Logg inn med Facebook eller Google!

Når bagasjen ikke kommer.

Started by filhellener, 22. Feb 08, 21:39:25

Previous topic - Next topic

filhellener

Denne tråden er skilt ut fra denne: http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=1695
-admin



Quote from: \"marjana\"For en øyloffer er det et dårlig utgangspunkt hvis ikke du reiser helt lett, med alt som du trenger i håndbagasjen.

Er det mulig  :confused3:
- kan man ikke r e g n e med å få baggasjen sin ???
Vi skal fly innenriks til Mykonos i høst, har bare fløyet innenriks f r a Mykonos tidligere, ingen problemer den veien.
Jeg synes flyplassen var liten og oversiktelig , vi får håpe det beste  :icon_smile:
Kari

marjana

Olympics er ansvarlige på flyplassen på Mykonos. Jeg gikk bort dit å villle få en registring. Jeg snakket med en eldre mann i skranken som bare gikk.
De bare så oppgitt på meg og pekte utover på all feilsendt baggage. Det var en god del. Let selv, sa de.
 
Min erfaring er når det gjelder Gardermoen, som det var i fjor, som rota med all baggage fjern og nær, så tok det opptil to uker før den ble funnet på Mykonos, og etterpå sendt til rette person. Og da var en ukes ferie over, og kofferten kom to uker etterpå.

Det er var ikke lett å spore noe som helst på Mykonos. Damen som skulle skrive rapport var ny, og printeren spydde ut papir som satt seg fast, og det var mange i køen og 40 grader varmt......
Gresk kaos.
Glika i zoi

MaFi

Quote from: \"marjana\"For en øyloffer er det et dårlig utgangspunkt hvis ikke du reiser helt lett, med alt som du trenger i håndbagasjen.

Det er jo egentlig et godt reisetips; ha med noe av det aller nødvendigste i håndbagasjen - som litt undertøy, ett klesskift, strandtøy, toalettveske i miniformat, medisiner, i tilfelle uhellet skulle være ute!


Svein~B

Quote from: \"MaFi\"Det er jo egentlig et godt reisetips; ha med noe av det aller nødvendigste i håndbagasjen - som litt undertøy, ett klesskift, strandtøy, toalettveske i miniformat, medisiner, i tilfelle uhellet skulle være ute!

Eller for å si det enkelt: Ha alt du ikke kan klare deg uten i håndbagasjen og bare det du lett kan erstatte i den bagasjen som du ekspederer.

Jeg mener å huske at Olympic vant en pris for en del år siden for å være ekstremt dårlige på kundeservice. Jeg regner med at det er Olympic som har all handling på Mykonos?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Vi reiser med Aegean til Mykonos, gjorde det forrige gang og  :cheese:
- er veldig fornøyd med dem, god pris ( om man bestiller tidlig), fine fly og god service har vi opplevd, men så mange flyturene innenriks har det jo ikke blitt - hittil

Når det gjelder r o t  med baggasje så har jeg et skrekkens eksempel fra Gardermoen nå i desember

Min barndomsvenninne kom hjem fra Italia på juleferie, hun var hjemme i nesten 3 uker.  Den ene kofferten hennes ( ny og godt merket, sa hun) kom ikke i løpet av den tiden hun var i Norge   :angry4:
- i den hadde hun bl.a julegaver og noen italienske delikatesser de skulle ha kost seg med i jula!
Hun hadde et svare strev med telefoner til og fra Gardermoen.
Hun ble glad da hun da hun  endelig fikk telefon om at kofferten hennes ville bli levert på døra.........men..... det de kom for å levere var en koffert i feil farge og størrelse ifht  den hun hadde savnet/etterlyst!

- så vi har våre svin på skogen her hjemme og  :cyclops: , selv om hovedfeilen nok hadde skjedd i Italia, hun har fått den nå...
Kari

marjana

Alt jeg beskriver var problemer fra Gardermoen. Til og med en mann som ikke fikk kofferten sin sa at sønnen hans jobbet der om sommeren, og han visste hvilket kaos det var på Gardermoen.

Derfor ikke rote ting til på Mykonos!
Glika i zoi

marjana

Quote from: \"MaFi\"
Quote from: \"marjana\"For en øyloffer er det et dårlig utgangspunkt hvis ikke du reiser helt lett, med alt som du trenger i håndbagasjen.

Det er jo egentlig et godt reisetips; ha med noe av det aller nødvendigste i håndbagasjen - som litt undertøy, ett klesskift, strandtøy, toalettveske i miniformat, medisiner, i tilfelle uhellet skulle være ute!


