Logg inn med Facebook eller Google!

ØYHOPPING JUNI 2015

Started by AMSL, 20. Jan 15, 09:51:50

Previous topic - Next topic

Anders

PS  Men fint bilde det du sendte meg på FB :-)

AMSL

Da tror jeg vi dropper Astypalea i år, - starter på Poros, så har vi en uke uten planer, tar gjerne mot forslag? Noen dager i Nafplio, og de to siste på Hydra før vi skal hjem   8)

Svein~B

Quote from: AMSL on 03. Feb 15, 14:00:57
Da tror jeg vi dropper Astypalea i år, - starter på Poros, så har vi en uke uten planer, tar gjerne mot forslag? Noen dager i Nafplio, og de to siste på Hydra før vi skal hjem   8)



Det høres ut som en god plan. Det er lurt å holde seg innen samme øygruppe. Jeg vil anbefale å tilbringe slutten av ferien på en av øyene Angistri eller Egina som ligger nærmere Athen. Det går også an å ta noen dager i Athen på slutten av ferien.

Når på dagen er hjemreisen?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

AMSL

Har nå fått mange innspill på steder å se, blir veldig forrvirret ang hva vi skal velge og reiserute.
Forslagene er at vi bør starte i Glyfada utenfor Athen, Poros og Hydra er veldig aktuelt, det samme er Nafplio.Men er det noen som kjenner til Monemvasia og Kythira? De tre siste er vel på Peloponnes. Og man kan ta båt derfra til Poros og videre til Hydra?
Kan noen anbefale meg en reiserute? Lurer også på om vi bør ha leiebil, evt. på deler av turen, eller går det greit med offentlig transport.
Vi skal flt t/r Athen 11-28 juni

bengalow

05. Feb 15, 14:12:51 #16 Last Edit: 05. Feb 15, 14:26:25 by bengalow
Du hittar många uppslag, om du tittar på Peloponnessos här på Hellasforum, både om Monemvassia och Kythira. Färjor till och från Kythira går inte varje dag.
Det smidigaste är naturligtvis hyrbil/leiebil, och att ta sig från Aten till Nafplion är enkelt - motorväg till största delen. Jag älskar Nafplion, och den staden bör ni inte missa. Om man sedan åker söderut, så kommer man till Monemvassia. Rakt västerut ut ligger Gythion, varifrån den ena färjan går, den andra från Neapoli, men ni måste undersöka färjetiderna. Neapoli ligger söderut från Monemvasia, inte långt undan.
Peloponnessos är en underbar plats att köra runt på. Den har blivit vår favorit. Vi har varit i Grekland ett 40-tal gånger.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Kristian

Har ikke fått med meg hvor du bor, men en anstendig Bokhandel har/eller kan skaffe "Greek Island Hopping"

Les og "lær".

Jeg for min del foretrekker sentrale Kyklader.

Men har også LEST
Kristian/Planer er til for å utsettes

Svein~B

07. Feb 15, 14:55:04 #18 Last Edit: 07. Feb 15, 14:59:03 by Svein~B
Hvis du skal ta en loffetur, som jeg tror var det du startet med, starter du med det stedet som ligger lengst unna. Det vil si å ta bussen til Napflio. Buss X93 går fra flyplassen til Kifissos busstasjonen hvert 30. minutt. Derfra går bussen til Napflio 12 ganger om dagen, blant annet 20.00 og 21.30 ifølge busselskapets hjemmeside. Fra Napflio tar du bussen til Ermioni og hydrofoil derfra til Hydra. Den samme hydrofoilen går også til Poros. Så avslutter du på Glyfada som er det stedet som ligger nærmest flyplassen du skal fly hjem fra.

Hvis du skal leie bil for å utforskle Peloponnes, tror jeg det er best å gjøre det i Napflio. Jeg antar at Admirala har oversikt over leiebilfirmaene der. Du kan ikke ta med deg bilen til Hydra uansett, men det går selvfølgelig an å sette igjen bilen på land og bare besøke de nevnte øyene på en dagsutflukt.

Kythira er ei øy som det går ferje til et par ganger i uka fra Peloponnes. Ferjestedene ligger cirka 160 kilometer fra Napflio. Monemvassia ligger nær det ene av disse ferjestedene. De er sikkert verdt et besøk, men kanskje på en annen tur.


Jeg synes fortsatt at du gaper over veldig mye på bare 17 dager. Skal du ikke ta deg tid til å oppleve stedene?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

AMSL


Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...