Logg inn med Facebook eller Google!

Fourni i September

Started by IngeS, 16. Jul 12, 19:30:47

Previous topic - Next topic

IngeS

16. Jul 12, 19:30:47 Last Edit: 16. Jul 12, 20:04:56 by IngeS
Alt tyder på at det blir tur til øygruppen i September. Derfor vil jeg gjerne ha noen anbefalinger fra dere som har vært der.

Forslag til bosted og spisesteder. Fisk og sjømat står øverst på listen over mat. Hva bør vi se på øyene og hvordan komme seg til severdighetene?
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tjorven

Et meget godt øyvalg, Inge! Jeg falt pladask for Fourni, og håper på en tur tilbake neste år  :-*
For å ta det siste først, så fins det vel ikke så mange severdigheter der (uten at det var noe loss for min del) Jeg syns det var flott bare å være der, rusle rundt i byen og bakgatene oppover, nyte utsikten og hverdagslivet i havna fra der jeg bodde og bare suge inn stemningen.
Jeg bodde på Bilios Studios. De har to steder, et i havna (der jeg bodde) og et oppe i høyden ved kirka ovenfor havna. Dette bostedet kan jeg gjerne anbefale, og vertskapet var veldig hyggelige  :) Du finner dette og flere bosted + annen info på www.fourni.com
Jeg fikk servert veldig god mat over alt, men favoritten ble Nikos taverna i havna, og de to tavernaene i hovedgata. Hos Nikos plukka jeg ut fisken jeg ville ha (helt fersk) Deilig, men den var ganske dyr. Ellers var det "vanlige" priser på maten.
Du kan jo ta en titt på bildene mine i tråden "Tjorvens Fourni". Dessverre har jeg ikke oppdatert den for det nye forumet, så det er kun bildene på første side som er på plass, men klikker du på billedlinkene så får du dem opp.
Jeg var kun på Fournis hovedøy, så jeg kan ikke uttale meg om de tilhørende øyene rundt.
Hvor lenge skal du være der? Fortsatt god planlegging  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Fourni  :) Minnena därifrån skänker ett obeskrivligt lugn i mitt sinne  8)

Det mesta som tål att säjas om ön är nog sagt på denna webbsida vill jag tro "fishermans & friends Fourni" http://www.fourni.com/

Du behöver ikke ta många kliv när du kommer av båten så når du Nicos Taverna, och där tror jag du kan få dina gastronomiska lustar tillfredställda. Det är enkelt att leva efter "KISS-regeln" som besökare på Fourni  ;)

Resten finner du säkert ut själv Inge  :D

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Diddi

Så fredelige flotte bilder  ;D Henger meg på infoen siden vi også regner med å besøke Fourni noen dager i september  :-*
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Solgry

Flotte tips og bilder! Vi skal jo ha Samos som "base" i september, så kanskje det blir Fourni på oss, også? ::)
Følger spent, for å se om det kommer flere "friste-tips" fra Fourni.

Har Chios og Patmos i planene, men vi får se hva vi rekker på 3 uker.... :D
Lodotter er englenes tøfler.....

IngeS

Var frokost inkludert i prisen på rommene i hotell Bilios?
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Kristian

http://www.booking.com/hotel/gr/studio-bilios.html?tab=1&origin=hp&error_url=%2Fhotel%2Fgr%2Fstudio-bilios.en-gb.html%3Flabel%3Dgog235jc%3Bsid%3D5c19e6c0cf38903019a14975bd683cc5%3Bdcid%3D1%3B&do_availability_check=on&dcid=1&label=gog235jc&lang=en-gb&sid=5c19e6c0cf38903019a14975bd683cc5&checkin_monthday=2&checkin_year_month=2012-9&checkout_monthday=8&checkout_year_month=2012-9#availability_target

Om du kommer rett fram så virker det som om frokost er innkludert ca 30 euro i begynnelsen av september, men om det gjelder begge stedene vet jeg ikke
Kristian/Planer er til for å utsettes

IngeS

Jeg fant jeg fant....

