Logg inn med Facebook eller Google!

Noen flere bilder fra Astypalea

Started by filhellener, 29. Jul 08, 23:17:38

Previous topic - Next topic

Sjøløve

Dette er bilder som går \"rett hjem\" hos meg  :flower:
Så utrolig fredelig og stemningsfylt og hvitt og vakkert og gresk.
Veldig moro å se dette.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Athina

Quote from: \"Magnolia\"Jeg er helt betatt av bildene dine filhellener. De er så \"rene.\" Kan ikke forklare det på andre måter.
Dette var ren nytelse - som vanlig. :)

Så enig, så enig :cheers:  
Og det ER virkelig noe helt spesielt med dine bilder, filhellener :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

brit

Du store min....så flott og så vakkert! :cheers:  :cheers:  :cheers:
Tusen takk for at du har vist oss dette filhellener.
Tror dere det går an å holde seg i form til en blir 100?
Det blir mer og mer på lista mi......... :flower:  :flower:

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Jeg så på oversiktskartet over bostedene på A.com at det går en \"hovedvei\" fra Kalypso og opp til Chora, og den så overkommelig ut. Ellers går vel de fleste trappegatene fra havne-siden og rett opp, forestiller jeg meg. Men blir bena for ille, går det jo buss opp også. Her er det mange muligheter, og det blir spennende å utforske byen.

Har lyst å leie bil og se mer av øya også, så da kan jo Anders og kona slenge seg med hvil dere vil?

Veien rett forbi Kalypso er den jeg la inn i den andre tråden, Tjorven!

- et bilde nedover den koselige veien, og et som viser en bratt trapp ned.

Jeg visste jo ikke at dere skulle bo på Kalypso da jeg var på A, ellers skulle jeg jo fotografert stedet  :cheese:  

Buss er et alternativ, men jeg tror du kommer deg lett til Chora uten, men om du skal til Livadi og bade, eller til andre steder på øya, er det jo fint at det finnes buss  :compress:  - vi var der f o r  tidlig, ingen buss i beg av mai!

Vi kom ikke så langt som til å leie bil, dessverre, kom ikke til Vathy denne gangen heller  :cry: - den dagen vi skulle ha bil regnet det som om himmelens sluser skulle være åpne fra morgenen og vi droppet bilen.

Det du skal huske på er at det er kun ca 12 km a s f a l t e r t  vei på A, så en jeep er å foretrekke :icon_smile:
Kari

filhellener

Quote from: \"brit\"Du store min....så flott og så vakkert! :cheers:  :cheers:  :cheers:
Tusen takk for at du har vist oss dette filhellener.
Tror dere det går an å holde seg i form til en blir 100?
Det blir mer og mer på lista mi......... :flower:  :flower:

Tusen takk til deg, Brit  :icon_smile: og til Athina  :icon_smile:
og Sjøløve  :icon_smile:

- å kunne fortsette å reise til vi blir 100 er å være v e l optimistisk  :faroah: kanskje  :wink:  - men det er lov å drømme  :love1:
- jeg håper inderlig å kunne fortsette i mange, mange, mange år  :cheers:
Kari

Barbro

Fantastisk flotte bilder..jeg blir helt andektig av så mye skjønnhet :cyclops: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

Er det den veien hvor det står en persom midt i bildet? Uansett, det virker som det er like idyllisk over alt i denne byen :)
Visste ikke at det var så lite vei på Astypalea, da er det vel like greit å ta buss om man vil utforske litt. Kan tenke meg en tur til Vathy, og så skal det være noen fine badeøyer man kan ta båt til fra M.. (husker ikke navnet i farta, men der øya er smalest.

Hvis du har fler bilder, må du bare pøse på, Filhellener. Bildene dine er helt fantastiske, og der er ikke kun pga idyllen du foreviger  :hail:
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Er det den veien hvor det står en persom midt i bildet? Uansett, det virker som det er like idyllisk over alt i denne byen :)
Visste ikke at det var så lite vei på Astypalea, da er det vel like greit å ta buss om man vil utforske litt. Kan tenke meg en tur til Vathy, og så skal det være noen fine badeøyer man kan ta båt til fra M.. (husker ikke navnet i farta, men der øya er smalest.

Hvis du har fler bilder, må du bare pøse på, Filhellener. Bildene dine er helt fantastiske, og der er ikke kun pga idyllen du foreviger  :hail:

Tusen takk, Tjorven  :iconbiggrin:

Det e r mye mere vei å kjøre på, men ikke s å god veil tror jeg, derfor jeep, bussen går vel ikke overalt, så lei bil du, jeg vil gjerne se bilder fra Vathy og andre steder dere kommer til !!!

Nei det ikke det bildet der \"personen\" ( min bedre halvdel) er med som går forbi Kalypso, det er tatt oppe i Chora.
Setter inn  bildet  av veien/ den slakke trappen som passerer Kalypso på nytt jeg

 
Kari

filhellener

Rett før jeg svarte på det siste innlegget ditt, Tjorven, så hadde jeg gjort istand ett med  m a n g e  bilder, trodde jeg hadde trykket på \"Submit\", men..... :crybaby:  :crybaby:  :crybaby:

Men, men ikke noe å gjøre med det  :bom:  

- t a k k for hyggelig tilbakemelding fra deg og Barbro  :flower:
Kari

filhellener

Jeg prøver på nytt  :icon_smile:
 
Her er vi ute av borgen igjen, og tar en titt opp på de spesielle balkongene og \"kassene\":



Det er fred og ro som råder her rett utenfor borgen og :



Kirkegården har vakker beliggenhet litt lenger ned :



Så beveger vi oss etterhvert inn i den vanlige bebyggelsen igjen, her er noen bilder tatt på vei ned mot sentrum i Chora igjen:



















Nå er vi nede igjen, denne koselige tavernaen, \"Barbarosa\" har også en balkong med vakker utsikt, pga kjølig vind satt ikke vi der :



Kald vin kan man også få her  :wink: - spesielt med aggregat under vintønna :



Her er det også  tomt for anlednigen, veldig stille på Astypalea tidlig i mai :



Jeg avslutter med et utsiktsbilde, men tar dere gjerne med til Livadia og Maltezana en annen dag  :iconbiggrin:

Kari

Tjorven

Åhhhhh så vakkert. Tusen takk for at du tok deg arbeidet med å legge bildene ut igjen, det gleda hjertet mitt å se denne idyllen før jeg legger meg.  :flower:  
  Er SÅ glad for at jeg \"oppdaga\" Astypalea da jeg googla rundt i fjor, og etter å ha sett dine bilder gleder jeg meg om mulig enda mer til å dra dit. Tenk, i 18 dager skal Barbro og jeg få nyte disse omgivelsene  :cheers:  :cheers:  :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Ubeskrivelig vakre bilder, filhellener :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...