Logg inn med Facebook eller Google!

Bekymringsmelding

Started by Tjorven, 13. Feb 10, 01:37:36

Previous topic - Next topic

Tjorven

I november spurte Brit : Hva har skjedd med forumet vårt?
Jeg tar opp emnet som en slags fortsettelse av hennes tråd, og vil samtidig ytre mine betraktninger om det som jeg mener er i ferd med å skje med Hellasforum.

Først vil jeg påpeke at dette ikke er noe angrep på verken Face Book, medlemmer som har \"konvertert\" dit eller Ole, for den saks skyld, men: JEG SAVNER FORUMET SLIK DET VAR FØR  :crybaby:
Jeg savner den såkalte \"vennegjengen\"
Jeg savner aktiviteten i baren
Jeg savner engasjementet
og jeg savner alle som var pålogget samtidig og hoppa rundt i diverse tråder og holdt det gående støtt og stadig.

Jeg har ikke blitt bitt av Face Book-basillen, så jeg merker det godt, siden jeg har det samme forholdet (avhengigheten ;) ?) til Hellasforum som før. Og jeg VET at ihuga forum-medlemmer som har blitt medlem av FB, nærmest er fordufta herfra etter det.

 Jeg har også registrert at etter Oles annonsering av \"Hellasforum på FB\" forsvant det enda fler herfra, over til FB. Joda, de er fortsatt medlemmer her, og titter visst anonymt innom, innimellom, men de er ikke aktive her lenger :(
Så jeg får bare bekrefta det som jeg lenge har frykta: FB har overtatt, både Hellasforums popularitet og medlemmer  :sad2:
Da hjelper det lite at det er en egen Hellasforum-gruppe på FB, for de kommer ikke hit, men holder seg der, hvor \"alt annet\" også tydeligvis skjer. (Hvis du aner en smule bitterhet her, så er det helt riktig. Jeg kan bare ikke noe for det)

Om ikke FB er (har) nok i seg selv, har det i den siste tida dukket opp flere FB-aksjons-annonseringer på forsida her. Hvorfor det, forresten? Kan de ikke annonseres på FB der de hører hjemme, eller tipses om i en tråd om nødvendig?

Heldigvis kommer det stadig nye medlemmer hit også, og det er veldig positivt  :flower:  Noen er mer aktive enn andre, og til dere som foreløbig henger mest på gjerdet: Hiv dere utpå :)

Sånn!! Nå har jeg fått letta hjertet mitt, og det var godt.
Forøvrig vil jeg takke dere alle (gamle og nye medlemmer) som fortsatt gjør Hellasforum til noe helt spesielt og uunnværlig for meg  :love1:  Så håper jeg dere bærer over med nostalgien min....

Når jeg tenker over det jeg har skrevet, så passer kanskje dette innlegget
like godt på Face Book. Som et hint til de som har \"forlatt\" oss, liksom. Jeg mener, det trenger da ikke være enten -eller, men heller både-og  :cheers:  
Får du til å trylle dette over, Ole? I så fall håper jeg eventuelle svar
blir lagt inn i dette Hellasforumet.

LENGE LEVE HELLASFORUM  :cheers:  :flower:  :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Du tror ikke det kanskje har noe med årstiden å gjøre da, Tjorven? Ikke like lett å holde trykket oppe når det er så leeenge til man skal ut på tur?

Dessuten... av det jeg har sett på FB så virker det som om noen av forumets medlemmer faktisk(!!!) har andre interesser også :-)
Kanskje(?) har de til og med andre venner som ikke føler Hellas-gløden like brennende (men de vokser vel til vettet!), og at FB derfor er en grei løsning for å holde kontakten med disse andre?

