Logg inn med Facebook eller Google!

Hvilken øy?? Romantisk kjæresteferie

Started by AndreasOkland, 05. May 14, 23:08:37

Previous topic - Next topic

AndreasOkland

05. May 14, 23:08:37 Last Edit: 05. May 14, 23:11:30 by AndreasOkland
Hei! Jeg har planer om å dra på ferie til en gresk øy i sommer med kjæresten min! Vi er på utkikk etter en vakker idyllisk og rolig plass hvor man kan slappe av på stranden i rolige omgivelser, spise på koselige resturanter og nyte livet!

Har veldig lite lyst å dra til hellas for å ligge på en strand ved byen med 5000 andre mennesker i kø og høre lyden av trafikk 24/7. Har vært i området 1 gang før og da bodde vi i chania, noe som selvfølgelig var veldig fint, men det var med familien og da hadde vi bil som vi var helt avhengig av, noe vi ikke har mulighet til nå, så et sted hvor man ikke er avhengig av bil.

Er det noen som har noe tips eller anbefalinger? et sted der alt er i nærheten, i litt rolige strøk, som passer som en romantisk ferie reise? :)     

Må ikke være så altfor dyrt men jeg tenker selvfølgelig ikke som å dra til tyrkia for 2000 spenn, men noen innenfor rimelighetens grenser. og helst enkelt og reise til, gjerne noe båt som går fra en by i hellas?

Setter pris på alle innspill, er nybegynner her! :)


Andreas

Frynse

Her stemmer vel i grunnen svært mange av øyene om man ser bort fra de store charterdestinasjonene.
Siden dine erfaringer fra tidligere skriver seg fra "Charterland", vil nok de fleste plassene fortone seg som den rene idyllen i forhold.

Blir kanskje litt enklere å gi deg svar dersom du forteller litt mer.
Når på sommeren vil du dra ?
Skal du være på kun en plass eller kunne du tenke deg å hoppe litt rundt ?
Hvor lang tid skal du være der ?

Frøken Sofie

Samos er koselig, har både en flotte alene-streder og noen store. Koselige restauranter og romatiske omgivelser. Ios er en litt mer livlig øy, men kjempekos med de små smugene og mye søte barer. Milos har flotte bademuligheter... og kan ikke helt hoppe over Santorini. Det er jo lekkert!!! Det går direkte-fly til Santorini fra Oslo så det kunne jo kanskje vært noe sammen med en eller to av øyene rundt? Jeg har forelsket meg i Kykladene og synes der er vakre, romatiske og idylliske. Her er det både øyer med litt liv og rolige plasser.... Hvor lenge skal dere bli borte??

AndreasOkland

Takk for svar!

Har ikke bestemt noe enda, men jeg tenker en 7-10 dager. når på sommer er egentlig ett fett for meg og, mtp at damen ikke skal jobbe i sommer og det er forholdsvis lett for meg å få fri fra jobb.

For min del er det bare kjekt å dra å se på forksjellige øyer, evt om det er noe båt som kjører mellom de forskjellige øyene. Har fått anbefalt Paros, Parga og Zakhyntos, er dette noen øyer dere er kjent med? 

Hadde sett for meg at det gikk an å fly til en by i hellas eller noe så gjerne dra videre med båt ut til en av øyene og bo der.  Rolige omgivelser som sagt, blått hav, hvite strender, koselige resteuranter er typiske ting som vi ser etter :)

Mvh Andreas


bengalow

Hade jag varit du, så hade jag valt AMORgos - och den lilla byn Aegiali. Den är perfekt för "kärestar"! Stilla, lugn och kärvänlig, ett gott bad och vill man vandra omkring så är möjligheterna en masse. Lycka till med livet!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Admirala