Men nå glemmer du at det ikke er lov å ta med flytende saker i håndbagasjen! Jeg reiser alltid så lett som mulig, men til og med en leppestift er noe å sjekke!
Så alt som skal med for tre måneder neste gang er te. Teposer.
Glika i zoi

filhellener

Quote from: \"marjana\"Derfor ikke rote ting til på Mykonos!

 :confused1: ...vet ikke om jeg er helt med  :cyclopsani:
- j e g  har ikke tenkt / ment å rote til noe ...men jeg oppfattet ditt innlegg som en \"advarsel\" mot å fly til Mykonos, fordi de var så lite hjelpsomme der.

Vi har kun reist fra Gardermoen hittil  (i mai prøver vi Rygge ) og har vel hatt flaks da, siden vi alltid har fått det vi har sjekket inn uten problemer uansett reisemål:cheese:
Kari

MaFi

Quote from: \"marjana\"Men nå glemmer du at det ikke er lov å ta med flytende saker i håndbagasjen! Jeg reiser alltid så lett som mulig, men til og med en leppestift er noe å sjekke!
Så alt som skal med for tre måneder neste gang er te. Teposer.

Man kan ta med seg en LITEN, gjennomsiktig pose med SMÅ toalettartikler, maks 1 liter, der hver enkelt ting i posen kan være maks 100 ml. Det var derfor jeg skrev om toalettveske i miniformat... Det kan være greit å ha de første dagene om noe skulle skje... og bagasjen ikke kommer!  :-)

Sitat fra Avinors infoside:
Hva med toalettartikler?
Dersom du likevel ønsker å ta med for eksempel toalettsaker i håndbagasjen må artiklene pakkes i en lukkbar, gjennomsiktlig plastpose som maksimalt rommer en liter. Hver person kan kun ha med en pose! Hver enhet du tar med i posen kan maksimalt romme 100 milliliter. Med enhet menes flaske, tube, beger og lignende. Mengden bestemmes av størrelsen på beholderen, ikke hvor mye væske det er i den. Kvantumet må ikke overstige det posen rommer i lukket tilstand!

Vurder nøye om du kan unnvære flytende væsker i håndbagasjen, dersom du også reiser med innsjekket bagasje. Lukkbar pose av typen som er vist på bildet kan kjøpes i dagligvareforretninger. Posen på bildet er en 1 liters frysepose med en såkalt \"Zip-top\", eller klemmelås. Poser er i hovedregel tilgjenglig på lufthavnene, men Avinor anbefaler sterkt om at alle anskaffer en pose i god tid før reisen slik at ompakking på lufthavnen ikke blir nødvendig. Posen kan benyttes flere ganger.\"

Posen med toalettartikler i håndbagasjen må vises fram ved sikkerhetskontrollen. Det har gått helt greit de gangene jeg har vært ute og reist i det siste!

Les mer her:
http://www.avinor.no/lufthavn/hammerfest/pressesenter/_nyhetsarkiv?nyhetsarkiv_actionOverride=details&id=tcm:181-16778


MaFi

Jeg ser nå at dette har vært tatt opp i en tråd tidligere; i fjor:
\"Bagasje, hva kan man ha med? \"
http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=491
Uansett - kjekt å ha LITT med at det aller nødvendigste hvis man står fortvilet på flyplassen og bagasjen ikke kommer!


filhellener

Quote from: \"filhellener\"
Quote from: \"marjana\"Derfor ikke rote ting til på Mykonos!

 :confused1: ...vet ikke om jeg er helt med  :cyclopsani:
- j e g  har ikke tenkt / ment å rote til noe ...men jeg oppfattet ditt innlegg som en \"advarsel\" mot å fly til Mykonos, fordi de var så lite hjelpsomme der.

Vi har kun reist fra Gardermoen hittil  (i mai prøver vi Rygge ) og har vel hatt flaks da, siden vi alltid har fått det vi har sjekket inn uten problemer uansett reisemål:cheese:

H E R  er marjana\'s innlegg som jeg svarte på:

Det virker som om å få en landing i uka, om sommeren, er ganske dyrt på Mykonos for billigselskapene. Det er internasjonale flyvninger dit, og også de står i kø...
Mykonos er ganske belastet med alle sine avganger i alle retninger i Europa, og det er egentlig en for liten flyplass, og nesten med null service. Får du ikke bagasjen i tide der, så gjør de fint lite for å spore den for å så sende den videre.
Du må være der hele tiden og lete selv.
For en øyloffer er det et dårlig utgangspunkt hvis ikke du reiser helt lett, med alt som du trenger i håndbagasjen.


 - det står ikke noe om Gardermoen her. Senere innlegg i tråden hadde jeg ikke sett/lest. Håper jeg er \"unnskyldt\"   :cheese:
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...