Logg inn med Facebook eller Google!

Flytting av flyavganger

Started by Ole, 16. Mar 11, 18:24:05

Previous topic - Next topic

Ole

I diverse fora har jeg sett to ganger på kort tid at det har vært diskutert flyavganger som blir flyttet. På kort tid har jeg fått flyttet tre forskjellige avganger (to innenlands med Norwegian og en utenlands med Baltic Air), men heldigvis har det ikke skapt store problemer. Er det en trend blant flyselskapene at de flytter mange avganger for tiden, eller er dette tilfeldig? Jeg har aldri opplevd å få en avgang flyttet tidligere, men nå ble det altså tre på kort tid (ca. 1 mnd). Er det noen flyselskaper som er verre en andre? Eventuelt noen flyplasser som er verre enn andre?

Artikkel om emnet i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article4052945.ece

marjana

Kan alle endringene av flyavgangene nå være på grunn av uroen i de arbiske landene? Drivstoffprisene for fly har jo også plutselig steget til værs, ikke bare for bilbensin og diesel. Jeg gjetter på at flyselskapene \"komprimerer\" flyvningene nå, og kansellerer eller slår sammen flere avganger.
Olympic gjorde det innenlands før i tiden hvert fall. De fløy først hvis det ble oppimot et fullt fly.
Flyselskapene går visst med enorme tap med en såpass høy drivstoffpris som det er i disse dager.

Men Ole, fikk du ingen forklaring fra Norwegian hvofor de endret avgangene?

http://www.an.no/nyheter/article5519974.ece
Glika i zoi

Anne

Czech air har flyttet avgang fra Praha til Athen og fra Athen til Praha, men bare med 10 minutter så det betyr ikke noe for april-turen min. Vi må overnatte i Athen, men flyet til Skiathos skulle gå kl.10.00 neste dag slik at vi skulle være på øya kl.10.30. Det flyet er nå flyttet til kl.17.25 slik at vi mister en hel dag på Skiathos. Den dagen skulle vært brukt til rengjøring og rydding etter en lang vinter pluss handling. Vi får se om vi gir F i hele flyet og tar buss og båt.....da er vi på øya kl.11.30. Det får jo ikke store konsekvenser for turen, men det ødelegger en dag av surt oppsparte feriedager.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

5ifamilien

Syns også det er stadig endringer av flytider...
Har en reise til Milano i April med Norwegian - som er flyttet 40minutter. Lufthansa til Athen, men kun 5 minutter.
RyanAir i fjor - fra ettermiddagen til morningen, og måtte ta en overnatting i Bergamo(Milano) for å nå flyet.  

Ellers hadde vi en tur til London med Norwegian - Michael Jackson konsert, som ikke ble noe av... Da kom d endring på over 35minutter og vi kunne avlyse reisen uten pristillgg - men denne gangen passet det oss bra...

Men - nå er jeg mest spent på reisen vår fra Athen til Naxos i juni.... bare flyet ikke blir innstilt...

Øivind

Fikk mail fra Olympic Air for 14 dager siden at de hadde nye avgangstider på ettermiddagen mellom Athen og Paros.  Heldigvis ble det ingen komplikasjoner ut av det. ( Det gjaldt våre avganger i september)

telma

Erfarte endringer av flytider to ganger ifjor; en gang med Lufhansa (til Oslo fra Tyskland) + Finnair (innenriks Finland - med videreflight til Oslo)
I begge tilfellene var billetten bestilt i god tid (2-3 mnd) før gjennomføring av reisen.
Finnair utmerket seg, da det i etterkant av endringsmeldingen pr. e-post fulgte en telefonsamtale for å få bekreftet at meldingen var mottatt.

Som kuriositet kan nevnes at endringen fra Lufthanse var uten betydning -de fløy ikke grunnet asken fra Island.

marjana

Air Baltic via Riga tar ca 7 timer fra Athens til Oslo.
Rekker man flyet via Riga da? Neste fly går jo derfra neste døgn.

Erfaring noen?
Glika i zoi

Kalimera

Så lenge flyet fra Athen til Riga er nogenlunde i rute så er ikke det noe problem. Fly fra Athen til Riga tar ca 3.30 etter oppsatte tider. Du har ca 1,5 time i Riga før nest flight til Oslo og det er mer enn nok tid. Riga er en liten og oversiktlig flyplass.

Eller kanskje jeg misforsto spørsmålet ditt; neste fly neste dag?

Måne

Jeg har også opplevd dette, men oftest med flyselskaper som Norwegian og Wizz air (direktefly der man ikke kan bestille connection). Jeg trodde det var fordi de typisk ikke er mellomlandingsfly, og derfor er man som regel ikke avhengig av å lande i riktig tid med dem og de kan ta seg større friheter.

Da jeg tok Wizz air forrige helg til Praga sto det masse folk som jobbet for transfer (taxi/busser osv.) utenfor ankomsthallen og diskuterte at \"Wizz air er forsinka igjen\". De mente at Wizz air alltid var forsinka, og da gjerne flere timer, og at det var kjedelig å komme til flyplassen i tide når de aldri var i tide. Jeg spurte til slutt om det virkelig var så \"ille\" og fikk bekreftelse fra hele gjengen om at ja, \"i sesongen\" var det virkelig så ille.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...