Logg inn med Facebook eller Google!

Historier om avatarene

Started by kaka, 02. Feb 09, 19:38:06

Previous topic - Next topic

Magnolia

Jeg er nok litt ulik dere andre. Mitt bilde er tatt på terrassen heime for noen år siden. Det er mannen min som har tatt bildet samme dag som jeg kom heim fra en to ukers tur i Kardamili. Er det rart jeg ser lykkelig ut?
Det er like godt å treffe ham igjen hver gang jeg har vært på ferie. :)
Borte bra, men heime best.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Quote from: \"Turid\"Min avatar er et bilde min yngste sønn tok av meg med mobiltelefon da vi var i Mesta på Chios i 2007. Mesta gjorde veldig inntrykk på meg og turen til Chios var første ferie etter samlivsbrudd, så dette bildet er jeg veldig glad i.
Ikke rart det bildet betyr mye for deg, da. Jeg vet selv hvor sensitiv man kan være i en slik situasjon, og er vi heldige, klarer vi å ta inn skjønnheten rundt oss med stor takknemlighet, tross situasjonen.
KariK

Gro

Mitt stammer fra Paros i fjor, nærmere bestemt Drios.
Der var det en liten restaurant som heter \"To Kyma\" og de hadde noen rom over restauranten med verdens nydeligste utsikt. Dette bildet er tatt 1. morgenen etter at vi har fått rommet og jeg er bare så lykkelig over at vi har funnet denne skatten:) Og det som vi trodde skulle bli en natt eller to ble en hel uke hos denne koselige familen som driver restaurant og hotell.
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Karoti

Dette er et nærbilde av vår første egne greskproduserte frukt fra egen  hage! Sitronen ble tatt med til Norge som \"nestenmoden\" - og aldri fortært! (Det ville jo nesten vært som å spise sin førstefødte!)
Nå er den forvandlet til en steinhard og tørr \"klump\" som ligger i et norsk stuevindu og minner oss om vårt \"søndre hjem\".

kaka

Du ser veldig fornøyd ut, ja. Og det gjør jammen Magnolia og, tross hjemkomst. Godt å ha \"både i pose...\"
KariK

kaka

Så moro, Karoti! Jeg kjenner igjen ønsket om å gjemme på skatter!
KariK

Gro

Quote from: \"kaka\"Du ser veldig fornøyd ut, ja. Og det gjør jammen Magnolia og, tross hjemkomst. Godt å ha \"både i pose...\"
Har såvidt fått åpna øya, men gliser fra øre til øre:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Marit

Min avatar er tatt på Patmos da jeg var på dagstur der (fra Kos). Var på vei opp fra havna (hadde vært innom grotten på veien) til Chora og klosteret der. Men, det var en varm augustdag og jeg ble varm og svett (for jeg gikk). Ga til slutt opp og mente det kunne være en unnskyldning til å komme tilbake til Patmos igjen. Gikk tilbake til havna og tok en god lunsj og mythos der.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Maritza

Den første jeg hadde var et forsøk på å gjemme meg ned i et ølglass under Oslo Jazzfestival, men så fant jeg ut at det var like greit å stå fram. Og her jeg på mitt vakreste sted på jord, nemlig på Mølla i Olympos (Karpathos) hvor jeg ser sola gå ned i havet. Må snart bytte for nå har håret vokst seg mye lenger, men....pytt, pytt, spiller vel ingen rolle.

Admirala

Min avatar... Vel historien er slik:
Jeg jobber med et rockeband i Hellas, Pure Seconds. Fotograferer for dem, skriver noen låttekster, designer plakater og så videre.
Bildet er coverbildet på deres demo, ...but it\'s a long, long way.
Modellen er Christos, fem år, og nevøen til bandets vokalist/låtskriver/ gitarist. Det er tatt ved Karathona-stranden like ved Nafplio.

Mer om bandet her: http://www.myspace.com/pureseconds
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

meze

Som mange sikkert kan se er min også fra Karpathos og mølla i Olympos. Dere kan vel kanskje også skimte \"solnedgangsouzoen\".

Anne

Min avatar har ikke noen større filosofisk betydning enn at jeg elsker katter og at PCen er nøkkelen til Hellasforumet og forsåvidt resten av verden. Dessuten liker jeg ikke å legge ut bilde og for mye info på nettet.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...