Logg inn med Facebook eller Google!

Frudiddi og Mikki loffer i Kykladene,"vest" Del2 Sifnos

Started by Diddi, 03. Feb 13, 17:54:32

Previous topic - Next topic

Diddi

Hjertlig takk for alle liker og kommentarer. Tok meg jobben og forminsket bildene på nytt i den siste "bolken". Ble straks litt hyggeligere å se på da.
Neste dag var vi igjen klare for å vandre litt. Sommervarmen hadde  kommet til oss i rikelig monn nå, så vi prøvde å komme oss avgårde tidlig. Etter frokost tusla vi ned til bakeriet for å kjøpe noe snadder til nista, men vi måtte vente litt- siden ostepaiene ikke var ferdig stekt enda. Fikk litt andre smaksprøver så lenge, så vi kosa oss vi.
I dag skulle vi gå fra Apollonia-Kato Petras-Kastro-Apokofto-og til slutt Faros. Var en  fin tur, rota oss litt bort nede i den frodige dalen, men fant til slutt fram. Traff til og med på flere vandrere her  ;)

Her legger vi i vei, med nystekte ostepaier hengende på sekken !


Kirken i Kato Petali...


Trivelige stier...


En bonde som steller med grønnsakene.....


De små byene ligger som perler på en snor...


Plutselig var vi midt blandt en flokk kuer. Flotte var dem  :)


Kastro i sikte !




En favoritt  :D




Treskesirkel...








"Havnebyen" Seralia rett under Kastro.




Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi



Vi vandrer stadig videre i det fine terrenget  :)




Her står vi på høyden over Faros, kan det bli flottere?

Vi kommer fram til Apokofto, og skal her gå på en hellebelagt flott sti fram til Faros, noe som tar ca 20 minutter










Her er vi framme i vårt paradis  ;D


Litt utbygging også her i Faros....


To norske barn som har hele stranden for seg selv  8) 8)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

Helt... bra! Jeg hadde ikke ord for det fine ordet som skulle vært innimellom... tusen takk, damen!

filhellener

10. Feb 13, 22:26:43 #39 Last Edit: 10. Feb 13, 22:28:20 by filhellener
Takk igjen for flotte fristebilder, FruDiddi  :blomst:
Sifnos e r fortsatt  ei  helt spesielt vakker og herlig øy  :smile12:

Men det bygges jo, naturligvis - da vi bodde i Faros, i sept 2000, fantes det ikke e t t hus på /ved den stranda dere likte så godt
("vårt paradis")  :)
Men da vi var på Sifnos igjen i 2006, med barnebarn og bodde i Kamares, var de begynt å bygge på de husene som ligger i frodig blomsterprakt til venstre i bildet ditt!
- jeg husker vi var litt skuffet over det d a , men det er jo blitt pent der ser jeg , og utviklingen kan vi ikke stoppe  :) - lille Seralia har også v o k s t  :o
Vi var første gang på Sifnos i 1996, da bodde vi, med herlig utsikt i Ano Petali, veldig bra det og, gangavstand til "det meste", også for oss som ikke er "vandrere" som dere  ;)
Men, det e r godt å bo nærmere havet, så neste gang bor jeg gjerne i Vathy noen dager  :)
Kari

Diddi

Artig å høre, trodde det huset var eldre en så  ;) Enig med deg at det er deilig å bo ved havet. Vi valgte å bo i Apollonia, siden det var et knutepunkt for hele øya. Vi hadde jo flaks og fikk rom med utsikt over havet, selv om det var en god bit å gå  :D

Vi har kommet til den siste hele dagen på Sifnos, og bestemte oss for å gå til Faros denne dagen også. Denne gangen tok vi raskeste vei, dvs vi fulgte bilveien nesten helt fram, men tok av til høyre den siste nedstigningen ned til stranda. Denne dagen ville vi også gå hjem (dagen før tok vi bussen)



Utsikt fra Katavati mot Apollonia




En slik pipehatt (ikke helt lik) kjøpte vi og fikk lurt med oss i håndbagasjen . Vi har montert lys i den, og nå står den ute i snøen å lyser på en stolpe på terrassen ! En kollega spurte hva vi hadde satt opp ? "ER det en budda"? ;D ;D ;D






Mange oppfinnsomme porter for dyra  ;D


Så er vi her igjen, nå blir det noen timer på strada før vi vender nesa hjem igjen !










Litt blomsterprakt på vei hjem...




På kvelden spiste vi på cafeen til Kostas "Drakakis", der det var kjempegod mat  ;D ;D ;D ;D

Et par bilder fra Appolonia. Ser jeg mangler bilder herfra, men tankene mine var ofte hjemme hos familien denne ferien, så da ble det noen mangler i fotosamlingen.








Neste dag var det dags for å reise videre til Kimolos. Vi ble veldig glade når vi fikk beskjed om at det gikk direkteferge. Et par dager tidligere sa de på billettkontoret at det var 99 % sikkert at den fergen ikke kom, siden den lå værfast et sted på fastlandet - men der hadde vi flaks !!
Den var bare 45 min forsinket....Snille Kostas kjørte oss til fergen  :-* :-*



Farvel Sifnos....



Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

Takk fore enda en nydelig tur , i deres fot(o)spor!
KariK

karri

KARRI

Diddi

Vi ses vel litt senere med litt foto fra Kimolos. Skal være mye bortreist de neste fire ukene, så de kommer når de kommer  :) :)
Blir litt å oppleve ferien på nytt når man sitter slik å legger ut bilder, studerer kartet på nytt osv  8) 8)
TAKK SÅ MYE FOR AT DERE FØLGER MED OSS   :hjerte:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders


Tjorven

Og et DIGERT hjertesukk fra meg  :-* :-* :-*  FOR noen bilder!!! Turistkontoret (eller hva det nå heter) på Sifnos hadde nok gitt mye for å kapra seg disse Sifnosbildene, frudiddi  ;D  Jeg har storkosa meg med oppdateringa av tråden din i kveld. Litt mimring, men også SÅ gøy å se steder jeg IKKE rakk å se da jeg var der  ;)  Nå har Sifnos bare vokst enda mer i mine øyne.
Tusen takk for en herlig tråd  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tzasiki

En STOR TAKK fra meg også, jeg vil mer enn gjerne tilbake til Sifnos selv!!.  :juble:

Diddi

Tusen takk alle sammen  ;) Anbefaler alle an tur til Sifnos - kanskje ikke for de som trives med bargater og disco,
for det er det vel tynt med på denne øya  :cheers:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...