Logg inn med Facebook eller Google!

Feriestart: Santorini

Started by pippi1, 17. May 13, 00:02:02

Previous topic - Next topic

pippi1

I år har vi bestilt Norwegian-billetter og lander på Santorini kl 03.10 natt til mandag 24. juni! Planen var å komme oss videre til Naxos, Milos eller en annen øy så fort som mulig. Sånn det ligger an nå er det kl 10.00 med Western Cyclades  Concortium (VZ), og siden vi da sikkert er slitne etter en natt på reise velger vi kanskje første stopp - Ios. Da kan vi ta Blue Star videre neste dag f.eks. til Naxos som er et av våre hovedmål.
Utfordringen i denne planen ligger i de timene fra vi lander til båten går, det blir 6 timer "til overs" - på feil tid av døgnet... Santorini er en liten flyplass, er det mulig å finne en rolig krok og slappe av noen timer der før vi reiser til havnen?
Hva gjør andre som kommer med Norwegian midt på natta?
Noen anbefalinger på rimelige overnattingssteder på Ios for en natt for 4 personer?
Eller på Santorini med tanke på hjemreisen?

Sjøløve

Vi har tatt taxi til havna etter flyankomst midt på natta og benket oss på en nattåpen taverna i timene før båtavgang.  I fjor bestilte vi en natt på hotel Babis i Karterados, ble hentet på flyplassen om natta da flyet landet, og kjørt til havna morgenen etter. Kan anbefales.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Thine

Vi lander på samme tid på døgnet som dere i juli. Vi har booket rom på Hotel Babis etter Tjorvens anbefaling. Vi betaler 75 euro inklusiv frokost for et rom til 4 stk. I prisen blir vi hentet på flyplassen, samt kjørt til havnen formidagen etter. Vet ikke hvor mye bare taxi koster, men synes prisen vi har fått er billig. Deilig å få hvilt seg noen timer før vi reiser videre til Naxos:)

Anders

Vil så absolutt anbefale Babis.... bodde der på fredag, og fredagen før... og skal bo der uti juni også. Veldig hyggelige og hjelpsomme folk.
Eneste aberet er at det ligger kloss i hovedveien, og naboen har en spinnvill hane... :-)

Tjorven

Visste ikke at du også camperte på Babis, Anders  :)  Har bare bodd der en gang for et par år siden, men kan ikke huske noen hane, spinnvill eller ei  ;D  Det jeg imidlertid husker er det hyggelige og hjelpsomme vertskapet (far og sønn) Jeg reiser hjem fra Santorini i slutten av juni, og har ikke helt bestemt meg for om jeg skal overnatte på Santorini  eller ei. Flyet går kl 4 om natta, så mulig jeg drar dagen før og blir 1,5 døgn, da kommer jeg til å bo på Babis. Reiser jeg samme dag blir det 6 timers venting på flyplassen, ikke så veldig fristende  :-\
There are no strangers, only friends we haven't met.

pippi1

Takk for svar. Fire av fire anbefaler Babis :) Ja det kan godt hende vi prøver ut Babis, og satser på Blue Star til Naxos 15.30. Går ut fra at vi kan kjøpe billettene til BS i havna uten noen forhåndsreservasjon?

Tjorven

Bare vær ute i litt god tid, så går det greit å kjøpe billett når dere kommer til havna.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Vel... hvis dere ikke drar videre før med halvfire-fergen, så har dere jo muligheten til å utnytte bassenget også...







Og i det skuret sånn omtrent midt i bildet holdt den spinnville hanen til... men solen kom jo opp likevel :-)


pippi1

Så flott ut! Nå har vi jo bare morgentimene å sove på da, siden flyet vårt ikke lander før 03.10 ;) Men de ivrigste av oss vil helt sikkert teste bassenget, ja :)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...