Logg inn med Facebook eller Google!

Historier om avatarene

Started by kaka, 02. Feb 09, 19:38:06

Previous topic - Next topic

kaka

Historier om avatarene.

Avatar, - et pusig ord.

Jeg klippet fra Wikipeda:
\"En avatara (sanskrit) er når guden stiger ned til jorden som dyr eller menneske for å redde verden fra en tilstand av kaos eller ødeleggelse. Vishnu har minst ti avatarer og er den hinduguden som er mest kjent for dette.
Vishnus to mest berømte inkarnasjoner er Rama og Krishna.
I vestlig språkbruk står avataren som en gudenes sendemann, nærmest som en profet. The Avatar var bl. a. tittel på en science fictionroman av forfatteren Gordon R. Dickson.
Avatarer er også en vesentlig del av historien i den amerikanske tv-serien \"Carnivále\".
Ordet avatar brukes også om en virtuell kropp eller en personlig figur, som man bruker i enkelte dataspill, i chatteprogrammer på Internett, og i virtuelle verdener, som for eksempel Second Life og i Playstation Home.\"

  Ble ikke mye klokere av det. Men vi har det alle sammen her på Forumet. Noe av oss, i \"grått\", noen med bilde av seg selv og noen med bilder som jeg antar betyr noe spesielt for den som har valgt det.

I går oppdaget jeg en artig jeg ikke har sett tidligere: under skiltet som har vært omtalt i flere tråder tidligere: \"Latsida\", og med fartsgense på 40, sto innehaveren av avataren (regner jeg med?).

Jeg hadde bare den grå \"standarden\" lenge. Prøvde litt med bilde av meg selv, men ble så skremt da jeg så meg selv under Welcome back            kaka, at jeg slettet det fort.
Jeg hadde tidligere forsøkt å legge et bilde tatt med mobilen` min, men fikk det ikke til (hadde nok ikke lest godt nok om størrelse) Heldigvis klarte jeg til slutt å legge det ut, og er veldig fornøyd med det.

Og nå kommer jeg til poenget:
Hvorfor har jeg valgt akkurat dette bildet? Jo, fordi utsikten fra hallen i 2. etg. på Patrearxeas er så utrolig vakker at jeg vil minnes den oftest mulig (har den jo som skjermbilde og)!

Nå lurer jeg på hvorfor dere andre har valgt akkurat det bilde dere har som avatar.

Jeg tenkte denne tråden kunne være til å fortelle om \"min avatar\". Noen portretter er kanskje også tatt i spesielle situasjoner dere vil dele med oss andre? :faroah:

Bare en tanke (og kanskje litt nysjerrighet)
KariK

MaFi

Min avatar er fra Kardamili i 2007, fra Ritsa-stranda... under en hvit parasoll... Dit vil jeg tilbake! (Dette er et av mine lengtebilder - slikt jeg drømmer om på kalde vinterdager... Trenger jeg si mer...???)
:cheers:

:love5:

Riitta

Min är från Nefeli Bar (och hotell) från Kalymnos :bom:

Riitta

Ole

Min avatar er av meg selv og Andreas i mai 2007. Vi er på Akropolis. Hvorfor jeg har valgt bildet? Jeg syns det er fint, og det er \"passe anonymt\".


Anders

Og min er meg... litt grå og mysende skeivt mot verden :-) Bildet tatt i Bernkastel i Moseldalen.

kaka

Så gøy med så rask respons. Det var dette jeg håpet på! Artig å lese bakgrunnene!
KariK

bengalow

..och jag sitter på piren och tittar efter båten som skall komma till Ikaria, för att ta oss vidare till Samos....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Heidrun

Min er fra stranden 50 meter nedenfor mitt hjem som bygges på Kreta
Yamas til livet og til

brit

Min er tatt mens jeg sitter og venter på maten på taverna Lyhnari, Skiathos

kaka

Det var det jeg tenkte, selv portrettene har en spesiell bakgrunn/historie, og gjerne fra reiser.
KariK

Athina

Min avatar er fra en septemberkveld i 2002. Vi befinner oss i Trachila, en liten landsby noen km sør for Agios Nikolaos på Peloponnes.
Magnolia og jeg var på jentetur, og noe av det beste vi visste var å utforske små, litt bortgjemte landsbyer :cheers:
Trachila trollbandt oss fullstendig, og vi avsluttet besøket med et godt måltid i solnedgangen på tavernaen til godslige Eleni  :sunny:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Turid

Min avatar er et bilde min yngste sønn tok av meg med mobiltelefon da vi var i Mesta på Chios i 2007. Mesta gjorde veldig inntrykk på meg og turen til Chios var første ferie etter samlivsbrudd, så dette bildet er jeg veldig glad i.
Det er etter regn at fuglene synger!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...