Logg inn med Facebook eller Google!

Valg 2015

Started by therese, 21. Jan 15, 22:45:20

Previous topic - Next topic

therese

Oversikt over de forskjellige politiske partiene, fra Ekathimerini, om noen skulle være interessert:
http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite3_1_21/01/2015_546418


therese

22. Jan 15, 17:45:52 #2 Last Edit: 22. Jan 15, 17:48:07 by therese
Aftenposten i dag:

"Syrizas sterkeste kort er at partileder Alexis Tsipras punkterer illusjonen om at Hellas etter hvert vil greie å betale den enorme statsgjelden.

Syriza byr dessuten på mye valgflesk som frister mange.":

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Haploshetens-valg-i-Hellas-7870290.html


http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Klart-for-politisk-jordskjelv-med-Syriza-i-Hellas-7870282.html

mouche

Tallene er forbundet med noe usikkerhet, men frykten for at Syriza kan vinne valget har medført at det er tatt ut rundt 10 milliarder euro fra greske banker og bankene har bedt om tilførsel av likviditet som de har fått.

Det som blir spennende å se er om Syriza, hvis de vinner, virkelig vil gjennomføre sine valgløfter blant annet med hensyn til at de ikke har tenkt å betale tilbake de pengene som den greske regjeringen har fått låne fra ECB/EU/IMF, at de har tenkt å øke de sosiale ordningene og ansaette en rekke mennesker uten at de har penger til det osv

Eller for å være erlig, hvilket man vel skal være, så skjønner jeg ikke hvilke penger Syriza har som ingen andre har, så lenge det er snakk om euro?

therese

Uansett valgvinner, kan jeg ikke skjønne annet enn at det må bli reforhandlinger med EU mhp. gjeld.
Så vår vi se på søndag om frykt vil løfte New Democracy forbi det uforutsigbare Syriza. Problemet i såfall er at EU kan sove videre.

polyanna

Quote from: therese on 22. Jan 15, 19:56:21
Problemet i såfall er at EU kan sove videre.


Hva mener du egentlig med dette utsagnet?

therese

Quote from: polyanna on 22. Jan 15, 20:45:43

Hva mener du egentlig med dette utsagnet?


"sove videre" var feil sagt.
Det jeg mente at det kan bli en sovepute.
Altså, forstette uten justeringer. Er det ikke mulig å betjene gjelden er det ikke mulig, da må man kanskje søke alternativer.

bengalow

Frågan i det grekiska valet är förenklad - de flesta partier frågar grekerna, om dom vill bli av med statsskulden - "-i så fall rösta på oss!" Och vem/vilket parti kan lösa den? Varenda grek har intecknat sin lön för de följande 10 åren, och de som väntar på pension lär få dröja. Kommer det så ett, två eller fler partier med löften om "lösen", så är man så naiv, att man går i fällan. Titta bara på "Gyllene gryning", eller Sverige Demokraterna, som dom kallas här i landet. En grogrund för en grupp våldsmän, som vill ta makten ifrån det etablerade demokratiska samhället genom hot och rädsla. Precis som Hitler en gång gjorde, och som vi har tagit avstånd från. Gu'bevars för sådana toner igen!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror


therese

Nei, gudene skal vite at det ikke finnes noen enkle løsninger, bengalow. Det forunderlige er at noen synes å tro (på) det.....


mouche

Quote from: therese on 23. Jan 15, 07:55:29
Nei, gudene skal vite at det ikke finnes noen enkle løsninger, bengalow. Det forunderlige er at noen synes å tro (på) det.....


Tror egentlig ikke at noen tror det finnes enkle løsninger, men det betyr ikke at man ikke ser en del nødvendige tiltak/endringer som må iverksettes. Kanskje det aller viktigste tiltaket er å sørge for at utgifter og inntekter balanserer sånn nogenlunde for i så måte er det ingen forskjell på et land eller en familie etter mitt syn.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...