Logg inn med Facebook eller Google!

Chios mai 2009

Started by Katta, 08. Feb 10, 09:53:20

Previous topic - Next topic

kaka

Quote from: \"Katta\"Neste spasertur går fra Agia Fotini til Kalimassia (tur/retur - selvfølgelig).

Vi starter med noen bilder fra Agia Fotini. Som dere ser, så er det ikke akurat overbefolket på stranden.....


Akkurat der kom jeg inn på stranda mange ganger, etter å ha gått i vannkanten (bokstavelig talt, flere steder) fra  Megas Limnionas.

Jeg likte meg veldig godt på stradna i Ag. Fotini. (der jeg bodde var det jo ikke mulig å nyte strandliv)
Takk gijen for fine bilder, Katta, og at du viser at området er så mye mer enn det jeg fikk med meg på mine turer langs kysten, enten til Ag. Fotini eller Karfas.
KariK

Katta

Quote from: \"kaka\"Akkurat der kom jeg inn på stranda mange ganger, etter å ha gått i vannkanten (bokstavelig talt, flere steder) fra  Megas Limnionas.

Jeg likte meg veldig godt på stradna i Ag. Fotini. (der jeg bodde var det jo ikke mulig å nyte strandliv)
Takk gijen for fine bilder, Katta, og at du viser at området er så mye mer enn det jeg fikk med meg på mine turer langs kysten, enten til Ag. Fotini eller Karfas.

Jeg er blitt veldig glad i Agia Fotini. Har ikke gått langs stranda helt til Megas. Er det greit å gå der?  :flower:

Katta

Det er mye forskjellig å se på, langs veien som slynger seg oppover mot hovedveien.

Frodig blomstereng.



En liten kirke i det fjerne.



Jakt?





CD som ikke fallt i smak?



Sitrusfrukter.




Katta

Endelig på toppen, puhh...



Vi tar til høyre i krysset, vandrer forbi Xara og en liten blå kirke,  så er vi fremme i Kalimassia.










kaka

Quote from: \"Katta\"
Quote from: \"kaka\"Akkurat der kom jeg inn på stranda mange ganger, etter å ha gått i vannkanten (bokstavelig talt, flere steder) fra  Megas Limnionas.

Jeg likte meg veldig godt på stradna i Ag. Fotini. (der jeg bodde var det jo ikke mulig å nyte strandliv)
Takk gijen for fine bilder, Katta, og at du viser at området er så mye mer enn det jeg fikk med meg på mine turer langs kysten, enten til Ag. Fotini eller Karfas.

Jeg er blitt veldig glad i Agia Fotini. Har ikke gått langs stranda helt til Megas. Er det greit å gå der?  :flower:
Jeg tror ikke alle ville kalle det \"greit\", men jeg likte turen godt. Jeg måtte ut i vannet noen ganger og enkelte steder vurdere grundig hvor jeg skulle sette føttene. Men ut fra bildene fra dine turer, tror jeg du ville synes det er en grei tur.
Nydelig blomsterengbilde, forresten!
KariK

Johanne

Masse flotte bilder! Jeg fasnade helt för bilderna av den inbjudande blomängen i gul och vitt på förra sidan , tänk att bara lägga sig ner i ängen - så vacker och rofyld - ...ja som alla andra bilder här.

Johanne :)

Tjorven

Vakre blomsterenger, rustne patroner og glemte cd\'er ;) Ja, man kan oppdage så mangt på slike rusleturer....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katta

Takk kaka, Johanne, og Tjorven. Å bruke apostlenes hester er absolutt å anbefale. Man oppdager så mye, som man ellers ikke hadde sett.  :flower:

Katta

Når vi først er i Kalimassia, så rusler vi litt rundt i landsbyen.

Trange smug.











\"Flaskebørste-blomster\".......


Katta

Etter å ha kjøpt kald drikke på en liten butikk, satt vi å hvilte oss litt på trappa. Der møtte vi blandt andre disse trivelige karene. De lurte på om vi var Tyske. Da vi sa at vi kom fra Norge, så ropte de bravo, bravo. De stillte seg opp, mer enn villig til å bli fotografert. Morsomt.  :flower:



Vi fortsatte inn en sidegate. Der fant vi en dør, med en spesiell dørhammer.





Dette skiltet vekket vår nysgjerrighet, så vi fulgte pila.


Tjorven

Masse gresk sjarm, selv om det så ganske falleferdig ut der ;) og artig liten historie. Jeg syns jeg hører dem, en velkjent kommentar det der :) Det blir spennende å se hva du finner når du følger pilen, Katta.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katta

Ja, Tjorven - da fortsetter vi å følge pilen. Mulig at bildene ikke blir helt i rekkefølge. Tulla litt da jeg skulle laste bildene inn på Photobucket.

Vi passerte en sulten, og sint katt.



Et \"majestetisk\" tre.





Så kom vi frem til Ayia Paraskevi.



Like ved kirka var det en fjøs med kuer. Kuer er faktisk et sjeldent syn på Chios, så vi ble litt overrasket.





Da vi oppdaget dette hodet på veggen, så snudde vi. Guffent...


Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...