Det finnes en by i Hellas som grekerne selv kaller frierihovedstaden, rett og slett fordi den er den mest romantiske byen i Hellas.
Den er også en av de vakreste byene i Hellas. Men det går ingen charterturer dit (dere må ta rytefly til Athen og buss derfra), den er kanskje ikke liten nok for dere (den har 15 000 innbyggere), den er kanskje ikke rolig nok for dere (men dere slipper garantert rølpete, fulle nordmenn eller andre høyrøstede rølpere), det finnes en bystrand men også et par laaange sandstrender en liten busstur unna, og byen er full av romantiske pensjonater, spisesteder og gater.  Jeg har besøkt 25 greske øyer, men fant det mest romantiske, det vakreste, det beste stedet her: http://www.visitnafplio.net
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Tjorven

Hei Andreas. Hvis dere vil ta turen utenom de typiske tusriststrøkene vil jeg IKKE anbefale Parga (som heller ikke er ei øy, men ligger på fastlandet  ;) ) uansett om byen er aldri så romantisk. Den er dessverre blitt altfor turistifisert og og mye av dens tidligere sjarm er blitt "ødelagt". Man går i stim, og man kan ikke lenger innta et koselig måltid ved havnepromenaden, da barene vegg i vegg med spisestedene spiller så høy musikk  :'(

Men kan skrive under på at Amorgos er meget velegnet  :-*  Bengalow anbefaler Egiali, men jeg holder en knapp på Katapola  ;D (Du kan jo ta en titt på reiseskildringa mi derfra, og se om bilder og tekst kan friste dere) Dersom dere reiser til/fra Santorini, er det bare en times båttur derfra til Amorgos med katamaran, så veldig greit sånn sett.
Vil også anbefale Milos og Sifnos, da med båt fra Athen (eller innenriksfly fra Athen til Milos)
There are no strangers, only friends we haven't met.

arn

Hvorfor ikke prøve Lesvos, og da gjerne Plomari eller noe i nærheten. Er noen år siden jeg var der, men var forholdsvis lite turister der, og mange hyggelige steder. Både for sol, bad og mat. Og ikke mist er det en flott øy å reise rundt på.

Frøken Sofie

Det er et par år siden jeg var på Zakynthos. Men det var vel ikke en øy som jeg egentlig vil kalle romantisk og rolig i forhold til manga av de andre vakre øyene Hellas kan vise frem. Paros derimot er liten og søt :)

AndreasOkland

Tusen takk for svar folkens! har vært å surfet mye på de forskjellige stedene dere nevnte, og føler det er nesten sånn man må bare bestemme seg for en destinasjon og prøve egentlig hehe! Finne det man liker tilslutt

Er det noen som har erfaringer med Skiathos`?  Så det var mye fine strender der og en koselig by. Tips?   Fant 1 ukes reise for 2 pers til 11.000, med fly og hotell.

Andreas

heidia

Kan anbefale Skiathos. Der finnes det noe for alle. Jeg synes det er best å bo i byen og ta buss eller båt til stranden. Det er enkelt å ta båt til naboøyene Alonissos og Skopelos. Disse øyene er 3 øyer som er veldig forskjellige, men som er fine på hver sin måte. Det går sikkert også arrangerte turer til disse øyene fra havnen.

Sist jeg var på Skiathos var det en seilbåt som tok med turister på tur. Kan tenke meg at det kan lages en romantisk tur!

Har dessverre ikke vært på noen romantisk ferie der :(

Ellers så er jeg enig at Nafplio nok er en eller den mest romantiske byen i Hellas. Men Skiathos er enklere å komme til siden det er flyplass der.

Frøken Sofie

Helt enig. Skiathos er en flott øy. Koselige restauranter, flotte streder enten dere vil leie en scooter å finne en ensom en eller ta en dag på en av de store. Og det er ikke lange biten til Alonisos eller Skopelos så får dere sett litt ekstra :) På Skopelos ble mama mia spilt inn.

Jeg er jo enig i at en seiltur er romantisk - sol, vind, ro og lykke. DU må gjerne ta en kikk på hjemmesiden vår og se om du finner litt inspirasjon der og. Vi har valgt og seile og se Hellas sjøveien.
www.viseiler.com
Har forelsket meg i Kykladene som jeg synes er utrolig vakkert.
Når skal dere dra tror du??

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...