Men det er nå \"sykt\" mye pludring der på FB da... Kritikos hadde fått vann på mølla der du! :-)

kaka

Dette kjenner jeg igjen, Tjorven:
-\"og jeg savner alle som var pålogget samtidig og hoppa rundt i diverse tråder og holdt det gående støtt og stadig.\"
- Jeg er ikke sikker på at det har med årstid å gjøre, Anders.
Jeg mener å huske at, på disse tider ifjor var aktiviteten høy. Vi hoppet \"fra den ene barkrakken til den andre\", delte mer eller mindre vettuge tanker, så de rareste skilt , og noen av oss hadde vanskelig for å slå av for natten. _ Det kom hele tiden nye innlegg jeg ville lese, -og kanskje svare på... (Men dette jeg tenker på handlet ikke spesifikt om Hellas  hele tiden, - det må jo erkjennes)

Jeg har ikke noe forhold til FB, men skjønner at vi ikke er mange igjen som fortsatt er utenfor (selvvalgt).
Har forrseten skjønt at det også er et forum der arbeidsgiver kan sjekke aktiviteten til sykemeldte.. :cyclops:   Eller ekskjærester som følger med ..osv.. Lurer på hvor mye de som blir \"tittet i kortene\" tenker på det. :clown:
KariK

Admirala

Quote from: \"kaka\"Jeg har ikke noe forhold til FB, men skjønner at vi ikke er mange igjen som fortsatt er utenfor (selvvalgt).
Har forrseten skjønt at det også er et forum der arbeidsgiver kan sjekke aktiviteten til sykemeldte.. :cyclops:   Eller ekskjærester som følger med ..osv.. Lurer på hvor mye de som blir \"tittet i kortene\" tenker på det. :clown:

Man trenger ikke bli tittet i kortene på FB. Du bestemmer selv hvor mye av informasjonen du legger ut som kan leses av ulike grupper. Selv er jeg medlem, men bare de jeg har godkjent som \"mine venner\" kan se hva jeg gjør/skriver/legger ut på min egen side der. Deltar man på fora på FB kan alle lese det man skriver, men det kan de jo på dette forumet også. (Her inne er de fleste anonyme, men det kan man egentlig være på FB også, om man vil.)

Folk deltar vel på det forumet de har mest igjen for å delta på. Ikke mye å gjøre med det - annet enn å gjøre dette forumet enda mer attraktivt  :colors: . Selv deltar jeg ikke på FBs Hellasforum, synes det er greiere å \"prate\" om Hellas her inne, ikke minst fordi det er mer oversiktlig og ryddig. Og fordi jeg trives på forumet. Håper det er slik at flere kommer tilbake når ferietiden nærmer seg. (På den annen side har jeg aldri deltatt i baren, \"pludring\" gjør jeg heller på FB.)
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Heidrun

Bekymringsmelding er da noe som brukes i Barnevernet det. Men jeg skjønner hva du mener. For 1 år siden så var det større aktivitet enn nå hvor vi alle sitter på FB
Yamas til livet og til

Turid

Jeg er en av dem som sitter endel og pludrer på FB. FB har bedre funksjonalitet for formålet, så det er nok en av årsakene til at jeg velger å bruke FB på den måten, og ikke Hellasforum. I tillegg har jeg jo mange andre venner på FB, ikke bare forummedlemmer, så jeg får slått flere fluer i en smekk for å si det sånn.

En annen sak er at pludringen min kanskje ikke har så mye her på Hellasforum å gjøre. Nå kan jeg bedrive den et sted hvor det hører mere hjemme. Vi (pludrerne) ble jo fra tid til annen kritisert for den delen av vår aktivitet her på forumet. Nå kan jeg pludre ivei med god samvittighet uten å tenke på at jeg irriterer andre.
Det er etter regn at fuglene synger!

IngeS

Jeg synes dere skal holde opp med denne førdømte sutringen, og heller komme med konstruktive forslag til hvordan forumet kan gjøres mer attraktivt.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tjorven

Jeg skjønner jo at FB har sin funksjon med forskjellige interessegrupper, og at man kan treffe alle \"vennene\" sine der. (Selv har jeg ikke noe behov for å vise fram lange \"vennelister\" på et forum, jeg klarer fint å holde kontakt med vennene mine på andre måter, om og når jeg vil  :colors:  )

Men ut fra svarene her, virker det som om det er pludringen som er viktigst på FB. Jo, vi fikk ganske massiv kritikk for pludringen i baren, men dette mest fra en person som nå er utestengt herfra. Jeg syns det er synd om han (eller kritikken) er skyld i at folk har flykta herfra.

