Logg inn med Facebook eller Google!

Barbro og Tjorven på Astypalea 7

Started by Tjorven, 15. Oct 08, 01:00:57

Previous topic - Next topic

Tjorven

DEN EVINDELIGE VINDEN

Dette hylende og susende monsteret begynte å gå oss på nervene etter hvert. Jeg snakker om vinden  :thunder: Her levde vi i de mest idylliske omgivelser, og så skulle tilværelsen formørkes av et sådan irritasjonsmoment :(  Jeg er oppvokst uti havgapet og er vant til at det fyker rundt ørene, men dette her var rett og slett enerverende.

Vi hadde dager med hodepine og matthet som gikk ut over både kropp og sjel. Og vi begynte til og med å agge på hverandre  :argue: (Vi levde jo tett innpå hverandre og fikk kjent hverandre på tennene, men fant ut at det var ganske normalt for to kvinnfolk som er vant til å bo og styre for seg selv) Men vi er overbevist om at vinden får ta sin del av skylda også.
Vi er like gode venner nå som før, bare så det er sagt  :love3:

BESØK

Mens vi var på Asty hadde vi gjevnlig sms-kontakt med et annet forummedlem, nemlig Anders. Han var på øyhopping med sitt reisefølge (heretter kalt R) og de skulle ankomme Astypalea siste uka av ferien vår. Heldigvis var det ledig rom på Kalypso, og Dimitri tok imot dem på kaia den natta de kom. Vi var spente på å møte dem, og gleda oss til kvelden.

Mens vi hadde ligget på stranda om dagen, hadde Anders og R rast rundt og vært helt oppe på borgen. De hadde til og med foreviga huset vårt, skulle det vise seg senere :)
Vi avtalte derfor å møte dem nede i havna, for så å spise middag sammen. Og der fant vi dem, i en krok bak noen blondegardiner  :flower: Nå skal det sies at gardinene var hengt opp til pynt mellom trærne på en utebar. (Se Barbros bilder)

Det var et hyggelig møte, og vi fant raskt tonen. Litt merkelig å treffe noen \"live\" etter kun å ha prata på nett, men her ble det ingen pinlige pauser for å si det sånn. Tenk dere to trøndere og to bergensere da  :occasion5:

VÆR-PRAT

Så kom spørsmålet fra Anders: Blåsår det virrrrkelig SÅ myyyye kveeeer dag????
Det stoppa kjeften vår! Barbro og jeg himla med øynene og veksla
blikk  :tongue9: før vi brast i latter  :lol:  :lol:  Nei, svarte vi i kor, i dag er det vindstille!!!!

For det var det, etter vår målestokk. Vi hadde faktisk prata om det tidligere på dagen, om hvor heldige de hadde vært med båtturen hit, og at de skulle få oppleve øya nesten fri for den nagende vinden. Siden vi hadde forstått det sånn at det blåste så fælt på Syros liksom. (Der de nettopp hadde vært)  :cyclopsani:


Da var det Anders som ble taus, og så ble det ikke mer værprat. Derimot fant vi en koselig taverna i strandkanten, hvor vi hadde et fortreffelig måltid med god drikke til. Det ble en meget vellykka aften, og vi satte pris på å være flere samla til kveldens høydepunkt :) :) :) :)

Anders og R gikk hjem til sitt, mens Barbro og jeg slepte oss opp alle trappene hjem til vår residens. Vi hadde avtalt å møtes igjen kvelden etter, men mer om det senere  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...