Logg inn med Facebook eller Google!

Småprat rundt leksika-trådene.

Started by Svein~B, 31. May 07, 18:33:03

Previous topic - Next topic

Svein~B

Vi hadde en tråd i det gamle forumet som het \"Gresk for meg\". Nå har vi to grammatikktråder (én fra før og en ny etter kræsjet, den første blir rekonstruert av en arkeolog jeg kjenner :-) , den andre skal være en fortsettelse av den første) og vi har to leksikatråder, \"Et gresk ord om dagen\" og \"Minimumsgresk\". Ninette har startet en \"Småprat rundt grammatikk-trådene\"-tråd. Da synes jeg også at vi skal ha en \"Småprat rundt leksika-trådene\".

Her kan man spørre om ords betydning og bruk og man kan spørre om hva ting heter på gresk, \"Hvordan sier jeg sånn og sånn på gresk?\".

Jeg synes det er greit å ha noen sånne litt løsere tråder, sånn at vi greier å holde tematrådene stramme. Dette betyr ikke at jeg ikke ønsker innspill, spørsmål og diskusjoner i saktrådene, bare at jeg mener at spørsmål som gjelder noe som er litt på siden av tema, saken slik den står, heller bør tas her enn i tematrådene.

Det går selvfølgelig også an å starte en egen tråd om et tema, men da blir den fort skjøvet nedover og glemt så fort spørsmålet er utdebattert.

Så her er den, \"Småprat rundt leksika-trådene\". Kjør debatt!  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Spørsmål:  Hva heter \'bod\' på gresk, altså rom der du lagrer ting du ikke bruker til daglig, enten ute eller inne. Har gresk et ord for det?

Jeg driver og skriver stil, skjønner dere.  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Liv

Quote from: \"Svein~B\"Spørsmål:  Hva heter \'bod\' på gresk, altså rom der du lagrer ting du ikke bruker til daglig, enten ute eller inne. Har gresk et ord for det?

Jeg driver og skriver stil, skjønner dere.  :-)

n aποθηκη (apotiki) = lager
trykket på første i

Svein~B

Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Svein~B\"Spørsmål:  Hva heter \'bod\' på gresk, altså rom der du lagrer ting du ikke bruker til daglig, enten ute eller inne. Har gresk et ord for det?

Jeg driver og skriver stil, skjønner dere.  :-)

n aποθηκη (apotiki) = lager
trykket på første i

Takk, mor.  zwwhhhhaaaxx
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Liv

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Svein~B\"Spørsmål:  Hva heter \'bod\' på gresk, altså rom der du lagrer ting du ikke bruker til daglig, enten ute eller inne. Har gresk et ord for det?

Jeg driver og skriver stil, skjønner dere.  :-)

n aποθηκη (apotiki) = lager
trykket på første i

Takk, mor.  zwwhhhhaaaxx

he-he...lurer jo litt på når jeg ble mora di?! zqr2eeeeeeff
Gratulerer foresten med ny avatar! Er det \"kamaiken\" i deg som er kommet fram på bildet.....

Svein~B

Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Svein~B\"Spørsmål:  Hva heter \'bod\' på gresk, altså rom der du lagrer ting du ikke bruker til daglig, enten ute eller inne. Har gresk et ord for det?

Jeg driver og skriver stil, skjønner dere.  :-)

n aποθηκη (apotiki) = lager
trykket på første i

Takk, mor.  zwwhhhhaaaxx

he-he...lurer jo litt på når jeg ble mora di?! zqr2eeeeeeff
Gratulerer foresten med ny avatar! Er det \"kamaiken\" i deg som er kommet fram på bildet.....

Det ble jeg på lørdag, husker du ikke? Det var da du maste på meg om at jeg måtte komme meg av gårde. Men hvis du ikke vil være min mor, så har jeg ei annen som ikke har noe valg, stakkar.  :-)

Ja, vi snakket jo om det, at jeg skulle bytte avatar. Var ikke du med på den samtalen? Jeg kom på det i baren i sted. Er jeg ikke kjekk?   zwwhhhhaaaxx
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Liv

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Svein~B\"Spørsmål:  Hva heter \'bod\' på gresk, altså rom der du lagrer ting du ikke bruker til daglig, enten ute eller inne. Har gresk et ord for det?