1.Jan.12 - 31.May.12    Lavsesong: Dobbeltrom Ved Port € 30.00 - Suite (sover 3) På Lia-Frokost € 50.00
1.Jun.12 - 30.Jun.12    Midtsesong:  Dobbeltrom Ved Port € 40.00 - Suite (sover 3) På Lia-Frokost € 60.00
1.Jul.12 - 31.Jul.12    Høysesong: Dobbeltrom Ved Port € 45.00 - Suite (sover 3) På Lia-Frokost€ 80.00
1.Aug.12 - 31.Aug.12    Midtsesong : Dobbeltrom Ved Port * € 50.00- Suite (sover 3) På Lia-Frokost€ 100.00
1.Sep.12 - 30.Sep.12    Lavsesong : Dobbeltrom Ved Port * € 40.00 - Suite (sover 3) På Lia-Frokost€ 60.00
1.Oct.12 - 31.Oct.12 Dobbeltrom Ved Port € 30.00 - Suite (sover 3) På Lia-Frokost € 50.00

* Selv om beløpet som vises er representativ for sesongen, gjelder ulike priser på enkelte netter.

Våre priser for 2012 sesongen er notert i euro, per suite per natt, inklusiv flasker mineralvann, champagne, fruktjuicer, god kvalitet vin og  frokost ingredienser.

Vi kan også ordne scooter leie og båtturer for våre kunder, til svært rimelige priser.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

ouzolina

Jeg vil gerne anbefale Patras rooms and apartments. Se link her http://fourni-patrasrooms.gr/ENG/indexeng.htm. Der er både studios og hotelværelser - værelser nede ved havnen og apartments en lille bid oppe i bye, stadig med havudsigt. I tilknytning til hotellet er der også en hyggelig cafe.

Jeg anbefaler Fourni på det varmeste.

/Mette

Skopelit på deltid

Diddi

Så artig  ::) ::) Kanskje Hellasforum inntar "hele" vesle Fourni i september  ;D ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Quote from: IngeS on 17. Jul 12, 15:08:27
Var frokost inkludert i prisen på rommene i hotell Bilios?

De serverte ikke frokost på kafeen sin i 2009, da hadde de snacks og drikke der. Ser av omtalen på booking.com at de tydeligvis har utvida kafedriften med frokost nå. Bilde nr 7 er forresten av studioet jeg hadde  ;) Da jeg kom fikk jeg både vin, vann, en pose kaffe (som varte hele 14 dagers-oppholdet mitt) og de fortsatte å "fore" meg med gratis hvitvin mens jeg var der også  ;D Ellers laga jeg frokost på rommet. Den gang betalte jeg 30€ natta, siste uka i aug. og første uka i sept. Har skrevet endel om Bilios og vertskapet i en egen reiseskildring også.


Kan også anbefale Patras som ligger noe høyere, rett bak Bilios. Var der med ei jeg traff på Fourni som lette etter bosted. Flotte romslige leiligheter (de jeg så) og fantastisk utsikt derfra også. Tror de skulle ha 45€ da. Patras har også dobbeltrom ved kafeen deres (ligger i ei sidegate fra havna uten særlig utsikt) er enklere standard og rimeligere. Greit nok for ei natt eller to, men jeg ville nok valgt noe annet for lengre opphold.
Et annet bosted er Toula, rett bak stranda, som mange har anbefalt andre steder, men mer vet jeg ikke om det stedet.


Hm, nå kjenner jeg at jeg lengter veeeeeeldig tilbake, særlig med Tommys bilder i tråden. Fourni har denne udefinerbare stemningen og roen som er vanskelig å beskrive, man må bare oppleve den  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: frudiddi on 17. Jul 12, 22:03:47
Så artig  ::) ::) Kanskje Hellasforum inntar "hele" vesle Fourni i september  ;D ;D



Tviler nok sterkt på det, frudiddi  ;D Håper iallfall ikke alle drar dit samtidig, det hadde nok ikke lille Fourni takla  ;) Men har man sansen for ro og fred i "genuine" omgivelser (i mangel av bedre uttrykk) Fourni er rett og slett fortryllende  :-* :-* :-* Så i juni neste år, DA tenker jeg....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...