Logg inn med Facebook eller Google!

Peloponnes / Kardamili med mere .

Started by dagstaalesen@hotmail.com, 26. Jan 16, 12:59:36

Previous topic - Next topic

Katherina

 :) Takk Dag, for bilder som både vekker gode minner og skaper lengsel. 5 uker!

dagstaalesen@hotmail.com

I dag laver det ned med snø her i Vesterålen, da er det som dere vet bare en ting og gjøre sammen med noe varmt i koppen og fyr på peisen.
Dag.

vandrer


Flotte bilder Dag:)
Mitt yndlingssted er gatestumpen bak Patriarxeas hvor "dronningtreet" troner i bakgrunnen,
Det er like vakkert fra tidlig vår til langt på høst.🌺


dagstaalesen@hotmail.com

04. Apr 17, 07:25:44 #183 Last Edit: 04. Apr 17, 18:32:45 by dagstaalesen@hotmail.com
Nå har vi rive gammelt kjøkken, fått det ut, satt inn nye vinduer og rettet opp vegger i det gamle huset innvendig.
For å slappe av etter et slikt skippertak er det Hellasforum som er noe av det beste for oss. Her ser vi en meget liten vaskemaskin som stod utfor toalettet på en kafe i  Kardamili.Fikk plass på en liten krakk .
På bilde nr 4 ser vi at det er lurt og være forberedt på en eventuell nabokrangel  :) Nei nå må jeg lage meg en gresk kaffe på gamle måten skal ikke mer enn 2 min her inne så merker man en sterk lengsel :) Er det ikke herlig dere :)
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Stranda i Agios Nicilaos er verd et besøk , fint og bade for store å små, spisested med god mat / drikke og hyggelig betjening.
Dag.

TOMS

Tenker vi prøver den stranda om ei vekes tid  ;D ;D 8)

dagstaalesen@hotmail.com

Nå er vi kommet til mai måned, det er måneden vi pleier reise til Peloponnes, våren der nede syntes vi er helt fantastisk. I år blir det ikke tur før i september, på grunn av mange store prosjekter, som først må gjøres her hjemme.Da er det fantastisk at vi har Hellasforum med mange fine bilder og hyggelige mennesker som skriver om sine opplevelser ,erfaringer  og råd som vi alle kan dra nytte av. Det er litt rart å merke hvordan kroppen reagerer når det ikke blir tur før i høst,  ikke godt i det hele tatt og nettopp derfor er vi allerede i gang med planlegging av neste års vårtur, og ønske og håpet er at den kan bli på flere uker.
Dag.

vandrer


Flotte bilder du legger ut Dag🙂
Nå har jeg vært i Kardamili i nær 4 uker,og er ikke i nærheten å bli lei,
som deg planlegger jeg alltid en tur eller to🤗

dagstaalesen@hotmail.com

Dag.

TOMS

05. May 17, 10:15:20 #189 Last Edit: 05. May 17, 10:34:48 by TOMS
Kom tilbake frå vår føste tur til Kardamili på onsdags kvelden. Det vert garantert ikkje den siste. Hadde herlige 10 dagar med flotte, spektakulære vandreturer og sykkeltur. Vær og temperatur var fantastisk. Temperatur låg på 22-25 grader, og vanntemperatur ca. 20. Snorkla og kosa meg kvar dag  ;D Og så hadde vi trivelige treff med Vandrer, Magnolia, og så vidt ein prat på stranda med Katharina. Veldig kjekt 😊 Legg ved nokre bilder som fortel litt om det vi opplevde. Sterkeste opplevelse vår ved kyrkja på klippe toppen - der det blei eit sug i magen når vi sto på kanten og såg ned i ravinen til klosteret. Rått! Så fikk vi tenne lys og synge inne i kyrkja etterpå. Også rått  ;D

kaka

Så hyggelig å lese og se at dere hadde et flott første møte med Kardamili og omegn, samt noen av de trofaste Kardamilivennene.
Moro at dere fikk med dere kollekapellet også. Jeg tror det var en feiring der mens dere var nedover, men dere kunne jo ikke få med alt :)
KariK

vandrer

Gildt at dere likte Kardamili TOMS!
Synes at dere var svært flinke til "å ta inn" det Kardamili og områdene rundt har å by på,
mulighetene står jo i kø på Peloponnes!

Takk for at dere gjorde oss oppmerksom på snarveien gjennom olivenlunden nedenfor der dere bodde og over mot Gamle Kardamili, morgentur på minst mulig asfalt er det beste jeg vet!
Håper at vi treffes i Kardamili ved en senere anledning😊

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...