Logg inn med Facebook eller Google!

Trenger litt hjelp/tips

Started by Eskild, 20. May 13, 20:15:44

Previous topic - Next topic

Eskild

Hei.

Først en takk for et flott forum, vi har fulgt forumet i noen år men har ikke meldt oss inn før nå i år.
Vi er en familie på 7, 2 voksne og 5 unger å har alltid reist til antiparos,paros og naxos. Antiparos er vårt andre hjem :) (vi føler det hvertfall sånn)  I fjor ble vi overtalt av vår eldste sønn til å reise til Ios, noe vi overhodet ikke angrer på. Ios er ei flott øy som absolutt er å anbefale. Vi bodde på Kolitsiani View, fantastisk god service og fint. Men nå tilbake til mitt spørsmål: Vi skal være ei uke på Ios så har vi ei uke vi ikke vet hvor vi skal før vi skal til Antiparos ( beste plass på jord :D

Den uken vi ikke vet hvor vi skal har vi snakket om sikinos eller sifnos, men er vel litt vanskelig med båtene med tanke på at vi skal til Antiparos etterpå. Men er det noen som har noen tips om hvor vi kan reise?

Anders

Ios ligger jo litt sånn i bakleksen kommunikasjonsmessig (merkelig nok!), men sjekk NEL Lines og deres Aqua-båter. De gir kanskje noen flere muligheter. Selv har jeg aldri vært på Sikinos, men Sifnos er en fryd :-)

Anders

Og Milos vil jeg også absolutt anbefale, hvis du finner noen vettuge forbindelser. SuperJet'en går...

Ole

Har dere vært på Santorini? Det er i alle fall enkelt å reise derfra til Paros/Naxos.

Eskild

Ja vi har vært på Santorini. Vi likte oss ikke der. Litt mye mas etter min smak.

marjana

Ikke så dumt å se på NEL-lines' Aqua Spirit som går innom både Ios og Paros. Det går jo an å legge opp en tur fra Ios mot Paros/Antiparos utfra båtrutene.
Både Sikinos og Folegandros kan man dra innom fire ganger i uka fra Ios med Aqua Spirit, og videre til Paros.
http://www.nel.gr/routes/dromologia/en/syros-paros-naxos-folegandros-sikinos-ios-thirasia-thira-anafi_en.html

(Aqua Jewel er tatt ut av trafikk nå, og det har foreløpig ikke kommet noen erstatning, så Aqua Spirit er den eneste fergen som går nå i vedlagte link).
Glika i zoi

Eskild

Ser ut som det blir litt stress å lang reis og båtene passer ikke inn i kalenderen vår :'( men takk for alle tips. så vi vurderer Paros. Vi har vært i Naoussa å likte oss fint der men vi hadde lyst å prøve noe nytt. Er det noen som har vært på østsiden av Paros? Ampelas, Santa maria eller piso livadi? Andre fine reisemål på Paros mottas med stor takk utenom Parikia :D

Tjorven

Både Ole og Svein-B har mange Paros-tråder med flotte bilder her på forumet. Ta en titt på dem, Eskil, så tror jeg nok du vil finne noen fristelser  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Quote from: Eskild on 21. May 13, 11:48:51
Ser ut som det blir litt stress å lang reis og båtene passer ikke inn i kalenderen vår :'( men takk for alle tips. så vi vurderer Paros. Vi har vært i Naoussa å likte oss fint der men vi hadde lyst å prøve noe nytt. Er det noen som har vært på østsiden av Paros? Ampelas, Santa maria eller piso livadi? Andre fine reisemål på Paros mottas med stor takk utenom Parikia :D


Hva med Piso Livada på øst-Paros
(Har en kontakt der og kan sjekke innkvartering om interesse)

Så har du en forbindelse som kan være av interesse:

Ios-Amorgos (kun søndager tror jeg) men 7.7. går Express Skopelitos fra Ios til Amorgos-Katapola.

Derfra muligheter til Small Cyclades etc og daglig til Naxos/Paros.

I Katapolo Elenis STudios ret ved sjøen. Hun har et eget "hus" med mange senger og egen plass ytterst i havna. Morgenbadstrand rett nedenfor. Desverre var det uten AC sist vi var der, men populært sted som kan fås på sparket i september, men i mer buzzy tider vil jeg bestile/sjekke priser.


Kristian/Planer er til for å utsettes

Eskild

Ja Kristian, jeg hadde satt stor pris på om du kunne sjekket i piso livada. Vi er 2 voksne og 4 barn i alderen 4, 11, 13 og 14. Hvor er det i forhold til stranden?

Kristian

Litt sener på kvelden. Send mailadresse på pm
Kristian/Planer er til for å utsettes

Eskild

Kristian: glemte og skrive dato ::) fra 27. Juni-2.juli :)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...