Logg inn med Facebook eller Google!

Moss-Kos

Started by xristina, 01. Feb 11, 16:17:34

Previous topic - Next topic

Feta

Takk for svar.
Vi reiser i september og planlegger ca 3 uker, så vi har anledning til litt \"via via via\" alternativer med de siste dagene på øyene rundt Kos. Det viktigste er dog at forbindelsen(e) er relativt hyppige. En gang pr. uke blir for usikkert, innstilt ferge en enklet dag, og vips så blir alt snudd på hodet.  I september er vel også tilbudet noe redusert i forhold til høysesong...

Jeg ser det ligger en tråd på forumet vedr. kryssforbindelse fra 2009. Det har vel ikke skjedd så mye de siste to årene?... Egentlig pussig at ikke sambandet er bedre mellom disse øygruppene som jo ligger relativt nær hverandre.
Noen som sitter på en joker? :icon_smile:

Svein~B

Det er nok på alle måter lurest å holde seg innen en og samme øygruppe. Det er veldig gode forbindelser innen Dodekanesene, spesielt nordover fra Kos. Jeg vil anbefale denne ruta: Patmos-Lipsi-Leros først og så Kalymnos, Telendos, Pserimos og/eller Kos til slutt.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Marit

Kan de som har reist til Kos med Ryanair dele noen erfaringer? Og, noen som vet om ruten fortsetter til neste sommer og ev. når denne legges ut for bestilling?

Selv om Ving har lag ut sine avganger til Kos neste år så vil jeg avvente og se på prisene til Ryanair, og ikke minst avgangstidene (blir ikke billigere av at jeg kankje må ha overnatting i Moss/Rygge får rekke et fly med grytidlig avgang).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

telma

Det er ikke så mange ganger jeg har reist med Ryanair. Turen Rygge-Kos tur/retur var vel verken bedre eller verre enn andre flyturer med dette selskapet - så lenge du følger de rigide regler de har, er det ok. Rygge er en liten og oversiktlig flyplass, så parkering, innsjekk, sikkerhetssjekk går greit. Flyplassen på Kos er like støyete og folksom som det pleier, når du treffer horder av charterturister som skal hjem.
Jeg vet ikke når/om Ryanair legger ut ruter for neste år.


Spare a thought for Michael O'Leary, Chief Executive of Ryanair!

Arriving in a hotel in Dublin, he went to the bar and asked for a pint of draught Guinness. The barman nodded and said, "That will be one Euro please, Mr. O'Leary."
Somewhat taken aback, O'Leary replied, "That's very cheap," and handed over his money.
Well, we try to stay ahead of the competition" said the barman. "But you don't seem to have a glass, so you'll need one of ours. That will be another 3 euro."
O'Leary grimaced, but paid up. He took his drink and walked towards a seat.
"Oh, so you want to sit down?" said the barman. "That's another 2 euro. - Oh, and actually, I see that you didn't pre-book the seat, so in fact it will be another 4 euro."
O'Leary swore to himself, but paid up. "I see that you want to use that laptop" added the barman. "And since that wasn't pre-booked either, that will be another 3 euro."
O'Leary was so pissed off that he walked back to the bar, slammed his drink on the counter, and yelled, "This is a f***ing rip-off, I want to speak to the manager!".
"You can only contact him by e-mail", said the barman. "And by the way, that will be 2 euro for the use of the counter. And unless you are going to wash the glass yourself, that will be another 3 euro - and it would be 3 euro to use the washroom."



Heidrun

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Denne låner jeg. Kjempe  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Yamas til livet og til

ragnhild

Quote from: telma on 14. Sep 11, 19:02:12
Det er ikke så mange ganger jeg har reist med Ryanair. Turen Rygge-Kos tur/retur var vel verken bedre eller verre enn andre flyturer med dette selskapet - så lenge du følger de rigide regler de har, er det ok. Rygge er en liten og oversiktlig flyplass, så parkering, innsjekk, sikkerhetssjekk går greit. Flyplassen på Kos er like støyete og folksom som det pleier, når du treffer horder av charterturister som skal hjem.
Jeg vet ikke når/om Ryanair legger ut ruter for neste år.

Jeg må si meg enig i det du skriver.
Og jeg har skjønt at sålenge jeg kan sitte hvor som helst i flyet så kan jeg selv styre hvor lenge jeg skal stå i "Ryanair" linja!
Jeg bruker tida som jeg vil, kommer til flyplassen når det passer meg og bruker den tiden jeg trenger i feks taxfree.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...