Logg inn med Facebook eller Google!

Hvem er vi som skal på forumtreffet.

Started by Heidrun, 28. Apr 13, 20:15:06

Previous topic - Next topic

Heidrun

Ja nå ble jeg litt inspirtert. Så jeg lagde en tråd om dette
Yamas til livet og til

Heidrun

Jeg er en 49 år gammel gladgutt. Navnet Heidrun er tatt etter Norrøn mytologi. Altså er navnet mitt tatt fra en geit. Jeg elsker de diverse sidene med Hellas. Men innrømmer at jeg ikke greier for lenge på en øy som er kjedelig. Det må altså være endel mennesker der hvor jeg ferierer. Jeg elsker så å dra rundt med kameraet mitt og ta bilder http://studioberger.no/ . Har ellers Kreta som min favoritt. Men på grunn av diverse helseproblemer så er mitt valg havna på Santorini som mitt fremtidige paradis. Har også en hjemmeside om Kreta http://kamari.123hjemmeside.no/ . Her tar jeg for meg av øya og hva som kan være av interesse der. Santorini er også et perfekt utgangspunkt for mine turer da til diverse Greske perler. Og bilde ja. Her er ihvertfall et fra Santorini
Yamas til livet og til

Anders

Tøft av deg å stille opp sånn, Heidrun :-)

Sjøløve

Sjøløve - brukernavnet ble til fordi jeg er født i Løven og alltid har vært glad i sjøen.
Virkelig navn Ingunn - gift med Dag, 3 voksne barn og hunden Benny.  Vi bor i Kristiansand og har gjort det bestandig. 
Jobber som sykepleier på et rehabiliteringssykehus og trives med det.  Glad i å reise til Hellas, men det sier seg vel selv, ellers
hadde jeg vel ikke vært så aktiv her inne... ;D ;D ;D


Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anders

Og hadde jeg sittet på egen pc så hadde jeg vel hatt et bilde eller to å legge ut jeg også.... men får ta det etter hvert :-)

Greece-Traveller

29. Apr 13, 13:56:17 #5 Last Edit: 29. Apr 13, 13:59:47 by Greece-Traveller
Hei,

Mitt egentlige navn er Erik Bakke, og jeg bor i Oslo (ekte Oslo-gutt). Jeg er pensjonist (67 år), og Hellasfrelst etter mitt første besøk der i 1983. Det har vært mye øyhopping (2-3 ganger pr. år så sant det har vært mulig), og jeg liker fremdeles å sette av nok tid til å oppdage nye steder når jeg er nedover. De siste 14 årene jeg vært spesielt knyttet til Naxos, hvor jeg nærmest er adoptert inn i en gresk familie. Jeg må ellers alltid en tur innom Athen, hvor jeg også har gode greske venner.

Ved siden av Hellasforum er jeg også mye engasjert i TripAdvisor, hvor jeg er såkalt Destination Expert for Naxos samt for Norge og Oslo (brukernavn der er greek-traveller).



Jeg er også bitt av fotobasillen, men det er vesentlig til husbruk. Mine greske album finner dere på Flickr:

http://www.flickr.com/photos/32580031@N06/collections/72157613253926223/

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Anders

En kjent forumist måtte desverre melde avbud til til treffet... hans livsledsager og medreisende forlot oss så altfor tidlig. All min medfølelse i disse dager. Men kanskje kan et treff med andre grekofile være den rette måten å gå videre på? Du er hjertelig velkommen hvis du føler for det....

streamer

07. Jun 13, 00:22:47 #7 Last Edit: 07. Jun 13, 11:52:35 by streamer
Hei Anders!
Tusen takk for omtanken. Kanskje noen dager med mine Greske venner og deres ekte medfølelse hadde gjort meg godt. Så det er ikke umulig at jeg blir å se i september. Og jeg kan fortelle deg at Irene ikke hadde smerter takket være god smertebehandling. Irene var heller ikke redd for det som skulle komme. Det var faktisk hun som trøstet oss andre da vi fikk den tunge beskjeden. Og hun var også en ekte grekofil. Fred lyse over hennes minne.

Anders

Og så har Heidrun også meldt avbud, av private årsaker. Håper dette ikke blir en "trend"...:-)

Anders

Og så kan jeg vel presentere meg selv litt bedre... Anders heter Alvheim til etternavn og bor på Alvheim. En fredet, vakker plett på jord. Kommuneansatt "altmuligpotet" på teknisk side (jack of all trades, master of none!) Kommer hjem fra forumtreffet for å feire min 56-årsdag (første gang på mange år at bursdagen ikke har blitt feiret i Hellas!)
Som kanskje noen har registrert så liker jeg og skrive... og jeg liker veldig godt å møte andre mennesker (nåja... ikke alle da :-) )
Sammen med mitt reisefølge (vi har liksom aldri kommet oss lengre enn til et "tjah, kanskje det?" når spørsmålet om giftermål har dukket opp, men vi har nå passert tredve år som sånne sam/sær-boere) så har jeg reist til Hellas de siste 18 årene og fått oppleve en god del øyer og steder der. Og som de fleste også vil vite så er det noe man kan bli "avhengig" av :-) Så vi reiser... sammen og hver for oss... og trives med det.
Jeg har et lite småbruk som jeg prøver å holde "i hevd", i tilfelle noen etter meg skulle ønske å drive det. Det fører til en del ekstraarbeid, men også mange gode øyeblikk :-)

Og når det gjelder gode øyeblikk så kan jeg vel bruke dette bildet som en illustrasjon... sammen med vårt faste vertskap på Naxos. Bildet tatt av Solgry, forresten :-)




Anita

12. Jun 13, 19:15:08 #10 Last Edit: 12. Jun 13, 19:22:03 by Anita
Jeg er gift med Tom og har vel egentlig "lært ham opp" til å like Hellas  ;) ... det var ingen vanskelig jobb... en tur (eller kanskje var det to..) så var han like frelst som meg.  :smile12:

Vi bor på det "blide Sørlandet" og håper like mye hver sommer på sol og varme... noe som vel egentlig har manglet litt de siste somrene (?). Da er det godt å ha de Greske øyer å reise til.
Dette blir vår andre tur til Kykladene. Før det har vi vært innom flere andre Greske øyer. Jeg startet med Rhodos-tur i 1981 og har siden den gang vært Grekofil  :hjerte:

med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Solgry

Ja, her var det tydeligvis mange, flotte Hellas-elskere!

Jeg heter Trine Solgry og er gift med Steinar, og vi ble også hellasfrelste, allerede etter vår første tur, som gikk til Chios, i 2000.
Siden 2002 har vi hatt 2 eller 3 ukers øyhopping i september, hvert år, og det blir det selvsagt i år, også.

Vi bor i Kragerø, og reiser ikke herfra på sommeren, men nyter faktisk den norske sommeren, med mange båtturer. Men gleder oss MASSE til våre årlige Hellasturer!

Gleder oss til å møte alle dere andre forumistene, og dere ser så utrolig koselige ut, alle sammen, så forumtreffet MÅ bare bli kjempetrivelig!

Lodotter er englenes tøfler.....

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...