Logg inn med Facebook eller Google!

Bekymringsmelding

Started by Tjorven, 13. Feb 10, 01:37:36

Previous topic - Next topic

Tjorven

Og jeg ser du har gjort noe med dette allerede, Anne. Supert    :cheers:    Håper \"Pratekroken\" blir en et godt besøkt sted.  :compress:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Liv

Mulig jeg har\'\'missa\' noe,men jeg skjønner ikke at vi må ha en \'\'pratekrok\' i tillegg til baren. Holder det ikke med en tråd der man kan prate om det som faller en inn?!
Forstår jeg det riktig så skal man sludre i pratekroken om dagen,mens om kvelden er det i bartråden?! Men mener dere det er behov for det, så greitt for meg :) Jeg bare undrer.

Mange er nok sikkert mye innom Facebook og forumet  på dagtid, tar seg en liten lunchpause...eller har muligheten til å være på internett.
Jeg har en jobb der det er forbudt å være inne på Facebook på jobb, og har restriksjoner i forhold til hvem jeg legger inn som venner, og hvem som er venners venner. Men dette var visst litt utenom tema.
Jeg har skrevet tidligere når vi har diskutert dette, at FB er for meg et sosialt medium til å holde kontakt med familie og venner, det er ikke alle som er interessert i å være medlem av et Hellasforum. Jeg er sjelden på Hellasforum på FB. Forumet her er for meg det beste stedet for greske ting.
Jeg ser ikke at det må være et enten eller. I mitt liv er det så absolutt plass for å være medlem begge steder, og ikke minst behov.
I perioder er forumet mer stille enn andre tider. Det varierer også hva slags emner som fenger den enkelte av oss, og hva vi kan gi svar på.
At noen har trukket seg mer tilbake skjønner jeg, syns til tider det ble veldig mye pepper på \'\'pludregjengen\'\', hvis den kan kalles det, hvordan det ødela forumet o.l.
For å holde forumet gående tror jeg vi kommer langt med høflighet, behandle andre medlemmer med respekt, og ikke minst være ærlige. Da mener jeg ikke at man skal utlevere alt om sin person, hvem man er, jobb,navn etc. Vær gjerne anonym, med bare et avatarnavn.Men være ærlige i det man legger fram, spør om.

Tjorven

Bra innlegg, Liv, selv om jeg syns det er et bra initiativ av Anne med Pratekroken. Bedre med litt for mye enn for lite i disse tider ;)

Enig med deg i at folk bør være ærlige. Det burde være en selvfølge, og ingen vinner noe på å prøve å lure andre, det skaper bare misnøye og mistillit.

At noen trekker seg tilbake i perioder, er jo fullt forståelig, men synd når det blir varig.....
Ønsker deg riktig god bedring, Liv, og jeg vet jo at DU heldigvis kommer tilbake før eller senere :)  :)  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Liv

Tusen takk Tjorven.

Kos dere i Pratekroken :-)
Føler jeg for det stikker jeg nok innom og slår av en prat.

Thera

Godt å få letta hjertet, Tjorven! :)

Jeg synes ikke alltid jeg har så mye å bidra med her selv, og holder meg ikke oppdatert på alt som skrives. Men jeg setter stor pris på mange av trådene!

Håper det snart går bedre med deg, Liv!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Tjorven

Quote from: \"Thera\"Godt å få letta hjertet, Tjorven! :)

JA, det var det, Thera  :clown:

Selvfølgelig er ikke alle interessert i alt, men kjekt om de fleste kunne ha bidratt med litt ;)  Da er man på god vei, tenker jeg....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

Jeg må si meg enig med deg, Torven - forumet   h a r   endret seg en del på de 2 ½ årene jeg har vært medlem.  Nå har ikke jeg vært av de snakkesalige i baren, så akkurat den biten er jeg ikke så opptatt av.  Men jeg føler også at noe av engasjementet og "gløden" har avtatt.  Om dette har noe med "konvertering" til facebook å gjøre er jo vanskelig å vurdere.  Men jeg har jo registrert en del aktivitet på facebook blant medlemmer  som for tiden er mindre aktive på Hellasforum.  For meg kommer nok ikke facebook til å bli noen erstatning for Hellasforum, men kanskje et supplement.  Det bør absolutt være plass til begge deler, men når det gjelder Hellasrelatert stoff tror jeg ikke det finnes et bedre norsk nettsted enn www.hellasforum.net.  
Jeg er nok ikke like aktiv på forumet som jeg var tidligere, og har spurt meg selv hvorfor.  Tror kanskje det finnes en selvforsterkende effekt her, jo mindre aktivitet jeg registrerer på forumet, jo mindre aktiv blir jeg selv.  Vi bør kanskje bevisstgjøre oss selv noen og enhver i forhold til å skape mer liv på forumet.  
Bra initiativ, Anne med Pratekroken, selv om det kanskje blir litt smør på flesk så lenge baren også finnes.
Jeg vil også berømme Inges mange tråder den siste tiden om Samos.  Interessant lesing som er med på å høyne kvaliteten på forumet.  Litt pepper til meg selv fordi jeg ikke har vært flink til å kommentere trådene, selv om jeg leser og ser på bildene.   Lover meg selv her og nå å bli flinkere til å kommentere tråder jeg finner interessante.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

IngeS

Quote from: \"Sjøløve\"Jeg vil også berømme Inges mange tråder den siste tiden om Samos.  Interessant lesing som er med på å høyne kvaliteten på forumet.  

Et rødmende takk Sjøløve
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Sjøløve

Quote from: \"IngeS\"
Quote from: \"Sjøløve\"Jeg vil også berømme Inges mange tråder den siste tiden om Samos.  Interessant lesing som er med på å høyne kvaliteten på forumet.  

Et rødmende takk Sjøløve

Bare hyggelig  :flower:  :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

marjana

Er ikke vitsen med et \"Hellasforum\" å diskutere Hellas og dele erfaringer fra Hellas?

Det blir ikke så interessant for min del å være medlem i et forum som driver på med alt annet og andre steder.
Dette forumet, er for meg, en hyggelig møteplass der jeg får innsikt og opplysninger om andre steder i Hellas enn der jeg har vært, og selvfølgelig også å bli litt kjent med medlemmene her etterhvert.

Alle bør lese reglene for forumet av og til, for der er det klare retningslinjer for hva dette forumet er.
Glika i zoi

IngeS

Quote from: \"marjana\"Er ikke vitsen med et \"Hellasforum\" å diskutere Hellas og dele erfaringer fra Hellas?

Det blir ikke så interessant for min del å være medlem i et forum som driver på med alt annet og andre steder.
Dette forumet, er for meg, en hyggelig møteplass der jeg får innsikt og opplysninger om andre steder i Hellas enn der jeg har vært, og selvfølgelig også å bli litt kjent med medlemmene her etterhvert.

Alle bør lese reglene for forumet av og til, for der er det klare retningslinjer for hva dette forumet er.

Jeg støtter deg helt og fullt Marjana, så lenge alt utenomsnakk foregår i baren. Der har jeg nektet meg selv servering
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

marjana

Sladder er dumt, og hvis man vil være medlem i et forum, som er et offentlig rom, faktisk! så er det kun konstruktive meldinger og bilder til nytte og kommentar som er interssante.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...