Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor er alle.

Started by Heidrun, 16. Sep 11, 17:06:55

Previous topic - Next topic

Admirala

19. Sep 11, 00:13:52 #12 Last Edit: 19. Sep 11, 00:22:24 by Admirala
Eng i at det er rimelig dødt her. Og det er synd.

Jeg kan selvsagt bare svare for meg selv, og jeg er nok ikke så aktiv lengre, selv om jeg er innom ofte. For min del er årsaken at jeg ser at det er en ganske liten interesse for fastlandshellas, som er det området jeg føler jeg kan bidra med info om. (Jeg har vært på mange (25) øyer også, men jeg regner meg ikke som noen ekspert på noen av dem.)

I tillegg er jeg glad i diskusjoner, gjerne heftige diskusjoner, og det virker det som vi er få som setter pris på. Videre synes jeg at debatt-tråder om "greskhet" som går i dybden, samt tråder om alternative feriereiser i Hellas (les: ikke charter-tråder) er interessante, og det er ikke så mange av dem heller.
Og det er selvsagt helt ok. Trådene det er liv i er dem et flertall av forumets medlemmer er interessert i, naturligvis.

Jeg kommer nok fremdeles til å være innom forumet ofte, men jeg har akseptert at ganske mange av de virkelig aktive medlemmene har, i stor grad, andre interesser enn meg, og føler dermed at jeg ikke kan bidra med så mye lengre. Men når jeg føler at jeg kan bidra, så skal jeg gjøre det med stor glede!


PS: Synes Ole har gjort en glimrende jobb med Nye Hellasforum, og kanskje kunne det vært en idé å legge til en "Heftig debatt"-kategori som de en smule mer sarte kan velge å la være å lese?
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

kaka

19. Sep 11, 22:15:08 #13 Last Edit: 19. Sep 11, 22:23:24 by kaka
Jeg håper virkelig du vil fortsette å bidra, Admirala.
Jeg setter stor pris på dine bidrag her inne, og har så absolutt interesse for fastlandsHellas.
"Indrefileten" er et flott "oppslagsverk" når jeg vil titte meg rundt etter alternativer til mine hyppige charterturer.
Magiske Makedonia har gitt meg mye glede, - og pirrer drømmene jeg ikke har gitt slipp på om en tur rundt i nord.
KariK

Tjorven

20. Sep 11, 15:44:14 #14 Last Edit: 20. Sep 11, 16:04:21 by Tjorven
Tittei, her er iallfall jeg   ;) Kom hjem fra 3,5 ukers HERLIG ferie i forgårs, og holder fortsatt på å lande....og å gjøre meg kjent på det nye forumet.
Aktiviteten vil nok ta seg opp etter som folk kommer hjem fra ferie, og har satt seg inn i hvordan ting fungerer her. Jeg må nok bruke en god del tid på det, men får ta et skritt om gangen. Jeg kommer nok til å være like aktiv som før   ;D  og "plage" dere med nye bilder og annet ditt og datt.
Ser at mange av bildene mine er forsvunnet, så da blir det vel å legge inn dem på nytt også (iallfall i de siste trådene jeg har begynt på)
Er SÅ glad for at vi fortsatt har Hellasforum, og håper at mange gamle og nye medlemmer hiver seg utpå og gjør dette forumet like flott som det gamle.
Heia og hurra for Ole og den fantastiske jobben du har gjort og gjør   :D :D :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Välkommen hem Tjorven :) Började redan undra ifall du har blivit kvar i Hellas, när jag har inte sett dig här :D
Ser framemot och få höra om din resa och är glad att du har komit hem "hel" :)

Riitta

Tjorven

Takk for det, Riitta. Ja, denne gangen kom jeg hjem like hel (det var sannelig på tide)  ;D Ellers er nok sjela mi fremdeles på Lipsi, mens jeg prøver å gjøre meg kjent på ny her   ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kari

Jeg er også her, og er innom daglig. Kom hjem fra Hellas forrige søndag, og håper å bidra med både bilder og opplevelser etterhvert utover høsten og vinteren. Men først må jeg får lande og sortert alt for egen del.

