Logg inn med Facebook eller Google!

Sommeren 2007

Started by kari, 17. Mar 07, 18:15:13

Previous topic - Next topic

kari

Vi har jo bestilt oss billetter til aten til sommeren, men vært usikker på hvor ferden går videre. Nå ser det ut som om vi havner i sporadene; på skiathos, skopelos og alonissos. Pr nå er i alle fall det det heteste tipset.

Etter at jeg fikk snusen i at det er mulig å ta buss kombinert med båt fra athen, har denne muligheten blitt mer aktuell. Jeg har vært på skiathos tidligere, i 1993 tror jeg. Men for å være helt ærlig, gleder meg nok mer til skopelos og alonissos, siden dette er øyer som kanskje er mer det vi leiter etter. Men vi har jo med oss 2 tenåringer, så mulig at de foretrekker litt mer liv på skiathos. Men der er jo det som er suverent med denne kominasjonen. Vi får alle en bit av det vi er ute etter.

Så nå må dere bare fore oss med bilder og informasjon dere som har peiling på disse øyene. Vi leser til lyet blir stort og vått vi.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

brit

Hei Kari!
Hvis du går inn på billedgalleriet mitt så har jeg lagt ut bilder fra alle treøyene, mest fra Skiathos foreløbig, men skal legge ut mer fra Skopelos.
Gir deg også adressen til denne hjemmesiden: http://www.skopelitissa.com/

Skopelitissa har bodd på Skopelos i over 20 år og er norsk. Hun hjelper gjerne med å finne bosted for eks. Alle tre øyene er bare fantastiske, men Skiathos kjenner du jo litt til. Den er nok best å dra til på forsommeren og i september. Midt på sommeren er den ganske så full. Skopelos er fredeligere og nok mere gresk, kjempekoselig. Alonissos er veldig,veldig fredelig men nydelig. Flott kombinasjon å dele på disse tre grønne øyene. zxzaxxxxxxxxxx

kari

Når har jeg akkurat sittet og kost meg med bildene dine. Dette ser virkelig ut til å kunne bli et bra valg.

Har du noen formening om rekkefølgen på øyene? Man leser jo ofte at det er lurest å begynne med den øya som er lengst borte. Det vil i dette tilfellet si å begynne med alonissos, også skopelos og til slutt skiathos. Å begynne lengst borte har vel ofte å gjøre med båtforbindelsene. Er det båter hver dag mellom disse øyene?

Veit du noe om den marine nasjonalparken rett ved alonisoss?? Er denne verdt et besøk?? Ungdommen i huset her blei veldig nysgjerrig på denne.

Jeg kommer helt sikkert med flere spørsmål etterhvert. Bra å ha noen eksperter i nærheten.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Svein~B

Quote from: \"kari\"Når har jeg akkurat sittet og kost meg med bildene dine. Dette ser virkelig ut til å kunne bli et bra valg.

Har du noen formening om rekkefølgen på øyene? Man leser jo ofte at det er lurest å begynne med den øya som er lengst borte. Det vil i dette tilfellet si å begynne med alonissos, også skopelos og til slutt skiathos. Å begynne lengst borte har vel ofte å gjøre med båtforbindelsene. Er det båter hver dag mellom disse øyene?

Veit du noe om den marine nasjonalparken rett ved alonisoss?? Er denne verdt et besøk?? Ungdommen i huset her blei veldig nysgjerrig på denne.

Jeg kommer helt sikkert med flere spørsmål etterhvert. Bra å ha noen eksperter i nærheten.


Det går båter hver dag mellom øyene, ja, flere ganger om dagen til og med. Og Alonissos er den borteste øya i forhold til fastlandet, ja. Så jeg ville tatt Alonissos først i hvert fall.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

brit

Quote from: \"kari\"Når har jeg akkurat sittet og kost meg med bildene dine. Dette ser virkelig ut til å kunne bli et bra valg.

Har du noen formening om rekkefølgen på øyene? Man leser jo ofte at det er lurest å begynne med den øya som er lengst borte. Det vil i dette tilfellet si å begynne med alonissos, også skopelos og til slutt skiathos. Å begynne lengst borte har vel ofte å gjøre med båtforbindelsene. Er det båter hver dag mellom disse øyene?

Veit du noe om den marine nasjonalparken rett ved alonisoss?? Er denne verdt et besøk?? Ungdommen i huset her blei veldig nysgjerrig på denne.

Jeg kommer helt sikkert med flere spørsmål etterhvert. Bra å ha noen eksperter i nærheten.

