langt unna Rafina de er. Men det blir sikkert ikke aktuelt å bade, egentlig, men det kunne jo være aktuelt å bare hvile litt i skyggen på en stille strand. Jeg får sjekke det ut når jeg kommer dit, tenker jeg.





Glika i zoi

bengalow

Tja tar du en ½-1 timme på dig så hittar du lite klippstrand bortanför bostadsområdet. Då kommer du dit är Camillas svärföräldrar bor. Brant som attan...Stranden vid AVRA är jättestor. Bortanför den är det små vikar. Också svårtillgängliga. Stanna du i Rafina och ät lunch/middag och titta på folk...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ole

Det er mange tavernaer i Rafina. Nede i havna er det noen små, men de fleste ligger rundt torget ovenfor havna. Du går bare opp en liten bakke fra havna, og du er der. Ved siden av det store torget ligger en mindre, åpen plass med flere gyros/souvlaki-sjapper. I bakken opp fra havna ligger det en stor restaurant som er todelt. I den ene delen serverer de drikke, mens du kan få mat i den andre. Herfra har du full oversikt over havna og båtene som kommer og går. Til høyre for Avra (hvis du har ansiktet mor sjøen) er det ei stor strand. Vi har prøvd denne en gang, men den var ikke spesielt fin, men ok for en time eller to. Bortenfor stranda ligger det et boligområde, men med den tiden du har, så ville jeg holdt meg i Rafina sentrum.

Kristian

Synes å huske fra Street view at det går en "bakgate" over havnetavernaene tilbake mot fergeterminalen
Kristian/Planer er til for å utsettes

marjana

På Google Maps og på "street views" går det en vei opp til kapellet på toppen over havneterminalen og videre bortover langs småbåthavna. Asfaltveien slutter ved enden av klippen nedenfor husene i boligområdet, og Google kameraet også, men det går grusveier rundt der oppe, og antageligvis ned til noen små strender nedenfor. Det ser ut som det er ganske bratt der, så får se om jeg utforsker området når jeg kommer til Rafina.

Takk for alle tips så langt!
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...