Logg inn med Facebook eller Google!

Athen, oktober 2011

Started by Ole, 07. Oct 11, 22:17:45

Previous topic - Next topic

Ole

13. Oct 11, 22:44:53 #24 Last Edit: 13. Oct 11, 22:47:11 by Ole
Tenker det var Bengalow som hadde fakta om disse vaktene. Husker han skrev om det i mai eller juni 2007.

Da er det vel på tide med en tur innom Brettos. Det er fint med en skikkelig bar mellom alle tavernaene i Plaka, og ouzoen her smaker utmerket! (hvis noen var i tvil)


























Ole

Brettos har en lang historie. Her er 20 sekunder av den historien!




Riitta

Härliga videoer och bilder Ole :) Dom där vakterna, står dom där stilla och orörliga även när det är kravaller och tårgasen ligger tjock över Syntagma :-\
Längtar till Brettos och deras goda ouzo :P

Riitta

Ole

Det er jeg ikke sikker på, Riitta. Jeg har sjekket bildene mine, og på ett av bildet ser jeg i alle fall "vaktsjefen" med blå barret, men jeg ser ikke vaktene. Denne dagen var det ikke bråk ved vaktene, så de sto der nok. Men det var i alle fall mye politifolk rett foran dem, og det var sikkert ikke tilfeldig.


Ole

For å være helt ærlig, så var jeg veldig forsiktig med å ta fram kamera da jeg var der. På bildet i mitt forrige innlegg sto jeg ganske nær noen politifolk, og jeg hadde ikke lyst å ta så mange bildet åpenlyst. I tillegg står jeg langt oppe ved Syntagma-plassen, foran Hotel Grande Bretagne, og det var ikke så mange plasser å løpe hvis det skulle bli behov for det. Videoen, og noen av de andre bildene, er tatt fra det hjørnet av Syntagma-plassen som er nærmest Plaka, og der var det mye bedre å stå i tilfelle det skulle utvikle seg. Det var nok ikke bare demonstrantene det var lurt å holde litt avstand til. Som en sa til meg, "the police is very unpredictable", så jeg hørte på han!

Ole

14. Oct 11, 22:16:48 #29 Last Edit: 14. Oct 11, 22:18:33 by Ole
Litt hultertilbulterbilder fra Athen i kveld.

Fra Ermou.


Pickup med spoiler! I frontruta hadde han masse fargede lys, men jeg fikk ikke opp kamera tidsnok til å ta bilde. Musikken gikk forresten på full guffe gjennom åpne vinduer!


Lysikrates-monumentet.






Akropolis-museet.


Et nesten folketomt Plaka på kveldstid.




Litt mer folk lenger oppe. Mannen på bildet gikk rundt omkring og prøvde å praie folk til baren sin, der har visstnok hadde både marihuana og andre ting! Ut ifra det andre sa, var han en tidligere bokser med et litt frynsete rykte. Noe som tydeligvis stemmer.


Mer liv i Monastiraki....


.....selv om selve plassen er nesten tom.











Anne

Her var det masse kjent og kjært Ole....Jeg synes Athen er en fasinerende by og har lyst på en tur tilbake. Jeg var i Athen i romjula ifjor og det var fantastisk.  Nyttårs-aften med et flombelyst Akropolis som bakteppe er nok noe jeg aldri vil glemme. Tusen takk for titten så langt :-)
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Athina

Jeg fant en helt magisk stemning i det siste Monastiraki-bildet!!
Veldig bra video av soldatene ved Den ukjente soldats grav ;D...
og koselig gjensyn med Brettos :cheers:

Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Ole

Tusen takk for hyggelige kommentarer, folkens!

Vi fortsetter vandringen i Athens gater, men først tar vi oss en ouzo!



Olympiakos-shop




Loppemarkedet i Monastiraki.









Ole

Vi tar oss en kveldstur til Psirri for å sjekke ut om det var noen steder med levende musikk. Selv om det nesten ikke var et menneske ute denne kvelden, så var det likevel flere steder man kunne nyte gresk musikk. Jeg gikk først inn på Mandra der tre unge grekere underholdt. En på gitar, en på bouzouki og en som sang. Etter mine ører var dette helt fantastisk! Nydelig vokal og bouzouki!



Bandet og en kelner poserer for fotografen.


Etter en stund gikk jeg videre og satte meg ned et annet sted med levende musikk. Det var to menn, en med gitar og en med bouzouki. De var flinke, men likevel hakket under de på Mandra. Mannen på gitar var forøvrig en dobbeltgjenger av Øistein Kristiansen i Øysteins juleblyant etc.



Til slutt ble det et tredje sted med lytting til to unge menn på bouzouki og keyborad. Bra det også! Men når man er eneste gjest i lokalet, og musikerne skriver tekstneldinger mens de spiller, så blir det ingen opplevelse for livet!








kaka

Du verden, Ole; en liten "musikkturnè" i løpet av kvelden.
Det både ser og høres fint ut, og de rolige kveldsgatene virket innbydende.
KariK

Tjorven

Ja dette virka som et koselig strøk, og stedene du oppsøkte falt også i smak   :) Bare litt  synd for både deg, og musikerne vil jeg tro, at det var så lite folk der.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...