Logg inn med Facebook eller Google!

Velkommen til monaskog!

Started by Ole, 27. Apr 13, 18:43:04

Previous topic - Next topic

Ole

Velkommen til Hellasforum, monaskog!

Håper du vil trives her i forumet sammen med mange andre som liker Hellas!

Oversikt over alle delforumene i Hellasforum finner du her: http://hellasforum.net/index.php?action=forum

Lykke til!  :)

monaskog

Hei alle sammen!
Dette var et fantastisk nettsted å finne! Blir hekta av alle interessante og nydelige innlegg. Mye nyttig info fra erfarne Hellas-elskere!
Vi skal på vår første tur til Kykladene i juni (16. juni - 1. juli), og gleder oss!  ;D Vi er et par på 40 år med en datter på 3 år. Tenkte å backpacke ligth! Men vi trenger noen råd og tips.

Vi lander i Athen og skal være der til den 18. juni. Deretter drar vi ut til øyene! Har tenkt 5 netter på Antiparos og 5 netter på Naxos. Deretter til Santorini 2 netter og fly hjem på natta. Høres dette fornuftig ut i forhold til valg av øyer og varighet? Har dere noen tips til bra overnatting? Ønsker oss veranda til avslapping, tumleplass for 3 åringen og til å nyte kvelder på etter sengetid for minsten! Ønsker oss noe i nærheten  stranden og restauranter!:) Bør vi forhåndsbestille eller få tak i noe når vi kommer ned?


Yutao

Hei hei, Mona.
Velkommen til forumet og Hellas når den tid kommer. Jeg har vært på Naxos i bare to dager, men jeg elsker stedet allerede. det er kjempefine strender her og masse steder når med masse god mat og trivelige ansatte.
Det er mange hoteller rundt om her, men jeg har ikke fått sjekket de ut enda. Det skal jeg gjøre snart.
Når det kommer til den lille, så vet jeg heller ikke noe som passer for henne, men det skal jeg også sjekke ut. Jeg skal prøve å få noe info i løpet av dagen og komme tilbake til deg :)
Ha en fin dag vidre :)

Tjorven

Hei Mona, og velkommet til et flott forum  ;D
Jeg syns dere har ei fin reiserute, med flotte øyer å besøke. Du har kanskje oppdaga at det fins mange Naxos- og Antiparos"fantaster" her på forumet  :) (Jeg tilhører sistnevnte, og har vært på Antiparos mange ganger de siste årene) AP er ei lita idyllisk øy med mange strender, der både dere og lillejenta kommer til å trives. Helt i nordenden av havna (i motsatt ende av der båtene legger til) ligger et rolig område med mange hoteller/pensonater som fortsetter til høyre etter strandpromenaden. Innerst i bukta her er Baby Beach, ei veldig langgrunn sandstrand. Den passer utmerket til småbarn, men som voksen må man et godt stykke uti for å få dukka seg. Foretrekker dere basseng ligger Kourous her, ellers er det flere steder å velge med tumleplass for minsten i dette området, til rimeligere priser.

Ellers er nok av overnattingssteder både langs havna og mer innover i byen. Jeg har funnet min base hos Marianos Apartment, oppi veien som går bak kirka.Her er det også flere bosteder, og ca 100 meter til stranda Psaralyki 1.
Jeg legger ved en link som kan være nyttig: www.antiparos-isl.gr. Her er det bilder av flere bosteder, samt kart som viser hvor de ligger.

Jeg kommer selv til å være på Antiparos når dere er der, så hvis dere har lyst til å slå av en prat, og kanskje få noen tips el.l er det bare å sende meg en pm  :)  Jeg drar nedover den 25, og blir der ca 4 uker.

Et lite tips her og nå, siden jeg ser at det ikke er så mange som har svart deg i denne velkomsttråden. Opprett en egen tråd under Kykladene, der du kan spørre om Naxos og Antiparos, så regner jeg mange fler vil komme med innspill  :)  Eventuelt om Ole flytter denne til egnet sted, så flere ser at du har spørsmål om disse øyene.
Lykke til med planlegginga.
There are no strangers, only friends we haven't met.

monaskog

Takk for svar Tjorven! Har skjønt at det kan være endel mygg om kvelden noen stder, og derfor lurt å finne noe ned mot havet/havna. Marianos ser veldig hyggelig ut, hvordan er det myggmessig? Sjekker ut stedene du sendte på link!

Tjorven

Jeg er til tider ganske allergisk mot mygg, men vanskelig å si om beliggenheta til Marianos har noe å si i så måte. Det varierer litt fra år til år hvor hardt angrepet jeg blir. Det er ganske "luftig" rundt Marianos, selv om det ikke ligger så langt fra denne myggsumpen. Jeg tror heller jeg blir stukket når klimaet er litt fuktig og det er vindstille, da unngår jeg f.eks å spise på tavernaer med mye vegetasjon rundt omkring. Så for sikkerhets skyld er det kanskje best å velge et bosted i luftige omgivelser, langs havna eller i motsatt ende av byen.
Håper ikke myggen skremmer dere, den glemmer dere fort når dere er på vakre Antiparos  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

monaskog

Ingen fare, vi drar til Antiparos! Myggen plager ikke meg, men Simen er en myggmagnet! Vi får se etter et sted nede ved havna, eller på motsatt side av byen som du sa! Eller bare ta sjansen :)

Tjorven

Lykke til videre med planlegginga, dere finner nok et koselig bosted  :)  Si fra hvor dere bestemmer dere for å bo da, er jo litt nysgjerrig på hvor dere ender opp  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...