Logg inn med Facebook eller Google!

Stoupa, april 2011

Started by Ole, 25. Apr 11, 23:59:46

Previous topic - Next topic

kaka

Nei, det er jeg slett ikke sikker på. Bare så slik ut på bildene, eller porøst fjell.
Men, noen (jeg) kan jo fort synes noe er skummelt ut  :smt114
KariK

Ole

Litt mer video.....denne gangen fra bilturen nordover på Peloponnes. Vi kjører forbi en by, men jeg vet ikke hva den heter. Kanskje noen andre vet?
Håper ikke TT ser denne videoen, men det var helt trygt. Kors på halsen!

59 Mb

Ole

17. May 11, 22:18:51 #110 Last Edit: 24. Aug 11, 21:49:06 by Ole
Vi kjører innover mot Athen. På motorveien er det et utall bomstasjoner, noen av dem gedigne. Kjører man av motorveien må man betale for å komme på igjen. Blir det mange tissepauser kan det bli en dyr tur! :-)







Da vi nærmet oss Athen vurderte vi frem og tilbake om vi skulle kjøre inn i byen og ta oss en liten spasertur der. Vi endte opp med \"ja\" og svingte av motorveien der vi syns det var mest naturlig. Vi hadde ikke noe kart over Athen, men kjørte etter skilt og magefølelsen. Så mange skilt var det heller ikke, og de fleste av de skiltene vi så sa oss ikke noe som helst. Min tanke var at før eller siden vil vi komme til Omonia, og det gjorde vi. Jeg håpet at vi kunne kjøre ned Athinas, men det gikk ikke. Vi tok neste vei bortover og får etter kort tid Syntagmaplassen på venstre side. Vi vet i alle fall hvor vi er....nå var det bare å finne en plass å sette fra seg bilen. Videre kjørte vi noen smale gater nedover mot Monastiraki. Noe P-hus så vi ikke, så vi kjørte litt oppover Athinas i håp om å finne en plass langs veien, men der var det fullt alle steder. Dermed ble det en u-sving på Athinas, slik at vi ikke kjørte for langt bort fra sentrum. Nede ved Ermou igjen svinget vi til høyre, og helt i enden av gata fant vi en ledig plass. Vi parkerte, tømte bilen for verdisaker, låste og trasket oppover Ermou!

Bildet under er tatt fra bilen i krysset Athinas/Ermou.


På jakt etter parkeringsplass på Ermou.


Bilen er parkert og vi kan nyte et par timer i Athen!

Anders

Guts! Hadde ikke kjørt bil i Athen for all the money in the world!

Ole

Det gikk overraskende bra. Heldigvis var det ikke midt i rushtrafikken, så det var absolutt fremkommelig.

stein

Den bomstasjonen minnet meg litt om Disney i Paris. Der er det egen 6-felts motorvei helt fram til billettlukene.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Tjorven

Ouææ, ikke om jeg hadde kjørt frivillig inn i Athen! Det holdt lenge da jeg tulla meg inn i Volos   :gack:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Bilder fra denne ettermiddagen i Athen legges ut i egen tråd: http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=6283

Ole

20. May 11, 21:32:32 #116 Last Edit: 24. Aug 11, 21:49:46 by Ole
Ferien er så godt som slutt og vi tilbringer siste kvelden og natta i Rafina. I fjor bodde vi på hotell Avra i Rafina, og der likte vi oss godt. Vi likte oss veldig godt i Rafina også, så valget om å ta den siste natta her var ganske enkelt.



Utsikten fra Avra har ikke forandret seg en millimeter på et år. Highspeed 6 i bakgrunnen. Er dette en ny båt??


Evia langt der bake...








Det siste bildet jeg tok på denne Hellasturen!


Og hvordan var Stoupa/Mani? Svarte det til forventningene? Hvordan var dette sammenlignet med f.eks. Kykladene og Dodekanesene? Hva var bra? Var mindre bra? Dette kommer jeg tilbake til....

MaFi

Åhåjjåjåj, NÅ har jeg kost meg, nå.. en kveldsstund hjemme i regnvått juni-vær. Har vært fraværende fra forumet altfor lenge, men nå var det kjekt å være tilbake. Takk for denne tråden, Ole - og kjekt å se Lela igjen også! :-)

Kristian

De forskjellige Highspeed båtene skifter litt på rutene de traffikerer år om annet.

I Juli i fjor var det Highspeed 1 en periode fra Rafina.

Akurat for øyeblikket er det bare Seajet 2 av hurtigbåtene.

Den er et alternativ på eftermiddagen så langt jeg kan se alle dager utenom søndag til Tinos, Mykonos og Paros. Går kl. 1500 og på Paros 1810, dvs at det ikke passer med Norwegian og SAS på søndag morgen.

ELlers hadde det vært behagelig å komme fram tidlig kveld. Ruten fortsatte til ca 10. september på eftermiddagen. Morgenruta gå lengre samt Tino/Mykonos to turer på eftermiddagen
Kristian/Planer er til for å utsettes

ahaldor

Har fulgt denne tråden fra start, veldig artig. Koffertene her er pakket og vi er klare for Stoupa og ikke minst Mani i morgen. Vi gleder oss som barn og takk til dere som holder forumet i live.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....