Logg inn med Facebook eller Google!

Athen til sommeren

Started by kari, 15. May 07, 08:18:28

Previous topic - Next topic

kari

Som nevnt tidligere skal vi ha et par dager i athen før vi vender nesa hjemover etter årets tur.

Vi er veldige glade i å bade, og håpet å få til dette også når vi er i athen. Har ved tidligere tur til athen sett at det finnes badestrender på veien mellom sentrum og flyplassen. Men det finnes kanskje andre plasser og?! Har ikke vært på strender når vi tidligere har vært der, men håper å få til det i år.

Kan noen gi oss noen tips om hvor vi bør dra dersom vi skal ha oss en liten dukkert og noen timer på stranda? Går det egne busser ut til strendene eller må vi bruke rutebusser og hoppe av på holdeplass nært stranden? Er strendene stappet med folk? Er vannet og strendene forholdsvis rene?

Mange spørsmål som forhåpentligvis noen kan gi svar på.  ztweeeeeeeee
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Frappe

Finns gott om badställen, men underlättar att veta var kommer ni bo?

C

Marit

Mener Glyfada ligger ikke langt unna, og at enten så er en av t-banelinjene forlenget dit, og så er det buss/trikk dit. Akkurat for øyeblikket finner jeg ikke den informasjonen.

Her er link til litt mer info om dette, og håper det hjelper litt:

http://www.islandstrolling.com/mainland/athen/norwegian/buss_taxi_undergrunnsbane_i_athen.htm
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bengalow

Glyfada ligger strax öster om Pireus - man t.o.m. ser husen i Pireus från Glyfada. Det finns en hel del nöjesparker på strandremsan, och har man åkt buss från flygplatsen till Pireus, så åker man igenom Glyfada....precis innan man är framme i P.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Svein~B

Quote from: \"bengalow\"Glyfada ligger strax öster om Pireus - man t.o.m. ser husen i Pireus från Glyfada. Det finns en hel del nöjesparker på strandremsan, och har man åkt buss från flygplatsen till Pireus, så åker man igenom Glyfada....precis innan man är framme i P.

Og det går trikk mellom Athen sentrum og Glyfada. Andre steder som er litt lenger ut og dermed kanskje litt roligere (men jeg har ikke vært der, så jeg vet egentlig ikke), er Vouliagmeni og Varkiza. Derfra går det buss til Athen sentrum, men ikke til flyplassen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Admirala

Jeg har aldri badet på strendene ved Athen, men fra venner som bor i byen har jeg hørt at strendene er stappfulle, iallfall i helgene. Så dra en ukedag om dere kan, og start gjerne tidlig om morgenen!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Liv

Var i Varkiza ei ukes tid i -85. Husker at det var stappfullt på strendene søndagen,da mange athenere kom dit.Mange athenere har også sommerhus i V. De andre dagene var det mindre folk,strendene i seg selv var kjempeflotte.Nå er jo dette noen år siden,men jeg tror det er likt enda.Var i Varkiza i fjor i mai,men bare på kafeer om kvelden,ingen bading. Varkiza er fortsatt et flott sted.Den gangen jeg var på ferie der,tok vi lokalbussen til sentrum av Athen.Husker det var veldig lettvint og greitt.

Frappe

Skall man bada i Glyfada är lättast att åka nya spårvagnen som går från Syntagma. Tar ca 30 min och ni kliver av vid \"BLUE BEACH\" detta ligger innan själva Glyfada. Där kan du sitta vid cafét och varva med bad. Mysigt ställe. Söndagar som andra säger är strand remsan från Palio Faliro till Varkiza full av folk. Annat alternativ är att ta bussen till Nea Makri tar 40 min zqr2333222222

C

bengalow

...kanske hälsa på hos Frappé!!!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

kari

Tuuusen, tuuusen takk for alle gode tips. Vi er i athen midt i uka, så helgehorder er ikke noe problem.

Et strandbesøk er absolutt mulig ser jeg. Kan bli litt varmt å gå i byen en hel dag. Godt å ha den varmeste tiden av dagen nedsunket i det store blå.

Og et besøk hos frappe hadde ikke vært dumt veit du erwwrewwrrwrrr
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Svein~B

Quote from: \"kari\"Tuuusen, tuuusen takk for alle gode tips. Vi er i athen midt i uka, så helgehorder er ikke noe problem.

Et strandbesøk er absolutt mulig ser jeg. Kan bli litt varmt å gå i byen en hel dag. Godt å ha den varmeste tiden av dagen nedsunket i det store blå.

Og et besøk hos frappe hadde ikke vært dumt veit du erwwrewwrrwrrr

Nea Makri er ikke så langt unna flyplassen heller, men jeg tror du må via Athen hvis du skal ta buss. Kanskje Frappe kan fortelle hvor mye det koster med taxi?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Frappe

Välkommen till Nea Makri e alla som har vägarna förbi.  zwwhhhhaaaxx Att ta sig till flygplatsen från Nea Makri kan man åka bussen till Rafina för att där byta till buss som går direkt till Flygplatsen. Är inte så bra på bussar och taxi kör ju bil mest själv! Men vet att taxi från flygplatsen till Nea Makri kostar ca € 30.

Camilla

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Katherina | Today at 14:58:13
:bye: Mon tro hvor dette er? ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Katherina | Today at 14:50:31
:yeah: Gleder meg til å vandre rundt her igjen...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...