Logg inn med Facebook eller Google!

"Spesial-sider", "Info-sider", "Sted-sider" eller noe....

Started by Ole, 19. Dec 11, 21:54:18

Previous topic - Next topic

Ole

De siste ukene har jeg jobbet med et slags konsept der steder kan vies litt større oppmerksomhet. Jeg tenker at steder eller øyer kan ha sin egen side i Hellasforum, der et kart over øya danner utgangspunktet. Jeg har laget en side om Milos der jeg har tatt med kartet, siste innlegg i Milos-forumet, emner fra Milos-forumet, siste bilder fra Milos-galleriet, samt siste innlegg i hele Hellasforum. Mer kan legges til etterhvert.

Hovedelementet her er kartet. Kartet er klikkbart, og klikker man på en markør på kartet, kommer det opp en infoboks. Jeg har laget infobokser om mange steder på Milos, og skrevet litt om hvert sted. Infomengden er varierende, for jeg har ikke vært alle plasser. Trykker du f.eks. på Sarakiniko i nord (en svømmer mellom to blå nåler) kommer det opp info, bilder fra galleriet, link til tråd om Sarakiniko og en YouTube-video. Kartet over Milos er ikke ferdig, og det blir det kanskje aldri. Man kan jo legge til uendelig med info!

Denne siden om Milos er et "prøve-prosjekt", og jeg ønsker deres tilbakemelding på om dette er noe å satse på eller ikke.

Nå er det slik at jeg ikke makter å lage slike sider om alle steder i Hellas. Hvis noen vil bidra og lage sider om et sted eller to, så hadde det vært kjempeflott. I tilfelle, så lager jeg alt bortsett fra kartet. Det er altså kartet som er cluet her. Hvis du ønsker å lage et slikt kart om et sted, så setter jeg opp resten. Kartet lages i Google Maps, og det er ikke vanskelig, men det tar litt tid. Jeg tipper jeg har brukt omtrent fem timer på Milos-kartet så langt. Det kreves ingen spesielle forkunnskaper, og jeg skal veilede så godt jeg kan.

Siden(e) vil få en godt synbar link på framsiden av Hellasforum.

Har du lyst å være med på dette, eller har spørsmål, så skriv i tråden eller send en PM.

Link til Milos-siden: http://hellasforum.net/index.php?action=milosspesial

Takk til Anders og Greece-Traveller for tips og hjelp!  :)


Anders

Tror dette kan bli til noe veldig bra... med litt prøve og feile og bruker"hjelp/interaksjon" tror jeg dette kan vokse seg veldig stort :-)
Så kan man sjekke det stedet man har bestemt seg for å reise til uten å måtte gå gjennom "hele" forumet?

Ninette

Dette høres kjempespennende ut!
Blir dette en suksess, kan kanskje Kreta være neste prosjekt .....

vh Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no


Ole

Quote from: Ninette on 21. Dec 11, 21:40:32
Dette høres kjempespennende ut!
Blir dette en suksess, kan kanskje Kreta være neste prosjekt .....

vh Ninette


Kreta må med! Dessverre har jeg ikke nok kunnskap til å lage Kreta-kart selv.....




IngeS

Meld dere på som kartmakere. Mange sitter med bilder fra stedene i Hellas hvor de har vært. Det kan lages kart både av øyer og deler av fastlandet. Det er nok å legge inn bilder med en kort forklaring. Du behøver ikke å skrive mye om stedet du lager kart over. Det er ikke vanskelig å lage kart i Google, så sett igang og hjelp Ole med det nye prosjektet. Han har gjort en så stor jobb med hellasforumet gjennom mange år så jeg er sikker på det ville glede ham om noen fler bidro litt ekstra. Bli kartmaker du også.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net


Anders

Og jeg har jo i min galskap meldt meg som "map-maker" for Naxos... puh! Langt lerret å bleke... håper ingen har noe imot at jeg stjeler uhemmet av bilder o.l. som andre har lagt ut. Og ikke er det så helt enkelt heller... når man skal til og sortere mellom SÅ mye gode bilder og info! Og antagelig bommer jeg litt med de der "pins'ene" mine på kartet også...

Ole

Du må ikke skremme andre som vurderer å lage kart nå da, Anders!  :) Kartet ditt er veldig omfattende, og det ligger mye arbeid bak. Kartet jeg lagde over Patmos brukte jeg en time på. Det er altså opp til hver enkelt hvor mye man vil gjøre ut av det. Når det er sagt, så skal jeg innrømme at det er lett å la seg rive med når man lager kart, for det er faktisk ganske gøy! Jeg gikk nesten amok i Antiparos by, og flere markører kommer sikkert senere også.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...