Jeg setter stor pris på dere som er overaktive  ;D (misforstå meg nå rett; dette er ikke ment stygt, men at jeg VIRKELIG setter pris på dere som er veldig aktive) Setter også stor pris på dere som kanskje ikke er like aktive hele tiden, og som kanskje da ligner mest på meg selv. Så håper jeg at flere av dere som sitter mer på gjerdet, men har masse å komme med av innspill, hiver dere utpå. Setter også pris på heftige diskusjoner, bare de er saklige og ikke går på person.

Også setter jeg selvfølgelig stooooor pris på Ole som administrer alt dette for oss. Han fortjener et aktivt forum.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Admirala

Quote from: kaka on 19. Sep 11, 22:15:08
Jeg håper virkelig du vil fortsette å bidra, Admirala.
Jeg setter stor pris på dine bidrag her inne, og har så absolutt interesse for fastlandsHellas.
"Indrefileten" er et flott "oppslagsverk" når jeg vil titte meg rundt etter alternativer til mine hyppige charterturer.
Magiske Makedonia har gitt meg mye glede, - og pirrer drømmene jeg ikke har gitt slipp på om en tur rundt i nord.


Tusen takk, kaka, og jeg setter virkelig pris på dine innlegg også  :D

Samtidig ser jeg jo, at i en tråd som burde være interessant for mange, inkludert Ole, gidder han ikke engang svare på mitt forslag "og kanskje kunne det vært en idé å legge til en "Heftig debatt"-kategori som de en smule mer sarte kan velge å la være å lese?
"

Jeg oppfatter det som om det er et slags A- og B-lag her = hvis man ikke bidrar med noe "hele tiden" og/eller liker heftige debatter er man et slags B-medlem. Og det gidder jeg ærlig talt ikke mer.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Ole

22. Sep 11, 08:09:36 #19 Last Edit: 22. Sep 11, 13:12:25 by Ole
Quote from: Admirala on 22. Sep 11, 01:24:20
Samtidig ser jeg jo, at i en tråd som burde være interessant for mange, inkludert Ole, gidder han ikke engang svare på mitt forslag "og kanskje kunne det vært en idé å legge til en "Heftig debatt"....


"Gidder ikke?" Det er tullprat, Admirala! Det er vel en tanke du har fått, men det er ikke alltid det folk tenker stemmer med virkeligheten. Du kommer med et forslag, flott det, og forslaget ble notert den dagen du skrev det, noe alle forslag blir. Beklager at du føler deg forbigått!

IngeS

Greit nok med heftige debatter men under den forutsetning at de ikke baserer seg på synsing og det en tror. Virkelig gode debatter er de hvor deltakerne vet hva de prater om.

Selv legger jeg inn mine opplevelser i forumet og de gir vel ikke grunnlag for noen debatt. De er jo allerede opplevd og kan ikke forandres på gjennom en debatt
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Heidrun

Quote from: IngeS on 22. Sep 11, 08:54:40
Greit nok med heftige debatter men under den forutsetning at de ikke baserer seg på synsing og det en tror. Virkelig gode debatter er de hvor deltakerne vet hva de prater om.

Selv legger jeg inn mine opplevelser i forumet og de gir vel ikke grunnlag for noen debatt. De er jo allerede opplevd og kan ikke forandres på gjennom en debatt



Med slike forutsetninger så kan man aldri ha en debatt. For selv om det er 2 stykker som har vært på samme sted. Ja da kan disse 2 ha forskjellige oppfatniger. Og dermed så blir det en krangel. Man kan fgodt debattere om ting man ikke kan så mye om. Akkurat som om du skulle debatert Samos. I og med at jeg aldri har vært der. Ja da kan jeg ikke ha muligheten til å ta en debatt på det grunnlaget jeg har lest meg frem til
Yamas til livet og til

IngeS

Begynner man å argumentere for eller imot i en debatt uten å vite noe om temaet vil man snart bli avkledt. Det burde du vite Heidrun
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

stein

22. Sep 11, 13:48:34 #23 Last Edit: 22. Sep 11, 14:27:11 by stein
Jeg synes det er deilig og fredelig her. Er nok et innlegg rett før her som jeg kunne tenkt meg å kommentere noe alvorlig, men jeg blir bare stresset og i dårlig humør. Stort sett vet alle best. Som en kamerat av meg sa en gang: Bli'kje eni' læll.  :-X
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...