Jeg ville nok slutte med Skiathos hvis jeg var deg...så er veien kortere når dere skal hjem igjen.
Har vært i marinparken noen ganger, men det er ikke hver gang man ser delfiner for eks.Men sist sommer var vi heldige og hadde flere stykker som hoppet rundt båten en liten stund.Munkeselene er fredet og det er ikke lov å nærme seg den øya hvor de holder til, men turen ut er fantastisk fin ogskulle dere være heldige å treffe på delfiner så er det en fantastisk opplevelse.
Båtforbindelsene er gode i turistsesongen, men det har Svein B. svart på.
Bare kom igjen med spørsmål...bare hyggelig å fortelle om Sporadene. zqr2333222222

brit

Til Kari og andre interesserte legger jeg ut denne linken til Aftonbladet 2006.

http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,840485,00.html?www.skiathos.gr/index-en.html zqr2333222222

kari

Flott. Tuuuusen takk Brit ... og Ole.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Atle

Quote from: \"kari\"Har du noen formening om rekkefølgen på øyene? Man leser jo ofte at det er lurest å begynne med den øya som er lengst borte. Det vil i dette tilfellet si å begynne med alonissos, også skopelos og til slutt skiathos. Å begynne lengst borte har vel ofte å gjøre med båtforbindelsene. Er det båter hver dag mellom disse øyene?

Hurtigbåten går som regel Skopelos - Skiathos og inn til  Ag.Constantinos hver dag. Vil si at det er likegyldig vilke øy du slutter fra. Skiathos - Skopelos tar cirka 45 min og det er ikke så mye ekstra tid og bry seg om.

Her er en link til en av ferjene som trafikkerer strekningen. Hellenic Seaways
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

brit

Quote from: \"Atle\"
Quote from: \"kari\"Har du noen formening om rekkefølgen på øyene? Man leser jo ofte at det er lurest å begynne med den øya som er lengst borte. Det vil i dette tilfellet si å begynne med alonissos, også skopelos og til slutt skiathos. Å begynne lengst borte har vel ofte å gjøre med båtforbindelsene. Er det båter hver dag mellom disse øyene?

Hurtigbåten går som regel Skopelos - Skiathos og inn til  Ag.Constantinos hver dag. Vil si at det er likegyldig vilke øy du slutter fra. Skiathos - Skopelos tar cirka 45 min og det er ikke så mye ekstra tid og bry seg om.

Her er en link til en av ferjene som trafikkerer strekningen. Hellenic Seaways

Enig med deg jeg Atle...men det er jo det med Skopelos og vind. Plutselig hvis det blåser for mye (uvær) så går ikke båtene fra Chora, men fra havnen i Agnondas. Opplevde ifjor en som ikke rakk flyet sitt grunnet det...ferja var innstilt, derfor er det også tryggest å være på Skiathos til slutt hvis en må rekke et fly. Har ikke opplevet at båtene ikke har gått inn til havn der.

kari

Rekkefølgen blir nok alonissos, skopelos og skiathos. Vi har også planlagt ett par overnattinger i ahen før vi setter nesa hjemover, så vi har godt med slingringsmonn. Jeg har ikke nerver til å vente til siste mulige båt for å rekke flyet videre. Dessuten har vi lyst til en liten runde i athen før vi drar hjem, så da blir det sånn.

Det skal bli så herli med hellasferie igjen. Det er tross alt 3 år siden sist nå. Men i år blir det to turer  zqr2333222222
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Svein~B

Quote from: \"kari\"Rekkefølgen blir nok alonissos, skopelos og skiathos. Vi har også planlagt ett par overnattinger i ahen før vi setter nesa hjemover, så vi har godt med slingringsmonn. Jeg har ikke nerver til å vente til siste mulige båt for å rekke flyet videre. Dessuten har vi lyst til en liten runde i athen før vi drar hjem, så da blir det sånn.

Det skal bli så herli med hellasferie igjen. Det er tross alt 3 år siden sist nå. Men i år blir det to turer  zqr2333222222

Det høres ut som en bra plan, Kari. Ønsker deg, Terje og barna en fin ferie.  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Atle

Quote from: \"kari\"Rekkefølgen blir nok alonissos, skopelos og skiathos. Vi har også planlagt ett par overnattinger i ahen før vi setter nesa hjemover, så vi har godt med slingringsmonn. Jeg har ikke nerver til å vente til siste mulige båt for å rekke flyet videre. Dessuten har vi lyst til en liten runde i athen før vi drar hjem, så da blir det sånn.

Det skal bli så herli med hellasferie igjen. Det er tross alt 3 år siden sist nå. Men i år blir det to turer  zqr2333222222

Da får dere ihvertfall en myk overgang mot Skiathos, det vil bli mer og mer folk på øyene og for ikke snakke om Athen da. God tur
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...