Logg inn med Facebook eller Google!

Andros september 2012

Started by Anders, 04. Oct 12, 21:59:39

Previous topic - Next topic

Ole

Da opplevde vi det samme!  :)

Tjorven

Flotte bilder  :)  Det så jo fristende ut med et bad der!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Noen flere bilder fra den "døde" delen av Chora Andros... fine bygninger var der iallfall!














karri

Så koselig ut i den "døde" delen også  :D
KARRI

Anders

13. Oct 12, 19:50:44 #28 Last Edit: 13. Oct 12, 19:53:03 by Anders
Det var i det hele tatt en så markert forskjell på de to "bydelene" at det nesten var uvirkelig. Jeg har aldri opplevd maken noen andre steder. Her er noen flere bilder fra den andre enden... helt i enden. Ganske stille og rolig der også, og med mange fine bygninger, så sånn sett var det ikke så ulikt, men der var jo mennesker og aktivitet! (selv om det kanskje ikke virker sånn fra disse bildene...)














Anders

Noen som er mett på Chora Andros nå?
Det var i grunnen vi også... men en fin by var det og ikke noe å stusse på hvis du har anledningen :-)
















Ole

For oss var Chora helt klart høydepunktet på Andros. Vi bodde i Batsi, og det var et ganske dødt sted (slutten av mai). Stranda var ok, men etter 4 uker i Hellas var vi lei av bading. Gavrio fikk vi oppleve bare en halvtime mens vi ventet på båten, og det lille inntrykket jeg fikk var positivt. Jeg tipper Andros har mye å tilby de som liker fotturer, og selvsagt de som liker stillhet.

marjana

Var dere innom på det moderne museet? En av Hellas beste private samlinger av moderne kunst er i chora på Andros. Picasso, Rodin, Miro med flere fra 1920 og oppover er der.

www.andros.gr/island/mst_en.htm
Glika i zoi

Anders

Nei, vi var ikke innom der. Jeg visste at det var der, men museumsbesøk stod liksom ikke på agendaen akkurat da... skolebussen gikk ti over halv tre og neste var visst i halv sju-tiden... så da var det folk og liv som var tingen :-)
Halv fire var vi iallfall i Gavrio igjen, etter en interessant busstur. Min gresk er heller begrenset, men jeg oppfattet nok til å forstå at sjåføren tok på seg jobben som "formynder" også. Det ble mange stopp både hist og her, og ungene fikk med seg formaninger og spørsmål og klare ordrer... det var egentlig en litt sånn hjertevarmende opplevelse.

Og nede i Gavrio kunne vi sette oss i godstolen og kikke og nyte og bare slappe av...


Anders

Og fra balkongen kunne man se ferger komme og gå... for meg er det et behagelig skue. Og de er jo hypereffektive ved ankomst, disse greske fergene. Noen som gidder henge med et par minutter?



karri

Det var balkongen sin det.. nok å se på derfra tenker jeg  :) Takk for fine filmsnutter også.
KARRI

Anders

Bare hyggelig, karri!
Andros er vel ikke av de øyene det reiser flest nordmenn til, så det er nå på sin plass å dele ørlite informasjon  ;D

Men vi tok altså en "sjefs-avgjørelse" og bestemte oss for å dra videre neste morgen. Til Tinos, med Blue Star Ithaki, som fortsatt hadde noen litt mer "humane" tidspunkter for avgang og ankomst. Men jeg var nå ørlite skeptisk da... ankomme Tinos på en lørdag???
Her er iallfall noen glimt av "neste morgen"...

Feil venteskur, skulle det vise seg...








Ikke med denne, nei...


Og ikke med denne heller, selv om hun tidligere tilhørte Blue Star Ferries.




Håper nå noen har hatt litt glede av å følge denne tråden, og har fått litt informasjon om den lille biten av Andros vi så. Neste stopp for vår del skulle jo være Tinos, men min skepsis til tidspunktet viste seg å være velfundert... men det kommer i en liten "ekstra-tråd"  ;D

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...