Logg inn med Facebook eller Google!

Hvordan skrive tekst mellom bilder?

Started by Tjorven, 09. Jul 10, 16:12:52

Previous topic - Next topic

Tjorven

I forbindelse med reiseskildringa jeg holder på med, dukka det opp et nytt problem, nemlig kommentarer til bildene, over eller under dem. Jeg har hittil \"løst\" det med å skrive tekst først, og deretter sette inn bildene fortløpende etterpå.
Hvordan gjør dere dette, og hvor skriver jeg i såfall teksten til bildene? Den plassen for tekst innafor \"File Comments\" (det står på engelsk hos meg) er jo alt for liten...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Hvis du vil ha tekst mellom bildene følger du trinn 2 her
(Opplasting av bilder som allerede ligger på nettet.): http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=651

Det som også går an er å laste opp bilder til Hellasforums fotogalleri eller Fecebook. Da ligger bildene på nettet og man kan ta det videre derfra.

Tjorven

Vet ikke om jeg misforsto dette her, men må jeg drive å \"klippe og lime\" inn hvert bilde for å få tekst mellom dem? Det syns jeg virka veldig tungvint, når jeg ellers bare fører dem over fra Mine bilder til Add Attachment, og dermed ligger bildet der.
(Uff, denne datateknikken og meg  :colors:  )
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Åhhh, nå er jeg pottesur   :angryfire:  Har prøvd og prød etter instruksjonene dine, Ole, men noe går feil, og nå går alt helt i surr, så jeg har bare lyst å gi opp :(

Altså: jeg henter fram Mine bilder, markerer bildet, trykker på egenskaper, markerer adressen, og kopierer. Men det er et eller annet sted her det går feil tydeligvis.
I egenskaper-boksen som kommer opp, finner jeg ikke noen spesifikk adresselinje, men går ut fra at det er feltet ved siden av det bilde-ikonet i øverste linje det dreier seg om, og her kommer da filnavnet (teksten jeg har gitt bildet) opp. Det markerer og kopierer jeg.
MEN, fordi Mine bilder-siden dekker hele skjermen, må jeg minimere den for å komme tilbake til forumsiden, hvor jeg da trykker på det gule bilde-ikonet. Boksen kommer opp, men uten adressen.
Er det fordi jeg ikke \"limer\" det inn? Og i tilfelle, hvordan gjør jeg det?

Nå er jeg luta lei av å prøve meg fram uten hell, så jeg håper noen kan hjelpe meg....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Zlæpp åff...:-)
Bildene må ligge på nettet hvis du skal skrive mellom dem... ikke på pc\'en din. Laster du dem direkte fra pc\'en vil de alltid legge seg bakerst i innlegget ditt (og du får med den der rammen og sånn)
Legg dem ut i fotoalbumet her, så kan du hente dem derfra. Evt noen andre steder hvor slik \"bildelagring\" skjer.
Bare stå på du, sleit med samme spørsmålet sjøl for ikke så altfor lenge siden!

Tjorven

Herregud, jeg trodde bildene lå på nettet jeg, da! Ikke det nei  :colors:  Så da kommer altså et nytt problem opp. Hvordan gjøres det, liksom, uten at hele verden får se alle bildene mine, for det blir sikkert en hels... prossess å laste ned enkeltbilder også....
Tror jeg må ta en pause med dette, iallfall til i morgen   :bounce:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Ikke gi opp, Tjorven. Du klarer det etter hvert.
Jeg laster opp bildene mine til Photobucket. Det er enkelt og greit. Etter at bildene er lastet opp, markerer du \"direct link\" under det bildet du vil vise, kopierer adr og limer den inn (etter at du har trykket på det gule bildeikonet). Til slutt klikker du ok. Vips, så har du bildet der du ønsker.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Takk, Magnolia. Har litt lyst å gi opp akkurat nå ja, men trenger vel bare en pause ;) Jeg får prøve forslaget ditt i morgen....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Gjør som Anders og Magnolia sier. De er kloke mennesker! :cheers:

Tjorven

Quote from: \"Ole\"Gjør som Anders og Magnolia sier. De er kloke mennesker! :cheers:

Jeg vet, Ole :)
Blir bare så veldig ivrig, og så forferdelig frustrert når jeg ikke får det til. Og deppa når jeg innser at etter å ha prøvd \"alt\" i timesvis, uten å gi opp, at grunnen er en helt annen  :colors:  (som her, jeg trodde bildene mine lå på nett, jeg hadde jo lagt dem ut - på nettet  :clown: )

Det er slike elimentære ting som dere andre tydeligvis vet, og er en selvfølge, men som en selvlært amøbe ikke tenker på engang....
Jeg blir bare så forb... irritert på meg selv.
Men - jeg skal nok få til dette også, takket være dere forumvenner, her er det alltid hjelp å få  :cheers:
Jeg trenger bare en liten pause før jeg hiver meg uti det igjen ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Jeg trenger bare en liten pause før jeg hiver meg uti det igjen ;)

Ja, dette får du til når du får \"overskudd\" til å prøve igjen, Tjorven :-)

Jeg bruker også Photobucket og kopierer bildene mine derfra enda litt enklere enn Magnolia, t r o r jeg,
men resultatet blir det samme :-)

Når du har bilder hos Photobucket har du fire valg til venstre for det bildet du har klikket opp /vil kopiere,
(adressen til bildet ditt står bak alle fire)

Email & IM
Direct Link
HTML Code
IMG Code

Jeg bare venstreklikker med musa foran den nederste adressen IMG CODE( da står det copied foran den)

- deretter går jeg til innlegget jeg skriver i Hellasforum og  høyreklikker/limer inn bildet der jeg vil ha det , that\'s it :-)

( altså uten å gå via det gule bilde ikonet og deretter bekrefte med OK)
Kari

Tjorven

Takk for tips fra deg også, Filhellener  :)  Får prøver meg fram igjen når pågangsmotet kommer tilbake  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...