Logg inn med Facebook eller Google!

Nå kan man bestille 2009 utgaven

Started by Gro, 17. Feb 09, 12:37:58

Previous topic - Next topic

Gro

Hei nå kan man bestille 2009 utgaven av Greek Island Hopping på haugen bok, med levering i April. Pris 199,-


http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=Greek%20Island%20Hopping%20&p=1&r=1&cid=195868

Og for dere svensker:
Boken i 2009 års upplaga finns att köpa på svenska hemsidor nu. Priset är 195 Sek inklusive frakt. Går bra att betala med visakort. Länk

http://www.prisjakt.nu/bok.php?p=1052411&o=sort_lager

Og den har ennå ikke kommet :(
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Det er EN ting med øyhopperbibelen... det de skriver om øyer og steder er vel og bra, men når det gjelder fergeforbindelser og ulike båter så baserer de seg veldig ofte på det som gikk året før og det de antar vil gå dette året også. Beskrivelsene av båtene er stort sett korrekte, men hva hjelper det når de går ruter i helt andre deler av øyverden :-)
Det er mange ruter som ikke er lagt ut ennå, og som heller ikke blir lagt ut på en stund, så bruk internet aktivt.

Gro

Quote from: \"Anders\"Det er EN ting med øyhopperbibelen... det de skriver om øyer og steder er vel og bra, men når det gjelder fergeforbindelser og ulike båter så baserer de seg veldig ofte på det som gikk året før og det de antar vil gå dette året også. Beskrivelsene av båtene er stort sett korrekte, men hva hjelper det når de går ruter i helt andre deler av øyverden :-)
Det er mange ruter som ikke er lagt ut ennå, og som heller ikke blir lagt ut på en stund, så bruk internet aktivt.


Jeg må bare teste den ut, siden det er så mange som sverger til den som den beste. Båttidene vil jeg nok sjekke når jeg kommer til de ulike øyene. er jo veldig greit å finne ut av det da. Men greit å vite hvilke kombinasjoner som er mulige. Skjønner godt at de ikke klarer å være oppdatert på fergerutene, når de ikke blir lagt ut mer en en mnd før :)
Nettet bruker jeg hele tiden til å \"drømmplanlegge\" så får man se hva virkeligheten bringer når man er der:) En ting har jeg lært, det er skjelden alt blir som man har tenkt... og kos er det ;)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Quote from: \"Gro\"
Quote from: \"Anders\"Det er EN ting med øyhopperbibelen... det de skriver om øyer og steder er vel og bra, men når det gjelder fergeforbindelser og ulike båter så baserer de seg veldig ofte på det som gikk året før og det de antar vil gå dette året også. Beskrivelsene av båtene er stort sett korrekte, men hva hjelper det når de går ruter i helt andre deler av øyverden :-)
Det er mange ruter som ikke er lagt ut ennå, og som heller ikke blir lagt ut på en stund, så bruk internet aktivt.


Jeg må bare teste den ut, siden det er så mange som sverger til den som den beste. Båttidene vil jeg nok sjekke når jeg kommer til de ulike øyene. er jo veldig greit å finne ut av det da. Men greit å vite hvilke kombinasjoner som er mulige. Skjønner godt at de ikke klarer å være oppdatert på fergerutene, når de ikke blir lagt ut mer en en mnd før :)
Nettet bruker jeg hele tiden til å \"drømmplanlegge\" så får man se hva virkeligheten bringer når man er der:) En ting har jeg lært, det er skjelden alt blir som man har tenkt... og kos er det ;)

:-)
Det ER den beste, etter min mening... og det med drømmeplanleggingen kjenner jeg meg veldig godt igjen i... :-)

Ole

Det er sikkert den beste boka, i alle fall den boka med mest informasjon. Men du verden så tung den er å lese! Side opp og side ned med tekst man nesten må bruke lupe for å lese. Bilder er det nesten ikke.... Jeg foretrekker heller mer lettleste bøker med masse \"lengtebilder\". Noe jeg har begynt med de siste par åra, er å kjøpe en bok på hver øy jeg er på (om akkurat den øya). Da får man både en nyttig guide og et fint souvernir.

Gro

\"Drømmeplanlegge\" var i grunnen et godt ord for oss øyloffere, er jo det vi livnærer oss på om vinteren ;)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Quote from: \"Ole\"Det er sikkert den beste boka, i alle fall den boka med mest informasjon. Men du verden så tung den er å lese! Side opp og side ned med tekst man nesten må bruke lupe for å lese. Bilder er det nesten ikke.... Jeg foretrekker heller mer lettleste bøker med masse \"lengtebilder\". Noe jeg har begynt med de siste par åra, er å kjøpe en bok på hver øy jeg er på (om akkurat den øya). Da får man både en nyttig guide og et fint souvernir.

Det var en god ide  :cheers:  Jeg har kjøpt en sånn om Paros og Antiparos. Absolutt en supernyttig souvernir... og minne  om steder man har hatt det godt:flower:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Kan være enig med Ole der... det er ikke boken man leser mens man løper etter bussen, for å si det sånn. Men du verden hvor mye informasjon det \"oppslagsverket\" inneholder... når man planlegger mot \"ukjent land\".

Ingeborgimevind

Gode minner fra loffing med de eldste barna for ti - tolv år siden! \"Guiden\" er lest i filler, og selv om planleggingen nå legges opp med Rod Heikells Greek Waters Pilot (med masse bilder, kart og referanser), henter vi fortsatt fram guiden som hurtigreferanse!

Selv om flåten oppgraderes, er det fortsatt rikelig med dieselrøykspyende og bølgefølsomme hydrofoiler - \"flying dolphins\" - for de sjøsterke. Enkelte havner har rimelig trange adkomster der båtene på ingen måter viser hensyn med 5 knops fart - heldigvis gir Heikell advarsler om dette.

Jeg er enig i at man ikke bør stole blindt på de oppgitte rutene, men synes etter hvert at det som finnes på nettet er rimelig riktig.
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

Anders

På nettet, ja... iallfall når datoen nærmer seg. Ellers har jeg inntrykk av at mye kan bli endret sånn \"på momangen\". En måned eller to på forhånd bør det meste på nettet være korrekt, det som er skrevet et halvår på forhånd er gjerne ikke i nærheten.
Har Heikell noen god nettside? Har ikke mye peiling på seiling (sic) sjøl, men tanken har alltid pirret litt :-)

Ingeborgimevind

Han har brukt livet sitt til å seile og beskrive indre Middelhav - og vokter sin copyright som en såret løvemor: på forlaget - Imray - kan du finne oversikt over bøker med oppdateringer, samt sjøkart osv.

Nautisk forlag i Oslo er en god kilde for denne typen litteratur.
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

Anders

Tx... rart med det, det er liksom et \"liv-ved-siden-av-livet\" jeg lenge har fundert på (men aldri gjort noe mere med). Må være en rimelig fri og interessant ferieform (og liv!)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...