Logg inn med Facebook eller Google!

En dagstur til Kos by

Started by Ole, 24. Aug 08, 19:30:35

Previous topic - Next topic

xristina

Oj oj oj - Frukthallen - en av mine favoritter på Kos... :-D

Fortsatt flotte bilder, Ole!!!

Ole

Takk for hyggelige kommentarer! Jeg fortsetter tråden med noen flere bilder....

Denne kirka hadde vel Xristina et bilde av i en annen tråd? Husker ikke navnet på den i farta.













Mer kommer......................

Ole

Det er blitt ettermiddag, men turen er ikke slutt for det.....





Så er vi nede i havna igjen....






Det fylles ut i sjøen. Hva lager man her? Breiere fortau? Muligheter for servering???


Det krydde av syklister på Kos. Ikke rart at den kalles \"syklenes øy\"!


En dagsturbåt er på vei inn.


Reisfølget mitt ville ha en pust i bakken i denne parken. Dermed gikk jeg en tur på egenhånd. Hvor jeg gikk da får dere vite senere.....he he
PS: Mannen (til venstre) på bildet kjenner jeg ikke..... :smile:


Mer kommer............................

xristina

Kirken, som ligger midt i byen, og der Gamlebyen starter, heter Paraskevi-kirken. Så har du bilde av Arkeologisk museum (der flagget vaier på toppen).

Plaketten og statuen til Alexander den store står utenfor en av de store bokhandlerne i Kos.

Det kryr av sykler på Kos, og det er nok mest fordi det er ganske flatt på øya. Perfekt å sykle! Du kommer deg ganske langt av gårde uten de store anstrengelsene, men kan også slite mye, dersom du vil opp i fjellandsbyene.

Kjempefine bilder igjen, Ole! Veldig moro å se Kos gjennom andres øyne!

xristina

Quote from: \"Ole\"Det fylles ut i sjøen. Hva lager man her? Breiere fortau? Muligheter for servering???
 
Jeg tror faktisk at dette er breiere fortau som skal ende opp i en gang- og sykkelsti langs stranda oppover. Har vært et stort ønske fra mange av oss i MANGE år. Nå ser det endelig ut som om det er på gang. :-D

Livsnyteren

Flotte bilder fra en flott by Ole :cheers: Nå kan i hvertfall alle se at Kos er noe annet en party party hele tiden :flower: Syns fremdeles at havnepromenaden på Kos er noe for seg selv :flower:

Ole

Takk for hyggelige kommentarer Xristina og Livsnyteren! :smile:

Quote from: \"Livsnyteren\"Nå kan i hvertfall alle se at Kos er noe annet en party party hele tiden :flower: Syns fremdeles at havnepromenaden på Kos er noe for seg selv :flower:

Havnepromenaden syns ikke jeg var noe spesielt sjarmerende, men heldigvis er jo smaken som baken.....osv Alle bildene er tatt på dagtid, så da lå vel festløvene og sov. Det var andre tilstander da reisefølget mitt ankom Kos by grytidlig en morgen. Jeg vet faktisk ikke om det de opplevde er egnet på trykk engang....  :pale:

Flere bilder..................
Det gikk mot tidlig kveld og jeg tok meg en liten runde alene mens de andre slappet av og prøvde leikeapparatene i parken.

Jeg vandret videre bortover langs havna.






Så beveget jeg meg innover i byen mot historisk grunn. Men før det tok jeg et par bilder.




Så stod jeg på historisk grunn! Hellenic Gymnasium:










Så var det amfiteateret like ved. Det hadde vært fantastisk å være på en forestilling her. Så lite og så intimt!










Bilder av den fantastiske mosaikken i/ved Hellenic Gymnasium avslutter denne rundturen i Kos by.





















xristina

Casa Romana har åpnet igjen forstår jeg på alle bildene av mosaikken. Det er mange mange år siden sist jeg var der. Og hver gang jeg har forsøkt meg de siste årene, så har det vært stengt for oppussing/restaurering. Får håpe det er åpent til året igjen da...

Så du måtte ta bilde av Python tours du også... ;-)

Fine bilder, Ole! Takk for turen!

Jeg må jo bare, som en sluttkommentar si følgende; jeg lurer nesten litt på hva som er \"galt\" med meg, som svært sjelden ser dette som er så forferdelig på Kos. Nå har tydeligvis du opplevd noe, Ole - og jeg har hørt om det før, men enten er jeg mer tolerant, eller så er jeg på riktig sted til riktig tid. Men med hånda på hjerte kan jeg telle på en hånd de gangene de siste ti årene som jeg har opplevd noe jeg synes har vært ille/pinlig/plagsomt eller som har fått meg til å tenke; nettopp - det er dette som gjør at avisene refererer til dette som partyøya. Enda jeg er jo til og med i bargata på natterstider en gang i blant...

Jaja - bare festefolket fortsetter å holde seg i bargateområdet, så har jo jeg de beste områdene snart for meg selv! :-)

Livsnyteren

Skjønner hva du mener Ole men jeg liker nå en gang litt liv rundt meg jeg da :bounce: Men som du sier,smaken er som baken :cheers: Men nå har ikke jeg hvert på så mange øyer ennå eller da,Jeg er sikker på at jeg har mange fler havner å oppdage heldigvis.Du har i hvertfall lagt ut mange flotte bilder fra Kos som jeg har satt stor pris på :flower:

ragnhild

Moro å se bildene dine Ole.
Borgen brukes blaa til konserter. Veldig stemningsfullt om kvelden.

Torill

Takk for turen Ole. Moro å se,og flotte bilder som vanlig :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Flotte bilder, Ole. Tror nok heller jeg ville ha vært med deg på den dagsturen, istedet for min siste dag i Kos by ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...