Logg inn med Facebook eller Google!

Innkastere etc

Started by Marit, 26. Jun 09, 10:19:23

Previous topic - Next topic

Marit

Quote from: \"xristina\"
Quote from: \"Sjøløve\"Vet ikke om dette var på Tarzan Beach - kan utmerket godt ha vært det - men vi syklet iallefall oppover langs strendene nord for byen, og ble ett sted nærmest forfulgt av ei overivrig dame/jente i leopardmønstret bikini som delte ut visittkort og forgjeves forsøkte å få oss kastet inn på stranda.  Ganske intenst, faktisk, dette er første gang jeg har opplevd innkastere til solsenger.
Jepp - det er nok ganske sikkert Tarzans løperjenter du har truffet på der. Slitsomme!!!

For ikke å spore av i den andre tråden, så lager jeg en ny.

Da jeg var på Kos i mai så prøvde en av disse jentene (tror hun var hollandsk) å få meg inn til Tarzan (det har sjelden vært noe problem tidligere for de har som regel skjønt at jeg \"tilhører\" et annet sted). Som et argument for å få meg inn så sa hun at jo her jobbet det jo en norsk gutt!!!! Som om det skulle være nok til at jeg gikk inn et sted?? Tror ikke hun ble så blid da jeg bare trakk på skuldrende og gikk videre (hørte bare ett eller annet verbalt slengt etter meg da jeg gikk).

Lurer om på om det at det jobber f.eks. nordmenn eller svensker et sted er ensbetydende med at da kommer alle norske/svensker dit???
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Epicuristen

Når man tenker etter på våre stamsteder... så finns det vel kanskje en fellesnevner... og det er at der har det bare jobbet Grekere og en og annen Albaner... Men hvor bevisst dette er? Se det er en helt annen sak! Tror det hadde kommet helt ann på personligheten. Man går \"fast\" ett sted fordi man trives med personalet, og da er det underordnet om dem er; Grekere, Svensker, Albanere, Nordmenn, Engelskmenn, Marokkanere, Nederlendere, Finner, Polakker eller fra Bergen! :grin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Marit

Det jeg tenker på er at jeg synes ikke det funker som lokkemiddel (i alle fall ikke for min del) at det jobber noen på et sted som er fra Norge. Skulle jeg ønske å gå inn på en restaurant eller strandbar så er det av helt andre grunner enn at det jobber noen fra Norge der.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bengalow

Det är kanske det minsta besväret, att möta inkastare till en strand! Vanliga restauranginkastare avfärdas väldigt lätt - man smackar med tungan, och kastar samtidigt lite med huvudet uppåt. Ett obetvingligt nej på \"grekiska\"!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tjorven

Innkastere på strender ??? Det virker helt absurd, og lokkemiddelet deretter. Jeg hadde aldri satt mine ben der. Men så var det jo på Kos da, (unnskyld alle Kos-elskere)
There are no strangers, only friends we haven't met.

polyanna

Quote from: \"Tjorven\"Innkastere på strender ??? Det virker helt absurd, og lokkemiddelet deretter. Jeg hadde aldri satt mine ben der. Men så var det jo på Kos da, (unnskyld alle Kos-elskere)

Eneste stedet jeg har opplevd dette, i Kos by mot Lambi (?). Triste greier. Men de unge like det trolig.

Tjorven

Ja, ungdommen trekkes jo mot party party, men selv i min ungdom syntes jeg dette med innkastere var en uting. Kanskje derfor jeg aldri falt for Kos....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Quote from: \"Marit\"Det jeg tenker på er at jeg synes ikke det funker som lokkemiddel (i alle fall ikke for min del) at det jobber noen på et sted som er fra Norge. Skulle jeg ønske å gå inn på en restaurant eller strandbar så er det av helt andre grunner enn at det jobber noen fra Norge der.

Helt enig, Marit, jeg ville heller ikke gått inn på en restaurant eller strandbar bare fordi det jobbet en nordmann der. Når jeg ferierer i Hellas ønsker jeg heller å oppleve den ekte greske kulturen så langt det er mulig.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Sjøløve

Jeg vet ikke hva disse innkasterne forsøker å legge vekt på for å kapre kunder.  
Men denne Tarzandama vi var ute for på Kos ble bare mer ivrig da hun hørte vi var fra Norge.  Vi skulle nok tidd stille og heller kastet oss på
syklene igjen - noe vi etterhvert gjorde også da.

Det verste stedet jeg har opplevd når det gjelder innkastere og overivrige selgere er Sharm el Sheik i Egypt.
Påfallende mange av disse fortalte at de hadde en fetter eller en bror etc. etc.som var gift med ei norsk dame da de hørte at vi var norske.
Hadde vi vært svenske eller danske hadde nok fetteren vært gift med ei svensk eller dansk dame.
Det er kanskje mange som forsøker å spille på vår nasjonalitetsfølelse for å få oss inn akkurat hos dem - så også på Tarzan Beach.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...