Jeg driver og skriver stil, skjønner dere.  :-)

n aποθηκη (apotiki) = lager
trykket på første i

Takk, mor.  zwwhhhhaaaxx

he-he...lurer jo litt på når jeg ble mora di?! zqr2eeeeeeff
Gratulerer foresten med ny avatar! Er det \"kamaiken\" i deg som er kommet fram på bildet.....

Det ble jeg på lørdag, husker du ikke? Det var da du maste på meg om at jeg måtte komme meg av gårde. Men hvis du ikke vil være min mor, så har jeg ei annen som ikke har noe valg, stakkar.  :-)

Ja, vi snakket jo om det, at jeg skulle bytte avatar. Var ikke du med på den samtalen? Jeg kom på det i baren i sted. Er jeg ikke kjekk?   zwwhhhhaaaxx

Jo,jeg var en av de som mente du burde skifte avatar og navn.
Var det ikke HarpunSvein eller SveinKamaki alternativene gkk ut på?!

Jovisst,ble du kjekk.Men ikke min type....
Neida,har ingen problemer med å være mora di,selv om jeg nok ikke er gammel nok til det.... zqr2eeeeeeff

Svein~B

Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Svein~B\"Spørsmål:  Hva heter \'bod\' på gresk, altså rom der du lagrer ting du ikke bruker til daglig, enten ute eller inne. Har gresk et ord for det?

Jeg driver og skriver stil, skjønner dere.  :-)

n aποθηκη (apotiki) = lager
trykket på første i

Takk, mor.  zwwhhhhaaaxx

he-he...lurer jo litt på når jeg ble mora di?! zqr2eeeeeeff
Gratulerer foresten med ny avatar! Er det \"kamaiken\" i deg som er kommet fram på bildet.....

Det ble jeg på lørdag, husker du ikke? Det var da du maste på meg om at jeg måtte komme meg av gårde. Men hvis du ikke vil være min mor, så har jeg ei annen som ikke har noe valg, stakkar.  :-)

Ja, vi snakket jo om det, at jeg skulle bytte avatar. Var ikke du med på den samtalen? Jeg kom på det i baren i sted. Er jeg ikke kjekk?   zwwhhhhaaaxx

Jo,jeg var en av de som mente du burde skifte avatar og navn.
Var det ikke HarpunSvein eller SveinKamaki alternativene gkk ut på?!

Jovisst,ble du kjekk.
Neida,har ingen problemer med å være mora di,selv om jeg nok ikke er gammel nok til det.... zqr2eeeeeeff

Nei, jeg kommer ikke til å bytte nick. Jeg er Svein B. på alle forumene som jeg er i. Jeg synes det er greit å holde fast ved det sånn at folk kjenner meg igjen. Jeg er meg selv lizzom.  :-)

Nei, du er helt sikkert ikke gammel nok til det, men du skal få være det likevel.   zwwhhhhaaaxx
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ninette

Jeg har hatt litt dårlig tid til å følge med på grammatikk og leksikatrådene i det siste. Ikke har jeg hatt tid til å skrive stil heller - det ble et for arbeidskrevende prosjekt for meg :-)

Jeg ser jo at du, Svein~B, fortsatt er aktiv med nytt stoff, og det er bra :-) Jeg skal lese meg opp på disse trådene så snart jeg får litt ledig tid.

Men disse trådene blir vel snart gjenstand for feriestenging?
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Svein~B

Quote from: \"Ninette\"Jeg har hatt litt dårlig tid til å følge med på grammatikk og leksikatrådene i det siste. Ikke har jeg hatt tid til å skrive stil heller - det ble et for arbeidskrevende prosjekt for meg :-)

Jeg ser jo at du, Svein~B, fortsatt er aktiv med nytt stoff, og det er bra :-) Jeg skal lese meg opp på disse trådene så snart jeg får litt ledig tid.

Men disse trådene blir vel snart gjenstand for feriestenging?

Ja, det er ikke mange timene igjen til jeg reiser. Reisefeberen herjer i kroppen. Og jeg kommer ikke til å poste nytt stoff mens jeg er på ferie. Så dere må nok klare dere uten meg i noen uker nå. Jeg poster kanskje i dag og i morgen og så er det slutt i denne omgang. Jeg har mye mer på lager, så jeg setter i gang igjen når jeg kommer tilbake.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...