Logg inn med Facebook eller Google!

Reisemåter fra Athen til Naxos i sommer

Started by Hut, 27. Feb 13, 19:50:32

Previous topic - Next topic

Hut

Hei

Jeg er ny på forumet. Har reist mye, men forelsket meg først i Hellas i fjor sommer etter å ha øyhoppet i Kykladene. Vi ble veldig begeistret for Naxos og skal derfor tilbringe 14 dager der i sommer:)Det jeg lurer på i den anledning er tips til den raskeste og beste måten å komme seg til Naxos fra Athen.Har skjønt at mange medlemmer her inne har masse kunnskap om Hellas, håper derfor noen kan svare på dette. Vi tok fly til Santorini i fjor og reiste deretter med Blue Star derfra. Athen har jeg derimot aldri vært i før.

Anders

Hei.

Du har primært to muligheter. Fly eller båt. Når det gjelder fly så er det en veldig enkel og behagelig og kjapp måte, men det forutsetter at du bestiller tidlig nok og har tid mellom landing og avgang. Anbefaler det, hvis du har muligheten...

Når det gjelder båt har du mange flere muligheter. Det er vel Pireus som peker seg ut... ligger mye info her på forumet om hvordan komme seg fra flyplassen og dit. Anbefaler bussen. De store BlueStar-fergene går halv seks hver ettermiddag, da er du på Naxos i 11-12 tiden om kvelden (alt etter hvilken dag du reiser)  Midtsommers vil jeg tro at Hellenic sine HighSpeed-catamaraner går også, tror de går halv fem? Bruker ca tre timer ut? Sjekk GTP for rutene. http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp

Eller du kan dra til Rafina og fine ruter derfra. Med eller uten overnatting der først :-)

Lavrio gir også muligheter, men da kanskje med overnatting på andre øyer underveis? Uansett gir GTP noen gode pekepinner på mulighetene, men du må nok sikkert vente en mnd eller så før rutene begynner å bli lagt ut.

Anders

Nå husker ikke jeg helt rutetidene til Olympic, men innbiller meg at det er mulig (passer bedre) å ta flyet til Paros og får en ettermiddag/kveld der, før du når BS for den fergesvippturen på mindre enn en time over til Naxos. Kanskje er der noen tidligere forbindelser der også... ulike hurtigbåter? har ikke sjekket det.

Anders

Aegean har også ettermiddagsfly til Santorini, med mulighet for å nå halvfire-fergen til Naxos.

Hut

Tusen takk for raskt svar og god hjelp:) Da skal jeg sjekke ut flyavganger samt hurtigbåten du tipset om. Synes 6 timer på BS høres litt mye ut så vil forsøke å unngå det. Når vi drar hjem fra Naxos planlegger vi noen dager i Athen siden vi ikke har vært der før. Kjenner at jeg gleder meg enormt til å se herlige Naxos igjen. Vi var der bare 4 dager sist sommer og føler at det var langtfra nok:P

Anders

Bare hyggelig hvis man kan bidra. Og ikke for å være "ekkel" (liker BS veldig godt sjøl!), men hvis eg kan unngå turen til Pireus og de timene ut med fergen så betaler jeg gjerne noe ekstra for det! Andre har kanskje andre meninger om det, men siden du spurte etter den raskeste og beste måten... :-)

Anders

Og bare fire dager dager på Naxos er jo omtrent som å se posen i godte-skapet... bare vent til du smaker! :-)

Hut

Tusen takk nok en gang Anders😊Har vært på diverse øyer i Hellas tidligere, men det har aldri vært sånn at vi har hatt lyst til å reise tilbake- ikke før vi kom til Naxos. Gleder meg veldig til å se mer av øya og spise på enda flere av de fantastiske tavernaene vi var i fjor. Veldig høy kvalitet på tavernaene der synes jeg😀

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...