Logg inn med Facebook eller Google!

Plutselig dro vi til Karpathos!

Started by Margrethe, 05. Jul 09, 22:43:32

Previous topic - Next topic

Margrethe

Nå har vi akkurat kommet tilbake fra ei fantastisk uke på Karpathos. Vi var fire som reiste, Barbro, Margrethe, Kjersti (dattera til Margrethe) og Jarle (kjæresten til Kjersti).
Barbro og Margrethe oppretter herved en felles tråd der vi litt etter litt vil legge inn bilder og skrive litt.
Akkurat nå sitter vi og prøver å fordøye inntrykkene over et glass vin. Vi har hatt det storartet, og vi tror vi har klart å få tatt mange fine bilder.
Vi har i lengre tid hatt lyst til å ta oss en tur til Karpathos sammen, men torsdag for halvannen uke siden satt vi litt deprimerte og snakket om at det ble nok ikke noe av det før til neste år. Fredagen var vi ikke mer optimistiske, men DA!.... Åpenbarte det seg på Apollo sine restplasser fire flybilletter påfølgende søndag, og etter litt frenetisk rådslagning og høy puls, klorte vi til oss disse billettene. Barbro satt hos Margrethe i Stavern og var ferdigpakka, om enn motvillig, klar for å dra nordover, men kofferten blei pakka om med en voldsom energi med Karpathos i sikte. Jarle gjorde heldigvis unna alle sine forberedelser hjemme, og det kan han nok være glad for, for hele huset til Margrethe så ut som en slagmark da tre hysteriske damer i løpet av en dag skulle gjøre seg klare. Dette innebærer hårfjerning, manikyr, pedikyr, farging av vipper og bryn, veiing, måling, bikinitrimming og alskens livsnødvendigheter.  :clown:
Lørdag natt bar det avgårde til Gardermoen. Ingen av oss klarte selvfølgelig å få noe søvn før turen, men humøret var på topp! :flower:  Det var med elektrisk forventning vi rigga oss til på flyet, for så å få beskjed om at vi måtte sitte der i to timer og vente før vi kunne ta av på grunn av nok en streik i Hellas. Barbro slokna som et utblåst lys, Margrethe satt som et tent lys, men etter å ha delt et par flasker vin med Jarle så var det mørkt og slokt også fra den kanten. Etter seks timer landet vi på eventyrlige Karpathos, og etter første møte med øya var også \"nykommerne\" Barbro og Jarle solgt. :cyclopsani:

To be continued....
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Riitta

Toppen :cheers: Väntar med spänning på fortsättningen och lite bildbevis :bom:

Riitta


Niaas

Så bra!!! Vil gjerne høre mer!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Turid

Det er jentene sine det, tenker jeg  :cheers: ! Tenk så herlig å bare kunne smelle til og reise avgårde på den måten. Godt å høre at dere har hatt en flott uke på Karpathos. Gleder meg til å høre mer :)
Det er etter regn at fuglene synger!

Tommy

:D Wunderbart, ser med stilla nyfikenhet fram emot att läsa mer om era förehavanden på Karpathos :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Barbro

Da er Barbro innom tråden en liten tur..i natt går ferden nordover,med skravlestopp hos Tjorven..bilder vil komme etterhvert som jeg får dem over på pc hjemme :blackeye: .
Vi ankom Karpathos,ventet et lite år på bagasjen,men hva gjorde det :colors: ?Vi var der!Med lett komatøse øyne..av mangel på søvn..sugde vi til oss inntrykk fra vi satte beina på Karpatisk jord.
Det var stadig kjente fjes å se for Margrethe og datra,og Jarle og meg,som var førstereis,ble behørig presentert..gjerne for mennesker som hette det samme :blackeye: ...ikke så enkelt å holde styr på alt.
Manolis hentet oss,jeg trenger vel ikke si at det ble et varmt norsk/gresk øyeblikk :wink: ..etterpå bar det straka veien hjem til ham for deilig mat og forfriskninger på kafeen før alle kjørte til hotellet i Pigadia,der ungdommene og jeg fikk flotte rom.Mer om hotellet kommer senere .

Etter litt shining og avslapning var det tid for en liten vandring i Pigadia,trøtte,men med alle sanser åpne vandret vi ut i den Karpatiske ettermiddagen..og vi nykommere falt for Pigadia :cheers: ..en herlig liten by,med gresk sjarm,og masse hyggelige mennesker.
En herlig middag ble inntatt på Mike`s,Manolis restaurant..og eieren sjøl svinsa rundt oss med stjerner i øynene hver gang han så sin dronning sitte der :hic:
Noen deilige timer gikk det der,før vi rusla en tur på Pelagos mens Manolis avslutta sin arbeidsdag.Pelagos vil det komme mer om,det ble vel jammen en tur innom der nesten hver kveld.Pelagos er da,for uinnvidde,en gresk musikktaverna,og jeg forelsket meg i stedet ved første besøk
Jeg erklærer meg herved som innbitt Pelagosfan :cheers: !
To be continued...
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Riitta

Välkommen till fanklubben Barbro :bom:  :drunken:

Riitta

SiwH.

Åh... Gleder meg til masse bilder og fortsettelsen.  :cheers:

Ingrid

Så herlig at dere fikk til en tur  :flower:
Håper at fortsettelsen og massevis av bilder kommer snart......

Tjorven

Gleder meg også til fortsettelsen (får vel et sammendrag av Barbro imorgen ;) ) og det blir spennende å se bilder også etter hvert.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Margrethe

Her kommer de første bildebevisene! :clown:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....