Logg inn med Facebook eller Google!

Pakking til øyhopping (fra gml forum)

Started by kari, 09. Mar 07, 19:19:08

Previous topic - Next topic

kari

Etter mange år på øyhopperferie har vi lært oss å pakke minst mulig. Alt skal jo tross alt bæres rundt på ryggen. For 3 uker ferie pakker vi følgende:

4 stk: 2 store og 2 halvstore (10 og 15 år).
Vi har hver vår ryggsekk og hver og en har alt sitt i sin ryggsekk. Hadde vi stappet skikkelig hadde vi antakelig fått plass til alt i en stor sekk. Vi har med 5 stk t skjorter, 5 stk underbukser, 2 shortser, badeklær, en langbukse, en langarmet genser, kun de skoene vi harpå når vi drar, kanskje ett skjørt til mor. Også alle ting og tangene; svømmeføtter og maske, bok, toalettsaker, førstehjelpsutstyr, solkremer, vinopptrekker, vårservietter (kjempesmart), en sammenleggbar kniv, bio-tex vaskemiddel, tegnepapir og blyant, reisespill, fotoapparat, håndklær (ofte de litt dårlige vi har hjemme og som kanskje kan kastes når ferien er ferdig). Da vi ofte er på steder uten solsenger, kjøper vi oss slike tynne matter som vi også kaster når ferien er ferdig. Da er de helt utslitt og frynset i kanten. Har sikkert glemt noen småtig i farten, men dette er i allet fall sånn cirka.

Vi baserer oss selvfølgelig på vasking underveis. Noe vasking i badekaret på rommet, og en gang i blant på vaskeri for å få det ordentlig reint.

Vi har aldri manglet noe på våre turer; har til og med hatt med klær tilbake som ikke har vært i bruk . Også er det jo mulig å kjøpe det meste.

Hadde vi skulle ligget i ro hadde vi sikkert hatt med litt mer, men fremdeles pakket light tror jeg.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Mixelite

Flinke dere!

Jeg har faktisk klart å pakke alt vi skulle ha med oss i en stor koffert. Den veide noenogtyve kilo da den ble sjekket inn. Klær, svømmeføtter, snorkel og dykkermaske, bøker, ladekabler, myggmaskin, toalettsaker, reiseapotek, reisevekkerklokke med temperaturmåler(viktig), bleier, en sammenleggbar bag, badehåndklær... Pakker alltid lett med tøy og baserer oss på vask, men flippflopper til hele familien i tillegg til skoene vi hadde på beina må være med. Tegnesaker og slikt hadde vi i håndbagasjen, så fullt så flinke som dere var vi ikke!

Det året ble kofferten vår stående igjen i Athen fordi det var høysesong for greskamerikanere med store mengder bagasje og alt ikke fikk plass på flyet, så vi ankom Chios kun med håndbagasje. Hahaha. -Og da vi dro hjem, måtte vi frem med bagen for å få plass til alt.

Siden har jeg funnet ut at to kofferter kan være praktisk, også fordi vekten på bagasjen øker etter hvert som ungene vokser til og tøyet deres blir større og tyngre. Man må jo tenke litt på stuerne også, synes jeg!

tone

Jeg skjønner at jeg må lære meg å tenkte helt annerledes når vi skal på øyhopping!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...