Logg inn med Facebook eller Google!

Athen september 2012

Started by Anders, 04. Nov 12, 15:16:00

Previous topic - Next topic

Anders

Nei, det var tre unge greske jenter som skiftet på "bar-tendingen", innimellom at de hjalp hverandre med en eller annen form for studier :-)  Men når du sier det så kan jeg huske at det var en dame av polsk opprinnelse de to første gangene jeg bodde der.

Jeg nevnte vel noe om at jeg hadde noe video med hjem... jeg vet at mange foretrekker å studere bilder i stillhet og fred og ro, men samtidig syns jeg at levende bilder med mye lyd kan være den rette måten å gjengi livet i en storby på. Nå er ikke .wmv-fomatet det aller beste for gjengivelse og detaljrikdom, men andre format har en tendens til å bli uhorvelig store filer i sammenligning... uten at resultatet blir så veldig mye bedre.

Her er iallfall en liten aftens-rusletur... fra Monastiraki, via Flea Market med sitt folkeliv og mangslungne og tildels forvirrende(?) vareutvalg, til nedre del av Adrianou hvor det er fullt mulig å slenge seg nedpå og finne litt sjelefred og bedrive people-waching av ypperste slag :D  Håper noen har glede av å henge med... 4:30 ca



Anders

Og det er jo egentlig ikke så langt fra Monastiraki til Thission, og folkelivet der kan være vel så yrende på en fin kveld.  Deretter ruslet vi Adrianou tilbake, rundt Hadrian's (Adrianou's) bibliotek, og kveldsmørket senket seg og varmen ble nesten noe fysisk, deilig, til stede...


Ole

Herlig å se video fra Athens gater!

Ble det noen togtur, da, Anders?  ;D

Anders

 ;D Nei, det ble ikke det. Vi har vel kanskje et slags "done that"-forhold til det... hadde vel mer planer om en tur med de der to-etasjers turistbussene, men det ble med tanken det også...  Men vi "trasket" nå rundt og koste oss og syns at Athen bare blir mer og mer spennende :-)
Så ved neste besøk blir det kanskje litt mer farting rundt utforbi turist-plassene? Time will tell...





















Anders

Og så kan man jo oppleve litt karaoke på Monastiraki... artig folkeliv! Og beklager at fotografen lar seg rive med innimellom  :o
5:40 ca


Anders

Og for en "langt-ut-på-det-ytterste-landet"-forumist så er sikkert slike balkong-utsikter mye mere fascinerende enn for andre, mere urbane medlemmer :-)









kaka

Jeg synes balkongutsikten din var spennende, jeg, Anders (selv om jeg bor i hovedstaden)
Likte spesielt godt det første bildet.
KariK

Tjorven

Artig å være med dere rundt i Athens gater, både gjennom bilder og "live"  :)  Mye spennende å se fra hotellet deres også.
There are no strangers, only friends we haven't met.

tovenor


Tjorven

Der var det litt av hvert, Tovenor  ;D  Trodde ikke jeg fikk sett dem siden jeg ikke er på FB, men de kom opp læll  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Sentral-markedet (hva heter det egentlig???) har det jo blitt vist bilder fra tidligere, men det er vel ingen forumist som tar sin død av å se noen flere?



















karri

Quote from: Anders on 07. Nov 12, 23:01:26
Sentral-markedet (hva heter det egentlig???) har det jo blitt vist bilder fra tidligere, men det er vel ingen forumist som tar sin død av å se noen flere?



Hvis det var så ille at man skulle takke for seg, kan jeg komme på værre ting å gjøre det til/for/av...
KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...