Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

pippi1

Da er sommerferien bestilt her også :) Først til Milos med mellomlanding i Frankfurt og Athen. Hjemreise er fra Mykonos to uker seinere. Mykonos ble valgt fordi det var der vi fikk det beste hjemreisetilbudet, med kun kort mellomlanding i Athen og til desidert best pris.
Det blir vårt fjerde besøk på Milos så der er vi kjent. Så er planen Naxos, vårt 7. besøk på den øya.
Mykonos er ny for oss og er nok litt fordomsbelagt her må det innrømmes. Forestiller meg horder med amerikanske yet set-turister. Men det må vel kunne være mulig å finne roligere og rimelige områder der også for en eller to overnattinger? Forslag mottas med takk :)

filhellener

Quote from: filhellener on 03. Jan 15, 10:32:52
"Vi starter reiseåret i Roma, det blir fjerde gang vi besøker Roma i januar, så det kan vel ( snart) kalles en tradisjon  ^-^
- om et par uker e r vi der igjen " .... skrev jeg for noen dager siden...


Siden denne tråden heter "Nedtellinger og annet småprat om HELLASferien"  :-[ - og jeg skriver om Roma.... :-[

...vil jeg legge til at jeg selvsagt gleder meg s t o r t til årets første Hellasferie  :hjerte: - vi reiser 9.april til POROS (Gresk Påske), HYDRA, SPETSES, ERMIONI og NAPFLIO :smile12:

Høstens lange pensjonistferie begynner også å ta form ^-^

Vi  flyr med Aegean Oslo - Athen - Rhodos - etter ei uke på hver av favorittene, Chalki og Lipsi + noen dager på  ? :-\^-^

flyr vi  Rhodos - Heraklion ( 24 euro pr pers  :--) det blir ei uke i Plakias  og ei natt , eller to i Chania før vi "slår oss til" i Paleochora ..igjen  :sol:

HJEMREISEN er ikke bestemt/bestilt  ;)
Kari

Anita

Poros, Hydra og Spetses... høres spennende ut. De øyene har vi lenge hatt lyst til å besøke  :D
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

filhellener

Quote from: Anita on 06. Jan 15, 19:44:21
Poros, Hydra og Spetses... høres spennende ut. De øyene har vi lenge hatt lyst til å besøke  :D


Jeg har vært på Hydra tidligere, spesiell og kjempefin øy  :)
Men det blir første besøk på  Poros, som jeg har hørt veldig mye positivt om, og  på Spetses, som jeg har hørt lite om , så ja, jeg tror det blir kjempebra, kombinert med Ermioni og Napflio :smile12:
Kari

juni12

Var på Poros i 2002 eller 2003. Nydelig, og sjarmerende øy. Vi reiste i oktober, så var minimalt med turister, noe som også var behagelig! :)

Ole

Turen går til Athen 6. - 11. februar.   Juhuuuu!  😀😀♊♊♊

Niaas

Og nå ser jeg frem til 8 dager på Karpathos! Reiser via Athen 3.februar! Hurra!
Ser ut som om vi skal få litt sol, og 16-18 grader, det blir bra!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Tjorven

NÅ kan jeg slappe av og feire at alt er i boks til årets første Hellastur  ;D ;D ;D  Herlig! Og like herlig at Sisi blir med på "vårtur" for første gang  :-*  Pga omstendighetene kom vi sent i gang (februar) både med flybillettkjøp og annen planlegging, men nå er alt på plass og bosted booka  ;D Og ikke er det så lenge å vente til 26.mai heller nå  ;)
Etter flytur Trondheim-Kjøben-Athen, tar vi innenriks til Milos, der vi skal bo i Pollonia igjen. Vi ble litt skuffa over at vi ikke kunne bo på Flora Rooms denne gangen også (hun hadde kun et rom med smal dobbelseng ledig) Men så fant Sisi et toppers studio med beste beliggenhet til alt  ;D Stort rom med velutstyrt kjøkken og en deilig terrasse, kunne ikke blitt bedre! Stedet heter Kalimera, og de henter oss gratis på flyplassen også, i tillegg til god bopris.

Der skal vi være til 1.juni, og da går ferden til vakre Chora på Folegandros, og like vakre Hotel Polikandia (se lengtebilder)  :-* som jeg falt fullstendig for ifjor. SUKK!! Her skal vi kose oss og bare nyte 14 deilige dager. Det koster litt ekstra å bo der, spesielt når vi skal ha hvert vårt rom, men vi hadde jo så lyst å bo der  :-* Så jeg ringte eieren som huska meg fra ifjor, og som "uoppfordra" tilbød oss 25% avslag  ;D  Kjekt med "kjentfolk"  :D  Og vi slapp å ruinere oss  :P  Ikke den verste plassen å feire bursdag på heller, dagen etter ankomst  ;D

Deretter går ferden "hjem" til ca 14 dager på Antiparos. Alltid godt å komme til studioet sitt hos Stavrola  :-* og å treffe gamle og nye kjente.
Nå starta jeg med å skrive at alt var i boks, men de siste dagene er ikke helt spikra enda, da vi ikke har bestilt innenriks tilbake til Athen ennå  ::)  Men mest sannsynligvis blir det tilbake til Milos, siden det er fullt på fly fra Paros. Da tar vi i tilfelle noen dager der, og ikke bare ei overnatting.
Så nå er lykkefølelsen stor, ekstra godt å ha denne turen å se fram til etter alt som har skjedd. Livet består heldigvis av både sorger og gleder.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

Så herlig, Tjorven, unner deg virkelig å ha ting i boks og det å ha noe helt konkret å glede seg til! :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Anders

Så da blir det ikke bursdagsfeiring på Anti denne gangen. Men bursdager kommer jo hvert år.... :-)

Tjorven

Ja, Anders, bursdagen kommer i år også, og en liten feiring blir nok og, bare ikke på Anti denne gang  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Frøken Sofie

Det nærmer seg!! To uker og to dager igjen så er vi tilbake, og det føles herlig!!
Planen var å ta i overkant av tre uker i juni i år, men det har utgått. Vi skulle som vanlig seile, men har valgt å gå for drømmen og kjøpe seilbåten med stor S her hjemme, og vi flytter ombord. Derfor ble det i år ingen seiltur i Hellas i juni-juli. Vi skal i stedet seile i Sverige-Danmark-Tyskland. Det er blir et savn. Men drømmen er nå å kunne seile vår egen båt ned til Herlige Hellas og ikke minst bli litt lenger. Dette er på sikt.... Og hvor deilig er det da ikke å vite at bagen står pakket og klar, seilerklærne er med og flybillettene til Athen ligger pent i innboksen. Gleder meg vilt til å se Hellas om våren. Når jeg kikker på værmeldingen er jo ikke den store varmen kommet enda, men på to uker kan jo mye skje? Føler meg klar for noen deilige dager under gresk sol igjen. Og jeg er sikker på hvitvinen, mythosen og stifadoen venter på oss. Only two weeks to go.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...