Baren var, og er, nettopp et sted hvor man kan pludre og bli bedre kjent, noe som også førte til at vi ble som en liten familie. Der kunne vi prate om andre ting som opptok oss utenom Hellas, i en fri og uhøytidelig tone.
Nå er baren så og si folketom, og det har den vært lenge :(  

Jeg tror et hvert forum trenger et lite \"fristed\" med småprat, og at det har sin misjon. Jeg synes det er leit om eventuell tidligere kritikk skal hindre folk i å \"slippe seg litt løs\" og unngå baren av den grunn. Vi hadde mange uforglemmelige stunder der i \"gamle dager\".

Som nevnt tidligere, jeg får bare håpe at aktiviteten på forumet tar seg opp  :bom:  og at tidligere aktive medlemmer som nå kun titter innom, også skriver litt ;)

(Det har ingen ting med årstiden å gjøre, Anders, i såfall har denne årstiden vart langt utover normalen her på forumet)

Vil ønske dere alle ei riktig god helg  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Heidrun

Quote from: \"IngeS\"Jeg synes dere skal holde opp med denne førdømte sutringen, og heller komme med konstruktive forslag til hvordan forumet kan gjøres mer attraktivt.


Handler nok ikke om at vi skal komme med konstruktive forslag bare vi åpner nebbet Inge. Poenget med å ta opp et slikt tema er vel at da kan vi alle si hva vi føler og det kan til slutt igjen ende opp med virkelige konstruktive forslag.
En ting som FB har som fordel i stor målestokk er det faktum at man kan sende en melding der og da og ha denne meldingsboksen oppe slik at den andre personen kan svare på det man sier til en. Her på forumet må man først logge seg inn på sin meldingsbok. Så må man videre finne medlemmet og så sende denne meldingen. Den andre personen får da ikke opp denne meldingen sånn uten videre.
Dette er en stor fordel som Facebook har
Yamas til livet og til

Turid

Quote from: \"IngeS\"Jeg synes dere skal holde opp med denne førdømte sutringen, og heller komme med konstruktive forslag til hvordan forumet kan gjøres mer attraktivt.


Slike utsagn som dette, er iallefall ikke konstruktive!
Det er etter regn at fuglene synger!

Tjorven

Quote from: \"Turid\"
Quote from: \"IngeS\"Jeg synes dere skal holde opp med denne førdømte sutringen, og heller komme med konstruktive forslag til hvordan forumet kan gjøres mer attraktivt.


Slike utsagn som dette, er iallefall ikke konstruktive!

Nei, det skal gudene vite, og det var da ikke lenge siden du selv etterlyste mer aktivitet her, Inge, i din egen tråd!
For å løse et problem, må man jo først sette søkelyset på hva problemet ER, hvorfor det oppstår osv. og selvfølgelig også hva som kan gjøres.
Jeg har prøvd å gjøre det i innleggene mine, og andre har tatt opp ballen derfra :)

Men det hjelper IKKE forumet å komme med peronangrep, hold deg til saken, Inge. Denne uttalelsen din minner meg om et gufs fra svunne tider, og gjør iallfall ikke forumet mer attraktivt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Jeg er stadig innom og titter her, men er ikke flink til og delta lenger. Jeg ramla av når alle disse trådene med Hvor er dette..dukka opp. Når jeg logga inn så var Topics siden full av dette og da gikk jeg ut igjen. Dette er absolutt ingen kritikk av de trådene, men med min snevre Hellaserfaring så var det ikke noe for meg. Jeg titter over de siste innleggene og ser om noe fanger og leser meg opp på det. I baren har jeg ikke vært så aktiv fordi jeg ikke sitter ved PCen om kvelden og på dagtid er det jo lite folk der som i andre barer. Kanskje vi skulle ha en annen pludretråd enn en bar. Mange av forumfolka er jo på FB om dagen så PCen er jo på. Kan det være at baren er et sted som brukes om kvelden og at det er derfor ingen er særlig aktive der på dagtid. Dette var noen tanker rundt det at jeg ikke er så aktiv her lenger og et lite forslag til noe som kanskje kan gjøre noe med det.
Til Inge...dette er ikke sutring..det må være lov og spørre hva som skjer her uten og få det stempelet.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...