Logg inn med Facebook eller Google!

Båtliv i Katapola på Amorgos

Started by Riitta, 04. Aug 10, 13:25:35

Previous topic - Next topic

Riitta

Vi hadde aldrig förut bott så nära en hamn med livlig båttrafik, son nu. Från balkongen hade vi koll på det mesta som hände :bom:

Först lite fiskebåtsbilder. Vi blev imponerade an den här unga mannen son hade den här fina röda fiskebåten. Varje morgon kom han med sin last. Sedan satt han långt upp till eftermiddagen och gjorde ordning fiskenäten. På kvällen gick han en liten promenad i byn med sin fru och 2 små barn och framåt natten gav han sig på fisketur igen.
Han kom troligen från Iran eller Irak, pratade på det viset och frun hade muslimisk klädsel. Jag blev glad och se att det hade gott så bra för honom, fast han inte var Grek. Man har ju läst så mycket om hur dåligt många flyktingar har det där. Han verkade glad och nöjd med livet :bom:







Det här \"taket\" på hans fiskebåt var kanske inte vad man väntar sig av en muslimsk pojke :bom:

Några till fiskebåtar:









Här bodde vi. Huset i mitten och balkongen under där ni ser en man och kvinna sitta:



Som jag har sagt förut, så hade vi ju Skopelitis nästan i sovrummet, till min stora glädje :bom:



Några lyxbåtar hittade till Katapola också:









En kväll kom en kryssningsfartyg av äldre modell från Malta men massa pensionärer:





Den här båten var den största vi såg.Den fick ankra långt ut och folk kördes i land i livräddningsbåten.





Och så några \"Vanliga\" båtar :bom:





Och sedan kom \"turkbåten\" som stannade en natt.



Den här kallade jag för sjörövarbåten :bom:



Samma dag som vi skulle därifrån så gjorde den här badbåten sisn första tu. Den blev fulllastad direkt på första turen :bom:



Sedan fick vi kliva på det här monster som tog oss till Santorini på nolltid, på blankt Medelhav.



Riitta

Ole

Herlige båtbilder, Riitta!

.......................




(Apropos til den andre tråden din: Ser at jeg er den 22. som leser denne tråden og den første som svarer. Nå vet ikke jeg om dette er representativt for alle tråder, men det forteller i alle fall at for hver som skriver er det mange som leser.)

Sjøløve

Takk for fine båtbilder, Riitta  :flower:
Kjenner meg veldig igjen på mange av bildene dine - vi satt ofte på en taverna ved havnefronten og fulgte det yrende livet i havna i Katapola.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

kaka

Du verden, for et båtliv! og så trivelige bilder, Ritta!
Og hyggelig, liten hverdagshistorie om den unge fiskeren.
KariK

Riitta

Tackar :flower: Vi var imponerade av den unga fiskaren. Som han slet och jobbade, men såg alltid glad ut. Han måste ha varit fiskare i sitt gamla hemland också eftersom han var så duktig :bom:
Man kom lite in i det Grekiska vardagslivet därifrån balkongen :cyclopsani:  :bom:

Riitta

bengalow

Jösses, ni måste ju blivit rent svettiga av att bara titta på! Det var en hamn som det var liv i!!! Annat än Aegiali det!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Herlig gjensyn med Katapola havn!
Båtlivet der var utrolig fascinerende.

kari

Det er så herlig å ha balkong slik at man kan sitte der å følge med havneområdet. Bosted med slike muligheter prøver vi å finne oss når vi er i hellas. Vi har bodd mange flotte plasser, men aldri så nært som dere bodde her. Herlig.........
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Diddi

Å,lengter tilbake...........Skal legge ut flere bilder jeg også,men jobber mye overtid om dagen,PLUSS at vi forbereder 3 dagers bryllup til sønnen, 11.-14. august!! Får håpe litt mer energi kommer tilbake etter dette!! Men koser meg med andres bilder så lenge:))
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Du verden, her hadde dere sannelig orkesterplass til havnelivet, Riitta. Dere kunne jo praktisk talt slengt bagasjen rett fra balkongen ombord i Skopelitten ;)  (men ser dere tok katamaranen på returen)  Det er så koselig å bo slik at man kan følge med på dagliglivet der man er.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...