Logg inn med Facebook eller Google!

Hellas i pressen

Started by operafantomet, 07. Apr 08, 06:04:46

Previous topic - Next topic

operafantomet

Quote from: \"MaFi\"\"Hundrevis av nordmenn nær skogbrann på Kreta\" (Nettavisen)
http://www.nettavisen.no/verden/article2076445.ece

Jeg blir litt oppgitt over den navlebeskuende mentaliteten her... Poenget er jo at det er nok en brann i Hellas, denne gangen på Kreta..! Kjempetrist.
Jeg er helt enig med deg. Hver gang en nyhet fra det store utland når tabloidene, så poengteres det sterkt om noen nordmenn er i landet/i nærheten/involvert. Jeg skjønner jo at dette selger, fordi alle de som har familie og venner på de aktuelle stedene ønsker seg mer info. Jeg er antakelig helt lik selv. Men at fokuset hele tiden er på nordmenn, og at det ofte avsluttes med at \"ingen nordmenn er skadet\"... Det gir litt inntrykk av at da spiller det ingen rolle at et land brenner ned, om 40 andre er omkommet, eller at situasjonen er kritisk for de det rammer. DETTE synes jeg er navlebeskuende.

Men som sagt, jeg reagerer sikkert helt likt selv, så det er dette med stein og glasshus...

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

operafantomet

Ikke akkurat om Hellas, men... gresk ihvertfall:

http://e24.no/naeringsliv/article2591353.ece
Fedon Lindbergs datterselskap i store økonomiske vansker

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

MaFi

Dette er OL-relatert, og jeg sier bare NEI, NEEEIII, NEIIIII!!!! Slikt som dette er bare dumt og leit:

\"Fani Halkia, den greske OL-mesteren på 400 meter hekk, ble sendt hjem noen timer før hun skulle i aksjon i Fugleredet søndag. Hun er dopingtatt.\"
Hun er ikke den eneste heller, ifølge artikkelen...:

Sitat:

\"Halkia ble tatt for å ha brukt methyltrienon. Det er det samme stoffet som 13 andre utøvere fra Hellas er tatt for de siste ukene.

- Jeg er alltid veldig nøye med hva jeg spiser og drikker, så jeg forstår ikke hvordan jeg kan ha testet positivt, sa Halkia. [. . .]
Dermed er gresk idrett rammet av enda en dopingskandale. Før lekene ble 11 greske vektløftere, en svømmer og en roer tatt for bruk av methyltrienon.

Under OL på hjemmebane for fire år siden sto sprinterne Kostas Kenteris og Ekaterina Thanou for en kjempeskandale da de prøvde å flykte fra dopingjegere som ville teste dem.\"

http://www.aftenbladet.no/sport/ol2008/article682716.ece
(fra Stavanger Aftenblad)

Anders

Men det kan da umulig være særlig overraskende???

MaFi

Quote from: \"Anders\"Men det kan da umulig være særlig overraskende???

Gresk idrett ser i hvert fall ut til å ha et problem når over et titalls greske utøvere er dopingtatt i det siste... Eller: for å si det enda mer generelt: IDRETTEN på topp-plan som sådan har et problem. Dumt og trist er det, uansett - for nasjoner, enkeltutøvere og for idretten i det hele tatt... men det er jo BRA at dopingkontrollene fungerer.

bengalow

Det var en cynisk syn på idrottmän -kvinnor du har,  Anders!

Jag skulle tro att det är några procent som \"tvingas\" att förbättra sig genom ohederlighet, precis som hela samfundet i övrigt. Det är inga helgon som möts i OS, och för vissa är gränsen för den egna kapaciteten kanske redan nådd. Med den press som dom har på sig, så är det kanske enda lösningen att förbättra sig genom stimulantia. Men att säga att det var \"förväntat\" är nog att spå i kaffesump. Vad skulle du säga, om Olav Tufte åkte dit? Eller Lassi Karonen? Att du bara väntat på det?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

operafantomet

Quote from: \"MaFi\"
Quote from: \"Anders\"Men det kan da umulig være særlig overraskende???

Gresk idrett ser i hvert fall ut til å ha et problem når over et titalls greske utøvere er dopingtatt i det siste... Eller: for å si det enda mer generelt: IDRETTEN på topp-plan som sådan har et problem. Dumt og trist er det, uansett - for nasjoner, enkeltutøvere og for idretten i det hele tatt... men det er jo BRA at dopingkontrollene fungerer.

Sånn for skams skyld bør det jo nevnes 11 av de 14 dopingtatte greske utøverne var vektløftere - så enkelte grener er over-representerte. Men forøvrig er jeg helt enig med deg. Det er trist for idretten enda mer enn for ulike utøvere og land. Man mister jo helt troen.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

KyriaT

Litt på siden dette kanskje, men dette er absolutt en av toppsakene på nyhetene her i Hellas i kveld, og la oss endelig håpe at det får en lykkelig slutt...

Gjenfunnet på Kos
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Liv

Quote from: \"KyriaT\"Litt på siden dette kanskje, men dette er absolutt en av toppsakene på nyhetene her i Hellas i kveld, og la oss endelig håpe at det får en lykkelig slutt...

Gjenfunnet på Kos

Satt akkurat og leste denne artikkelen i Aftenposten nå.
Tenk så fantastisk hvis dette er den savnete jenta!

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

operafantomet

Forsåvidt ikke om Hellas, dette heller, men Kypros nevnes:
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=529931

XL charterselskap er slått konkurs. Et bryllup-par fortviler, med rette: reisen de har betalt for, er kansellert og pengene tapt. Men så står det:

\"Vi kan ikke gjøre så mye nå egentlig. Vi må se etter alternative fly, men det kan bli veldig dyrt. I verste fall ryker bryllupsreisen, sier Valen til VG Nett.

(...)

På Kypros, hvor ekteparet håper å komme seg, venter flere britiske venner på de nygifte. Foreløpig vet ikke paret om det lar seg gjøre å komme seg dit.\"


Da tenker jeg: hvor vanskelig er det å komme seg fra England (eller Norge?) til Kypros i september? Jeg mener, hvis alt det andre er i orden, hvis man prater bryllupsreise, og hvis de har folk de skal møte.... det burde da ikke være en så vanskelig oppgave?

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Pjokken

Quote from: \"KyriaT\"Litt på siden dette kanskje, men dette er absolutt en av toppsakene på nyhetene her i Hellas i kveld, og la oss endelig håpe at det får en lykkelig slutt...

Gjenfunnet på Kos

Beklager  :cry:

Dårlige nyheter her !

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...