Logg inn med Facebook eller Google!

Peloponnes / Kardamili med mere .

Started by dagstaalesen@hotmail.com, 26. Jan 16, 12:59:36

Previous topic - Next topic

dagstaalesen@hotmail.com

For noen år siden bodde vi på et fint sted som het Skafidakia i Agios Nicolaos  som lå rett ved kirken. Ved siden av var det et fint lite spisested som ble drevet av en familie på tre generasjoner. Når det ble snakk om at en kunde ønsket grillet mat ropte den ene sønnen så høyt han kunne samme hvor han befant seg i lokalet : PAPPAAAAA . Etter dette kalte vi spisestedet for "Pappaaaaa". Nydelig mat og vertskap som vi ofte besøker.
Dag.

filhellener

Quote from: Ikaros on 10. Feb 17, 08:17:24

Legger ved et bilde av Kardamili om vinteren, - opp mot "fjellheimen". Fjellet med snø på heter Profiti Elias og er 2407 meter.
Velkommen til Kardamili og Peloponnes!!! ;D


Åhhhh, så VAKKERT, Ikaros 😍

Jeg elsker Profetis Elias med snø, men har aldri sett den med så mye😊
- hos vår kjære Stella har vi utsikt både til det vakre landskapet med fjellene/ Profetis Eilas🤗 OG til havet 🤗
Kari

Katherina

 :)TOMS: Jeg kjenner ikke stedet dere skal bo, men det ser jo veldig bra ut. Nå kan dere glede dere. Vi kommer til Kardamili 20.april. Kanskje vi ses.

TOMS

13. Feb 17, 23:01:48 #159 Last Edit: 13. Feb 17, 23:03:40 by TOMS
Vi gleder oss Katherina, har begynt med "halve gleden" med turen, det å bli kjent med området gjennom forumet her, bilder og andre ting på nettet. OG som skrivi lenger her oppe - vi kan ha eit lite forumtreff kan det sjå ut som :-) Ikaros er der også - bare å si en kveld og spisested så er vi med :-)

dagstaalesen@hotmail.com

Milea er en liten landsby oppe i fjellet som vi vil anbefale alle og besøke. Masse historie og hyggelige mennesker, anbefaler å besøke nedre, midtre og
øvre Milea.
Dag.

kaka

Lunsjen i Milea er en opplevelse i seg selv :)
KariK

Katherina

 :kd66: :kissand: Takk for koselige bilder fra Milea. Vi er også blitt veldige glade i Milea og entur hit hører alltid med i programmet vårt. Det er også fint å vandre på stiene rundt Milea. Tar oss gjerne god tid og noe å drikke på det øvre torget, mens vi ser på nyter den avslappende atmosfæren her oppe.

dagstaalesen@hotmail.com

Kjenner oss godt igjen i den beskrivelsen :).
Dag.

Hellasfrelst

Som jeg tidligere har skrevet og vist, så ble ikke vår biltur den 6. september i fjor fra Kardamili via Kalamata til Pylos, Methoni og Koroni helt som vi hadde tenkt.
Det ble jo utover dagen et forferdelig vær med torden, regn og vind.
Jeg har lenge hatt et ønske om å besøke stranda Voidokilia siden vi møtte et par fra Skottland på Symi i 2004, som sa at den stranda var den fineste og mest spesielle stranda de hadde vært på.
Så skulle vi endelig få tatt turen dit og samtidig se mere av dette flotte området.
Da vi kom til Voidokilia var det nærmest storm, og vi fikk helt latterkrampe en stund, for på grusvegen dit så regna og blåste det sånn at vi ikke så hvor vi var en periode. Det var helt tragikomisk. Så turen opp til festningen på høyden ovenfor for å ta de flotte utsiktsbildene av stranda ble fort avlyst. Jeg sprang rundt med et håndkle over hodet og knipsa noen bilder før vi bare måtte kjøre derfra. Så det var den opplevelsen liksom.
Været bedret seg litt da vi kom litt sørover, så vi fikk da sett litt av Pylos, Methoni og Koroni. (Men det ble tatt uvanlig lite bilder.) Den flotteste opplevelsen var vel slottet av Methoni som ble bygget av venetianerne på 1200-tallet. Det var imponerende. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å legge ut disse gråværsbildene, men her er et knippe noe annerledes enn de solskinnsbildene som det heldigvis er flest av.
i zoi ine tora - livet er nå

filhellener

Quote from: Hellasfrelst on 16. Feb 17, 10:13:28
Som jeg tidligere har skrevet og vist, så ble ikke vår biltur den 6. september i fjor fra Kardamili via Kalamata til Pylos, Methoni og Koroni helt som vi hadde tenkt.
Det ble jo utover dagen et forferdelig vær med torden, regn og vind.
Jeg har lenge hatt et ønske om å besøke stranda Voidokilia siden vi møtte et par fra Skottland på Symi i 2004, som sa at den stranda var den fineste og mest spesielle stranda de hadde vært på.
Så skulle vi endelig få tatt turen dit og samtidig se mere av dette flotte området.
Da vi kom til Voidokilia var det nærmest storm, og vi fikk helt latterkrampe en stund, for på grusvegen dit så regna og blåste det sånn at vi ikke så hvor vi var en periode. Det var helt tragikomisk. Så turen opp til festningen på høyden ovenfor for å ta de flotte utsiktsbildene av stranda ble fort avlyst. Jeg sprang rundt med et håndkle over hodet og knipsa noen bilder før vi bare måtte kjøre derfra. Så det var den opplevelsen liksom.
Været bedret seg litt da vi kom litt sørover, så vi fikk da sett litt av Pylos, Methoni og Koroni. (Men det ble tatt uvanlig lite bilder.) Den flotteste opplevelsen var vel slottet av Methoni som ble bygget av venetianerne på 1200-tallet. Det var imponerende. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å legge ut disse gråværsbildene, men her er et knippe noe annerledes enn de solskinnsbildene som det heldigvis er flest av.


Synd dere var så uheldige med været i dette flotte området!
Men bildene er fine de👍
Kari

kaka

En morsom beskrivelse av en litt spesiell dag/opplevelse :)
Jeg likte bildene godt!
KariK

Hellasfrelst

Men noe godt kom det da ut av denne turen også..........nå må vi jo tilbake dit igjen. :winking:
i zoi ine tora - livet er nå

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...