Logg inn med Facebook eller Google!

Våre bosteder i Hellas

Started by fila, 11. Apr 15, 15:44:51

Previous topic - Next topic

fila

Vi har etter hvert bodd på mange bosteder i Hellas. Fikk lyst til å dele litt av dette med dere. Hopp gjerne på med steder der du har bodd. Det blir jo en slags reiseskildring av dette og, håper jeg.

fila

På dette hotellet bodde vi i juli/august 1996 (derav billedkvaliteten). Det var en svært varm sommer på Korfu, 35-40 grader. Da var det kjekt å ha stor peis og tørr og fin ved inne i stua.
Hotellet er ennå i drift, men det ser ikke ut til å være tilknyttet noen turoperatør. Kan sjekkes på egne hjemmesider.

dagstaalesen@hotmail.com

12. Apr 15, 10:31:06 #2 Last Edit: 12. Apr 15, 16:36:49 by dagstaalesen@hotmail.com
Ja man vet aldri Fila, været kan slå om da er det kjekt med ved  :).
Dag.

Ole

12. Apr 15, 12:22:38 #3 Last Edit: 12. Apr 15, 12:24:34 by Ole
På Paros bor vi på Marioly i Parikia: http://www.mariolystudios-paros.gr/

Her får vi alltid god service og til sommeren kommer vi tilbake. På Marioly er det 10 leiligheter med plass til 2-4 mennesker (5 med ekstra seng). Stedet drives av Katerina, og datteren på 13 år er der hele sommeren.

Sjøløve

Vårt favorittsted på Naxos er Stella Apartments ute ved Maragas - helt i starten av Plaka-stranden.
Her har vi bodd flere ganger og skal tilbake igjen dit i september.  Et herlig sted med studios og leiligheter i to bygninger omgitt av en fin hage.  Den lange stranden ligger rett over veien - som skapt for et bad i morgenstillheten.....
Eierne bor selv i den tredje bygningen - alltid imøtekommende, gjestfrie og hjelpsomme.






















Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

fila

Nydelig sted, Sjøløve. Godt tips :)

Greece-Traveller

13. Apr 15, 11:14:00 #6 Last Edit: 13. Apr 15, 11:21:03 by Greece-Traveller
Siden 1999 har jeg bodd på et og samme sted på Naxos, og fulgt stedets utvikling gjennom disse årene. Stedet (Ammos) ligger ca. 100 m inn veien mot flyplassen der veien deler seg mot de vestlige strendene. Slik så det ut i 1999:



Den gangen var det bare jorder rundt der, men det tok bare et par år før noen begynte å bygge ved siden av. I 2003 tok også Michalis tak, og renoverte stedet med plen og pool m.v.:





Og slik så det da ut på høsten samme år:





Siden er det gjort mye mer, og i dag har han bl.a. utbedret selve området ytterligere og også opprettet spafasilititeter. Alt interiør er også fornyet, og for de som ønsker det kan han også tilby frokost og annen servering i poolbaren. Jeg bor på toppen med både vestvendt balkong og med sydvendt terrasse. Øverste del her er der jeg holder til:



Herlig sted ?



Slik blir Ammos fremstilt i dag:

http://www.ammosnaxos.com/

Det hører med til historien at de som bygde nye steder ved siden av for 10- 12 år siden aldri kom så langt at de åpnet noen hoteller, og disse er i dag bygd om til hus for boligformål.

Jeg går inn til byen via St. George på ca. 20 minutter - avhengig av hvor i byen jeg skal. Bussen stopper på hjørnet ved Naxos Camping (100 meter unna) om jeg skulle ønske det. Når bena mine er i orden går jeg også til Agios Prokopios på ca. 25 minutter.

Et herlig sted for min del - stille og rolige omgivelser (et fly pr. dag på flyplassen forstyrrer ikke) og jeg kan oppsøke det jeg ønsker når jeg føler for det.

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

fila

For 18 år siden, fra den tiden vi hadde med oss tenåringsbarn og dårlig kamera. Hotellet var bra til det vi hadde behov for den gang. Det ble mye strand, en tur til Sitia og Vai og en tur til Ierapetra. Vi kosa oss.

fila

Høsten 1999 dro hele familien til Skopelos for å feire vår reiseglade mors 80-årsdag. Vi bodde på Hotel Elli, som ligger et stykke oppe byen. Der våknet vi tidlig til hanegal, spiste frokost i skyggen under trærne i hagen, svalte oss i bassenget og hadde et flott opphold på denne vakre øya. (Fortsatt ikke verdens beste kamera, så jeg har lånt et par bilder fra internett) :)

kaka

4 år tidligere våknet vi også av hanegal omtrent der :)
Ble "ertet" med at jeg drømte om "coq au vin".
Har tenkt litt på det i det siste, - det er ikke lenger så ofte jeg plages av hanegal.
KariK

fila

Nea Skioni  er en trivelig liten by. I sørenden av byen lå Stavros. Der hadde vi leid et lite studio med en stor og fin veranda. Vertskapet bodde i første etasje og var ikke så opptatt av at begge kokeplatene hos oss hadde sviktet. Derimot fortalte han villig om datteren som nylig var uteksaminert som jurist, det var i grunnen ikke vanskelig å være enig i at det var viktigere enn våre kokeplater. Kaffe fikk vi laget likevel. Vi stortrivdes!

fila

Vi hadde fine dager i Ag. Isidoros. Nydelig strand et steinkast fra hotellet. 20 minutter å gå til Plomari og et flott utgangspunkt for bilturer rundt på Lesvos. På stranden i Aghios Isidoros ble "SKRØMT" født (se bilde)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...