Logg inn med Facebook eller Google!

Ryanair til Kos?..videre til...???

Started by Diddi, 04. Feb 11, 23:15:46

Previous topic - Next topic

telma

Mange kombinasjonsmuligheter - det er kun tid og fantasien som begrenser. Reiste et år Kos - Astypalea - Kalymnos - Lipsi - Patmos - Kos. Et annet år kombinerte vi Leros + Patmos + Samos. Et tredje år Ikaria - Samos - Patmos - Kos. Skulle jeg velge bare to øyer i tillegg til Kos, ville jeg valgt Leros + Patmos.
Lykke til med valget.

Ole

Vi har loffet tre ganger i Dodekanesene. Første gangen var Samos-Lipsi-Patmos, så var det Rhodos-Symi-Patmos, og til slutt Kos-Lipsi-Patmos. Av disse øyene er Patmos og Symi mine favoritter, med dette er to øyer som det blir tungvint å kombinere med Kos. Jeg hadde valgt Patmos + Leros eller Kalymnos hadde jeg vært dere. (Går ut fra at det ikke blir noen loddtrekning! :smile: )

Diddi

11. Feb 11, 23:00:06 #14 Last Edit: 05. Sep 11, 23:18:54 by frudiddi
Takk for gode råd:)) Er så mange flotte steder å reise til,og løypa blir nok endret noen ganger før vi drar tenker jeg.
Forslaget til Svein B fristet veldig,men er god tid å planlegge enda. Hadde ikke tenkt å tilbringe så mye tid på Kos,men er vel sikkert fint der også!!

Kanskje vi må ta en tur til i September også ?
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Svein~B

Quote from: \"frudiddi\"Takk for gode råd:)) Er så mange flotte steder å reise til,og løypa blir nok endret noen ganger før vi drar tenker jeg.
Forslaget til Svein B fristet veldig,men er god tid å planlegge enda. Hadde ikke tenkt å tilbringe så mye tid på Kos,men er vel sikkert fint der også!!

Kanskje vi må ta en tur til i September også ?

Jeg takker for tilliten  :)

Jeg mener at det først og fremst er Patmos som er den obligatoriske øya i øygruppa og siden den ikke har flyplass, må den tas på en loffetur enten fra Samos eller Kos. Hvis dere vil ha fred og ro, er Lipsi ypperlig. Når det gjelder den siste øya, for dere bør ikke beregne flere enn tre øyer på en toukers loffetur, er det best å være nærmest mulig flyplassen. Derfor hoppet jeg over Leros. Det betyr ikke at jeg på noen som helst måte fraråder dere å dra til Leros. Se gjerne på mine Leros-tråder også  :)

Jeg mener at Kos er vel verdt et besøk. Jeg har også en tråd om Kos by. Hvis jeg skulle reist til Kos igjen, tror jeg at jeg ville dratt til Kefalos i sør. Noen, hvis mening jeg setter høyt, har fortalt meg at det er en perle.

Ja, om dere ikke rekker alt, er vel det bare et luksusproblem? Dere kan jo bare ta en tur til   :)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Diddi

12. Feb 11, 21:08:47 #16 Last Edit: 05. Sep 11, 23:19:30 by frudiddi
Ja,det er helt klart et luksusprobem av ypperste klasse :diabloanifire: 

Ser for meg mange turer i den Greske øygruppen før jeg er mettet!!

For noen år siden hade jeg nok ikke funnet meg til rette på de minste øyene,men nå er det helt nydelig :bootyshake:

Bare en ting som mangler på en tur til Hellas, og det er den lille firbeinte bestevennen min :profileright:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

marjana

For all del, ikke ta med din firbente bestevenn til Hellas. De lokale firbente fillerister den nye turisten.

Hvordan er det med å ta med den firbente tilbake fra Hellas da, forresten?
Karantene i tre måneder?

Vaksinering mot rabies må starte i et halvt års tid før avreise, og en microchip må inn i nakken. Pass må den firbente også ha med seg pluss et vaksinasjonskort.

