Logg inn med Facebook eller Google!

Skal det være en pizza?

Started by Ole, 02. Aug 12, 17:10:32

Previous topic - Next topic

Ole

Ja, det er alltid fin solnedgang i Parikia. De to første bildene (som faktisk er samme bilde), er tatt fra nabotavernaen, Ta Kymata.

Ole

Her er noen flere bilder fra Hibiscus...







JohnS

År og dag siden jeg har spist pizza i Hellas, kan nesten ikke huske sist..  Av en eller annen grunn blar jeg nokså automatisk forbi pizza- pg pasta-sidene i de greske menyene, med unntak av pastitio da.....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ole

Jeg blar også ofte over jeg også, men når jeg er litt ekstra sulten er det ingenting som er bedre enn en pizza! Jeg syns grekerne har blitt mye flinkere til å lage pizza de siste årene. Før var det ofte alt for mye ost på, og de var stort sett for lite stekt.

Kristian

Det å ta seg en pizza har vel også litt med å leve på restaurantmat 1-2-3  eller 3 1/2 uke som vi skal i september. Da kan det være godt med litt avveksling innimellom. Pizza, Omelet, for den saksskyld en suppe med brød til.
:P
Kristian/Planer er til for å utsettes

Kristian

Forøvrig, de hadde gode pizzaer på Amorgos, Katapoula, langt inne i havna og helt ytterst, Italiener? med motorsykkel med sidevogn. Tynne og knasende sprø uten å være steinharde
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Også i år ble det pizza på Hibiscus! Pizzaen er rett og slett knallgod, og en gang reklamerte de med pengene tilbake hvis vi ikke likte pizzaen. Ingen fare.....ikke noe penger tilbake! :)

ingaberentine

Her og må jeg si meg enig med deg Ole, at grekerne har blitt mye bedre til å lage pizza som jeg liker, for mitt inntrykk av Pizza i Hellas var alt, alt for mye ost og gjerne for lite steikt. Har derfor holdt meg unna Pizza i mange, mange år før jeg prøvde en på Rafina og en på Syros i år og begge var veldig gode og lignet mye på dem du har bilde av. Denne tavernaen har jeg ikke prøvd, så den må lagres i bakhodet og tas frem neste gang jeg er i Parikia på utkikk etter sted å spise.......

Hellasfrelst

Da har vi vært veldig heldige med valg av spisesteder når vi har vært rundt i Hellas. For vi har fått servert veldig god pizza alle steder bortsett fra ett sted i Naoussa på Paros. Den var kjevlet tynt som et flatbrød, og det som var oppå var nesten like tynt. Heldigvis fant vi et bedre sted en kveld senere. :D
i zoi ine tora - livet er nå

Anders

Og heldigvis har Susanna startet oppigjen på Naxos :-)  Selv om stedet som fortsatt bærer hennes navn serverer mye god mat, så dalte pizza-smaken noen små hakk uten henne (ikke så veldig mange hakk altså!) Men på Su e Giu nedi havna finnes den "gode, gamle" Susanna-pizzaen :-)

Ole

Pizzaen på gamle Susanna er himmelsk, og den på den nye er enda bedre?  Tror jeg må ro over sundet neste sommer for å smake!  :)

kari

Hvor ligger Su d Giu? Forstår at det er nede  havnen; er det en av restaurantene som ligger i helt nederste rekke ut mot veien eller?

Kunne vært greit å vite for å ha et alternativ når vi skal nedover snart :D
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...