Logg inn med Facebook eller Google!

Snø på Karpathos!?

Started by Niaas, 24. Jan 09, 10:33:59

Previous topic - Next topic

Niaas

Nå er det så lenge siden det har vært noe aktivitet her på Karpathos-siden, så nå måtte jeg bare opprette en tråd.

Jeg gikk inn på siden til inkarpathos  http://inkarp.com/ipb/ og der lå det faktisk et bilde av snø! On this day, står det som tekst..
 
Ellers ser det så grønt og fint ut der nå, jeg kan nesten ikke vente til jeg skal tilbake dit med første flyet i mai! Her er det jo en forfærdelig snøvær idag!

Hilsen Nina, som lengter til Karpathos!!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

kaka

Snø her - og snø der - og enda lengter vi nedover!
KariK

Mikke

.......en och annan gång så kommer det några snöflingor även på Karpathos, och jag har hört att då minsann åks det bil till snön och kastas snöboll... :D
Jag kommer inte in på inKarpathos av nån anledning, min dator har väl tappat bort lösenordet eller så......Får väl ta å ringa ner och höra var det snöat och om det har blivit nån snögubbe... :D

(ngt senare)...nu har jag förgäves försökt komma in på Inkarpathos förtan ggr, men det går minsann inte, men har som gäst kikat på vinterstormsvideon från igår och diverse bilder.Det ser blåsigt ut och lilla cementbryggan vid Limanaki var helt översköljd av vågor....brr....

(ännu senare) ....nu har jag ringt ner till Karpathos och surrat med Xroni Panaretos, som satt å käka mat med mor och far.Han hade inte sett nån snö på Karpathos, däremot hade det visst blåst in en massa finkornig sand från Sahara, så allt var gult å dammigt.Det var ganska varmt, runt 20º i Pigadia just nu.
Han hade varit i Wien några dar som representant för Karpathos på en turistmässa och hälsade till er alla på Hellasforum.... :D:D:D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Niaas

Ja, jeg har sett tidligere hvor gult det kan bli av sand fra Sahara, vi så det da vi bodde noen dager i Diafani i april ifjor.
Kanskje snøbildet idag er fra i fjor?? Ellers så har det vært et lite dryss en morgen som forsvant igjen.

Hyggelig med hilsen fra Xronis, vi gleder oss til nye kvelder på Pelagos i mai!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Mikke

...Xroni har varit i Wien på turistmässa, så sannolikheten att han kommer med Andreas till Göteborg är nog tyvärr inte stor...... :D
Glömde fråga vem som blir kock på Pelagos i år, men ska göra det nästa gång jag pinglar....Manolis grabb Dimitris är just nu i lumpen på Kreta, så han serverar nog inte i sommar.
Jag har tidigare föreslagit en reflekterande ballong från Pelagos tak med strålkastare under, men jag tror inte han nappade på det..... :D Men några fina bänkar på andra sidan gatan mittemot Pelagos vore väl bra för folk att sitta en stund och lyssna.....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

maritautioniemi

Hej Mikke! Tack för hälsningarna från Xronis. Ditt förslag till bänkar på andra sidan gatan, blir nog att en del människor börjar lyssna på musiken, utan att komma in till tavernan på mat eller dryck. Visst borde pojkarna få lite ersättning för den fina musiken de har att bjuda oss? Synd att Dimitris inte serverar nästa sommar. Hoppas Xroni får tag på någon annan lika sympatisk kille.
Maritagneta

Mikke

...ja, det är nämligen ganska mycket människor som passerar Pelagos på andra sidan gatan, och så tror dom måhända  att dom MÅSTE äta för att komma in, vilket är HELT FEL.
Det räcker med att ta ett glas juice,vatten, öl eller vin, så går det så bra, så bra.....Men dom som inte vill komma in, utan bara stanna för att lyssna, kan ju då få sitta ner och njuta.....men av nån anledning så har jag inte fått ställa dit några bänkar, men jag tänker naturligtvis inte ge mej, utan one of these days så står det några bänkar där, haha......och måhända så blir det en ballong på taket också..... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Maritza

Fant igjen denne tråden nå. Du trenger ikke sette ut benker på andre siden av gaten Mikke, for de fleste som stopper opp tar gjerne noen dansetrinn der borte. Ganske artig å se på forresten. Da er det bedre at du inviterer dem inn på \"en liten en\". Bare vent å se, da kommer de nok innafor.

Mikke

...tja, en bänk eller två, gör nog att nån eller några sätter sej ner och lyssnar.Sen sätter man upp en skylt på varsitt trä, där det förklaras att det är helt ok att komma in på Pelagos och lyssna utan att äta, bara en dryck räcker.....Sen kan man ju tänkas sätta upp en knapp på trät, där man trycker så tänds en lampa på Pelagos, och så kommer nån över gatan med en pilsner.... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

effie

Det siste der var et bra forslag, Mikke! Men er det ikke litt trangt å sette ut benker på andre siden av gaten? Er det ikke bare et smalt fortau der?
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Mikke

....nei, trottoaren på andra sidan gatan,mittemot Pelagos är faktiskt ganska bred och det växer ganska rejäla träd rätt upp ur betongen, jag tänkte mej två bänkar precis intill träden, för man rundar ju ändå dom, så slipper man dunka in i bänkarna.... :D Sen skriver man Pelagos Music Bench åppanpeau,hänger varsin förklarande tavla på varje träd och målar sen ett övergångsställe från Pelagos grind rätt över gatan, så dom kan gå över med pilsnern... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...