Mulig at Norge ikke er så strenge på rabies, men i England er det sånn.
Glika i zoi

Diddi

13. Feb 11, 10:29:33 #18 Last Edit: 05. Sep 11, 23:20:02 by frudiddi
Nei,da-vi skal IKKE ta han med :bootyshake:  Men savner han veldig da vet du!

Bra det er så strengt her i Norge,selv om man noen ganger kan falle for fristelsen med å ønske å ha han med!

Har det bedre hjemme han :profileright:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

20. Feb 11, 17:56:56 #19 Last Edit: 05. Sep 11, 23:20:26 by frudiddi
Jeg mener at det først og fremst er Patmos som er den obligatoriske øya i øygruppa og siden den ikke har flyplass, må den tas på en loffetur enten fra Samos eller Kos. Hvis dere vil ha fred og ro, er Lipsi ypperlig. Når det gjelder den siste øya, for dere bør ikke beregne flere enn tre øyer på en toukers loffetur, er det best å være nærmest mulig flyplassen. Derfor hoppet jeg over Leros. Det betyr ikke at jeg på noen som helst måte fraråder dere å dra til Leros. Se gjerne på mine Leros-tråder også  :)


Jeg mener at Kos er vel verdt et besøk. Jeg har også en tråd om Kos by. Hvis jeg skulle reist til Kos igjen, tror jeg at jeg ville dratt til Kefalos i sør. Noen, hvis mening jeg setter høyt, har fortalt meg at det er en perle.

Ja, om dere ikke rekker alt, er vel det bare et luksusproblem? Dere kan jo bare ta en tur til   :)[/quote][/color]
[/color]
Er det fra Kos by fergene går videre? Tenker på ferge videre til Patmos.
Så at det går en fra Kos som er i Patmos ca 11 om kvelden, men kommer vel kanskje flere etter hvert når sesongen kommer?

Går det buss fra flyplassen i Kos,eller blir det å bruke taxi?
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Svein~B

Quote from: \"frudiddi\"Er det fra Kos by fergene går videre? Tenker på ferge videre til Patmos.
Så at det går en fra Kos som er i Patmos ca 11 om kvelden, men kommer vel kanskje flere etter hvert når sesongen kommer?

Går det buss fra flyplassen i Kos,eller blir det å bruke taxi?

Ferjene til Patmos går fra Kos by. Tidligere har det pleid å være en katamaran om formiddagen og en om ettermiddagen de fleste dager pluss en hydrofoil om ettermiddagen. I tillegg går det store ferjer som regel om ettermiddagen/kvelden.

Det går buss fra veikrysset utenfor flyplassen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Diddi

Tusen takk for svar!Det var greit å vite.Var nok den store fergen jeg så avgangstider på.Da er det jo mulighet for å komme tidligere fram til Patmos:)
Har lest meg en del opp om Patmos og Kalymnos,så tror nok det blir den ruten denne gangen.Så sper vi på med noe smått også tenker jeg.
Kos må nok vente litt til!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

xristina

Kos har så mye mer å by på enn de aller fleste vet om... :-)

Jeg ville valgt Patmos og Kalymnos.

(Men Svein; flere båter om dagen til Patmos ? Vet du om noen jeg ikke vet om? (Ikke usannsynlig!)) :-)

Svein~B

Quote from: \"xristina\"(Men Svein; flere båter om dagen til Patmos ? Vet du om noen jeg ikke vet om? (Ikke usannsynlig!)) :-)

Som sagt, det har pleid å gå to katamaraner de fleste dager, Dodekanisos Express om formiddagen og Dodekanisos Pride på ettermiddagen. Det har pleid å gå en hydrofoil alle dager, om ettermiddagen. De fleste kvelder har det pleid å gå nattferje fra Rhodos til Pireus som går innom både Kos og Patmos på veien.

Det er ingenting som er sikkert når det gjelder årets ruter, men sannsynligheten er stor for at årets ruter vil ligne på tidligere års.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...